onsdag 29. september 2010

Loppisfunn og hagerydding...

Jeg elsker å dra på loppis,alltid spennende å se om det dukker opp noen "skatter":) Og i det siste er det blitt noen loppisfunn.

Det som kan være skrot for noen er skatter for andre igjen:))

Vil vise to av mine funn her, denne muggen likte jeg kjempegodt:)

Flott form og en raus hank, synes den passet så godt på badet, sammen med mitt andre funn...

Og det er denne damestatuen:)

Ble fin sammen med muggen, og en eske med velduftende  hvite rosesåper.

Her har jeg lekt litt med bilde, slik at det ser slitt og gammelt ut:))


Fant en del saker til, så det dukker nok opp et loppisinnlegg igjen snart:))

I hagen har det også skjedd ting...alle de flotte Georginene som stod i full blomst, måtte opp av jorden og i hus.

Vi har hatt flere kuldegrader, og det liker ikke Georginene.

Her har jeg tatt de opp av jorda, tatt av det meste av jord, og lagt dem etter farge på aviser...

Så klippet jeg av stilkene et stykke opp på stilken og la dem i en isoporkasse til vinterlagring i kjelleren.

Så er det bare å håpe at de kommer seg velberget gjennom vinteren, og er klare for en ny sesong til våren:))

I mens koser jeg og katten oss ute i alletiders høstvær og nyter sola og høstfargene...

Måtte ta inn alle pellisene også...og de er blitt flere i løpet av sommeren, merkelig det der:))



Mitt forrige innlegg var nummer 200 siden jeg startet bloggen i Oktober 2008:)

Jeg kan kanskje ikke ikke skryte på meg så mange lesere og følgere, men jeg har kost meg masse med bloggingen, og setter stor pris på alle flotte blogger jeg har funnet her i blogglandia. Har funnet masse inspirasjon og glede her, og kanskje har noen funnet litt hos meg?  

Ønsker deg ei fortsatt flott høstuke, så blogges vi!




 

14 kommentarer:

Tussi sa...

Den mugga er jo nydelig!
Og sånn er det jo med loppis - det noen synes er skrot, blir skattefunn for andre. Flott, synes jeg :)
Var innom en "resteloppis" i dag, men fant bare noen plagg som jeg kjøpte for knappenes skyld. Kr. 5,- for 5-6 flotte knapper er vel rimelig?
Ønsker deg en fortsatt fin uke :)

Gammel stil sa...

Loppemarked er fantastisk:) Så mange fine ting du har funnet!! Elsket den muggen:)

Klem:)

Anonym sa...

En nydelig mugge, forstår godt at du kjøpte den.
Jeg har tatt opp georginene i dag jeg også og føler meg riktig så flink.
Klem Igi

Asbjørg sa...

Likte mugga veldig godt,den var så fin!
Vemodig når man må spa opp georginer og ta inn pelliser,men slik er det nå engang....
Ha en fin kveld!

Fjellsnella sa...

Gratulerer med over 200 innlegg. Jeg synes du har en flott blogg :-) Og muggen din var kjempefin. Elsker alt som er i tinnfarge... Passet fint inn på badet ditt:-) Ha en fortsatt fin kveld.

Hulda sa...

Så flott den ble den hylla med skuffer som du pussa opp. Passet jo så godt med bånd i den. Virkelig nydelig ble den. :) Gratulerer med over 200 innlegg. :) Nydelige loppefunn. Likte så godt den kannen. :)

Anne sa...

Loppisfunn er litt som å vinne i lotteri det synes jeg, en synes en får så mye for så lite :-) Men desverre, jeg er en alt for dårlig impulskjøper!!! Men dagen etter, da tenker jeg at, jøsses, DET hadde jeg da virkelig hatt bruk for..., og da kan det jo godt være for sent desverre.

Fant et fint fat på Gjenbrukstorget 45 kr..., dritt fint, men nok i skapet tenkte jeg, for koppen manglet jo. Men sjø..., når hodet hadde funnet puta til kveld kom jeg da på at en kunne hatt et kubbelys på, og jett hvem som sto som en frossen hund å skrapte på døra neste morgen du, he he ja ja

Fullt så enkelt var det nok ikke når Gunda og jeg var i London sist høst, ingen av oss du vet, og ennå griner vi vel over noen skarve vesker som vi så tl 300 kr. Ikke det at en mangler veske men...

Dessuten JA!! kjempeglad for du er blant oss i bloggverden jeg, og litt spennende å, så kort vei mellom oss, også sitter vi her å taster :-)))

Anneklem, helt fri for virus.

Stubbetufsa sa...

Nydelig loppefunn!
Ha det fint, du og katta!

Anonym sa...

Nydelige loppefunn.
Gratulerer med over 200 innlegg, stortrives her på bloggen din.
Georginer er så flotte, men jeg er ikke noe flink til å ta inn planter så derfor har jeg dem ikke i hagen.
Ønsker deg en fortsatt fin uke.
Klem fra Mio

Elins reiseblogg sa...

Du minner meg om at jeg har noe å gjøre ute i hagen! Må se til å komme meg ut i dag. Vet ikke hvor lenge dette fine været varer. Og når det er over er vel hagearbeidet over også :(

Malys krok sa...

Gratulerer med de mange flotte og fantasifulle innlegg! Jeg liker å besøke bloggen din, er alltid så spennende å se hva du holder på med! Du har jo så mange gode idèer som du setter i gang med, og med godt resultat! Georginene dine er så flotte! Er først idet siste jeg har fått vite at løkene må tas opp og ligge tørt over vinteren.

Fine ting du har funnet, mugga likte jeg! Damefiguren kunne jo passe godt på badet og det du har satt sammen ser fint ut!
Takk for din koselige hilsen!
-Margit-

Bestemor Drillo sa...

Den mugga var flott!
Ja det er nok tid for Georginene til å komme innendørs nå! Kuldegrader om natta her! Ha en fin ukeslutt;) Klem!

Gunn Merete sa...

utrolig bra blogg du har!!
fast følger :D

kjører forresten i gang en give away på bloggen min :) ta en titt om du ønsker å delta :)

http://sjarmerendechic.blogspot.com/2010/10/give-away-konkurranse.html

Janne i Fagerlia sa...

Heia! Fine loppisfunn. Likte spesielt godt muggen - nuydelig fasong. Du er nok litt som meg - jeg bryr meg heller ikke så mye om hvor mange følgere jeg har, eller hvor mange som har vært innom i løpet av dagen. Derfor har jeg heller ikke lastet ned noen teller. Synes bare det er koselig å se hva andre gjør, og kanskje få noen idéer, eller formidle noe til andre. Ha en riktig fin oktobersøndag.