lørdag 18. september 2010

Høst i hagen og litt inne:)

Ennå blomstrer det i hagen...

Men det er tydelig at høsten har satt sitt preg på alt som vokser.Og med flere dager med regn, blir det så som så...

Men Georginene, de er fortsatt flotte:)

Var ute i går ettermiddag/kveld og tok noen bilder, det var alt begynt å skumre, så bildene er litt mørke.

Har en stakkars solsikke som jeg håper rekker å blomstre før kulda tar den...

Den har fuglene trolig sådd, for den dukket plutselig opp i bedet mellom tulipanene:) 

Disse Georginene er sådd fra frø i vår, så det er fargeblanding til gangs.

De tas opp etter første frostnatt og lagres i kjelleren til våren kommer.

Har merket dem med fargede bånd, slik at jeg vet hvilke farger hver har:))



Disse hvite synes jeg er så flotte, med store fylte blomster, "My love" er navnet:)
Og sommerblomstene i trebutten på trappa blomstrer fint ennå, så de får stå så lenge de er fine.

Inne er det også blitt litt høst...

Tok inn noen klaser med rognebær som fikk plass på et blikkfat fra loppis:)

Nå pryder de bordet på soverommet.


Litt høstnytt er det også blitt på soverommet.. synes disse sengeklærne fra Princess var så skjønne..Klara er navnet:))

På nattbordet ligger litt lesetoff i form av Boligpluss..og denne flotte flasken i blått glass med den nydeligste duftolje på:)) Har fått den av et søskenbarn av meg.

Oljen er en blanding av Lavendel og Rose og dufter fantastisk.

Jeg tar noen dråper olje på toppen av korken som er av tre, og den herlige duften sprer seg i rommet:))

Da vil jeg takke for alle koselige kommentarer på forrige innlegg, og ønske alle lesere og følgere ei Riktig God Helg!

14 kommentarer:

Hulda sa...

så utrolig fin blomstring. Georginene er jo helt nydelige i hagen hos deg!

Hulda sa...

så utrolig fin blomstring. Georginene er jo helt nydelige i hagen hos deg!

Malys krok sa...

Enig med Hulda, jeg! Det blomstrer så fint hos deg, enda det er høsten nå! Kanskje går du rundt og godsnakker med blomstene:) Ja for det er jo det som må til for at de skal trives, har jeg hørt...:)

Du har også fått en vakker gratispynt på soverommet! Virkelig Flott!

Fint sengetøy og, slikt skulle jeg hatt, for jeg skriver ofte brev på gammelmåten!

Tusen takk for din koselige hilsen hos meg! Vi har vært i hytta, og også gått marketuerer, hele dagen så derfor ble det sen kommentar herfra! Takk for godhelgønsket! Det samme ønsket gir jeg tilbake til deg! -Margit-

h.espe sa...

Så fint det fortsatt blomstrer i hagen din! Hos meg står også balkongkassene i full blomst - altfor fine til å fjerne enda..;o)

Rognebær er vikrelig flott å pynte med nå på høsten. Kanskje jeg må ta turen i skogholtet, og se om jeg kan finne en grein eller to jeg også...

Ha en fin søndag gode du!

Klem fra Hildegunn

Asbjørg sa...

Flotte høstbilder fra deg!
Kommer definitivt til å skaffe meg georginer neste år,det er jo så mange flotte!
God søndag!

Anonym sa...

Så nydelig det fortsatt blomstrer hos deg.
Georginene var utrolig flotte.
Det sengesettet så lekkert ut.
Ønsker deg en fortsatt fin søndag.
Klem fra Mio

Janne i Fagerlia sa...

Heia! Tror du har vært heldigere med å bevare blomstene enn meg. Det enorme regnet som har vært siste uke har tatt knekken på mye av blomsterprakten i vår hage. Nå bytter jeg ut med lyng etterhvert som sommerblomstene mister sjarmen.

helle sa...

Flot indlæg, Alva og en vældig god ide at mærke georginerne med farvede bånd, så man kan samle de rigtige farvekombinationer næste år.

Sengetøjet er bare så fint!!

Hav nu en dejlig kommende uge, ven!

Klem Helle

Stubbetufsa sa...

Tenk, jeg har aldri hatt georginer! Tro om de rekker å blomstre hos meg?

GundaM sa...

så utrolig masse flott du har i hagen enda da!! herlig.

og den trebutten var nydelig;)

ha ei fin ny uke Alva og takk for bestandig koselige kommentarer fra deg ;)

klem

Elins reiseblogg sa...

Ettersom jeg ser at du har to blogger må jeg også her takke for hyggelig hilsen på min blogg. Det kommer inn nye varer i butikken ofte nå så det er mye å gjøre! Men hagen har jeg gitt opp for i år. Etter rekordregn og endel besøk av hjort. Jeg legger meg til som følger på denne bloggen også jeg :)

Fjellsnella sa...

Så mange fine blomster du har å glede deg med på tampen av sesongen. Kos deg med dem og ha en fortsatt fin dag.

Bestemor Drillo sa...

Et herlig innlegg om høst med flotte bilder! Ha en fin dag;) Klem!

Solveig sa...

Det er jo nesten sommer hos deg ennå, jo!! Flotte bilder! Veldig kos sengesett også - har vært å tittet på et sånt jeg også:o)
Ønsker deg en nydelig uke.
Klem fra Solveig