søndag 12. september 2010

"Ny" skuff av gammel lampe...

Ja det er riktig det, denne skuffen er laget av en lampe:)
Synes den ble riktig fin selv da..he he:)) Det var da jeg malte denne lampen på gangen at ideen kom seilende inn i hode, og la seg til surre...
Og da jeg noen dager senere kom over en slik på gjennbruksbutikken, var det bare å sette i gang!

Saget til bunn av kryssfinèr, tok bort de hempene som var til å henge opp lampen med,og det gittre under, og så var det bare å finne fram malekosten. Den er jo ikke langt unna her hos meg:)
Den fine knotten fant jeg på Kremmerhuset, og den fikk litt sverte rundt kantene, for å se litt gammel ut.

Skuffen ble pyntet med en Caluna, noen lys, og en fin madonnafigur som min snille tante fikk tak i for meg.Den kom med posten her forleden, og sammen med den var denne herlige blonden:)) Takk snille tante!

Blonden blir vel brukt på et av mine prosjekter, men til da kan den pynte opp her i skuffen.
Er godt fornøyd med skuffen, og den har mange bruksområder også, bare fantasien setter grenser..så da skjønner dere:))
Den flotte madonnaen står fint her blandt lyng og lys.

Men dette er ikke den eneste skuffen jeg vil vise denne gang...

Mannen hadde denne gamle skuffen i kjelleren, synes den var for fin til å stå der nede, så den fikk komme opp i stua.


Her huser den lys til høstens mørke kvelder...

Men jeg ville ikke helt slippe sommeren ennå, vi har jo hatt slike flotte sommerhøstdager...så to søte øyenstikkere har fått plass blandt lysene:))

Vet ikke helt hvor denne skuffen har vært før, kanskje i en butikk...

Fin og slitt er den, og ypperlig til å oppbevare lys!

Takk for besøket!

Koselig at du tok turen innom, kanskje fikk du litt inspirasjon med på veien også?

Ønsker deg en flott søndag!

10 kommentarer:

Gry sa...

Hei, så nydelig "lampeskuffen" ble...for ikke å snakke om den gamle skuffen...slike kreative innfall er det gøy å få...spesielt når det blir så flotte resultater av det...liker din kreativitet... Ha en nydelig søndag, klem fra Gry

Anonym sa...

Skuffen ble kjempe fin! Kreativt til tusen :-)
Klem Igi

Asbjørg sa...

Heisann,takk for besøk hos meg!Må si jeg stussa på overskriften i innlegget ditt her,men duverden så fint det ble.Sånne lamper hadde vi også på gangen,men de ble visst kasta.Ser nå at det var dumt,hehe...
Den andre skuffen var også kjempefin!
God søndag videre!

Malys krok sa...

Hei Alva! Så koselig at du kom innom meg! Vi har også hatt mye godvær i det siste, og tatt mange fjell, marke og hytteturer! Det er så deilig!
Og du finner stadig på noe smart! Nå denne lampen som du så flott gjorde om til en fin liten skuff! Flott har du pyntet i den også!

Som om det ikke var nok med EN fin skuff har du sannelig funnet en gammel en som ser skikkelig stilig ut! Flott å sette lys i den, så har du dem for hånden, og så er det en pynt samtidig!
Alltid artig å komme inn hos deg, for her er det å mye "på gang" til enhver tid!

Malys krok sa...

Huff, har du sett! Jeg skulle jo ønske deg en fin ny uke, med mange muligheter til dine gode løsninger og idèer! -Margit-

helle sa...

Det var da en god ide med lampekassen som opbevarings-skuffe, og den gamle fra værkstedet er helt unik og fin til lys!

Ha en dejlig næste uge, ven!

Helle

Hage foto og natur sa...

Så bra!
Tenk å få en slik ide, og komme over materiale så kjapt. Det er det jeg kaller å være i flyt, og harmoni.
Ha en fin ny kreativ uke!
klem fra Jorunn

Magdalena sa...

så nydleig, du er flink...
flott lampen ble som hvit, skjønne bilder..
klemklem

h.espe sa...

Så kreativ du er - lampen ble jo en utrolig flott skuff ;o) Fin å fylle med vakker stæsj, og lett å flytte rundt der du vil pynte opp - smart!!! Flott den andre skuffen også - sånne ting får man liksom ikke nok av!

Ha en fin uke videre!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

Utrolig flott skuff, jammen er du kreativ!
Så kjekt at du vil være med på min Give Away. Lykke til!
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio