søndag 22. desember 2013

GOD JUL

Det har vært hektiske dager slik det pleier å være før jul...
Og nå er det ikke mange dager igjen:)
Så dette blir nok siste innlegg før jula ringes inn og skuldrene kan senkes til et mer behagelig nivå.
Huset har fått juledrakten på i de fleste rom,det er ikke så mye som skal til, gjerne noe naturlig og enkelt:)
På gangen har jeg laget kranser av tyttebærlyng og hengt på dørene til garderobeskapet.
Synes de pynter fint opp mot de hvite dørene. 
Kransene er hengt opp med røde og hvite bånd:) 
Tyttebærlynget holder seg grønt og fint lenge, og er et naturlig og flott matrialet å bruke til julekranser og annet.
Ellers har jeg brukt noen røde og hvite detaljer her og der, som et rødt pledd med hvite prikker. 

Og noen søte dompaper:) 
Dekorative og koselige! 
Juletreet ble pyntet ferdig i gårkveld, og i år ble det julegran (har brukt furu nesten hvert år) 
I år har jeg gått for den helt enkle pynten, har brukt bare tre ting til å pynte med:)

Og jeg ble godt fornøyd med den enkle stilen:)) 
Det jeg har brukt er stoffbiter i rødt og hvitt rutet stoff, hvite stjerner, og flagg.

Noen vil kanskje si det ble for enkelt og sparsomt pyntet, men jeg falt for det enkle:)
En nissegutt synger jula inn:) 
Har strikket et lunt og godt ullpledd i rødt og hvitt til mannen, så  ble det en liten fargeklatt til godstolen også:)
For ei stund siden var jeg så heldig å vinne en give away hos Marianne`s lille rom, og her er hva jeg vant:)

Et flott kjøkkenhåndkle,
Vakre svamper,
Og et vaskemiddel med den herligste duft!


Ikke nok med det,
snilleste Marianne sendte også med dette store og flotte hjerte!
Ble så overasket og glad for alt dette:)

Bloggen hennes er helt klart verdt et besøk, du finner Marianne`s lille rom på min bloggliste!

Hun er ei veldig kreativ dame,og har egen butikk med de  skjønneste saker! 

Det nydelige kortet fulgte med pakken fra henne, og skal få stå fremme:)

Da vil jeg ønske alle bloggvenner og alle som titter innom, ei riktig God Jul!
Kos dere og nyt julehøytiden sammen med de dere er glade i, og ta vare på hverandre!

GOD JUL!

16 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselig du har gjort det til jul. Flott juletre, tett og fint. Likte så godt pleddet du har strikka. Det var fint. :) Søtt med dompapene på taket av fuglehuset. God Jul til deg!

Posttausa sa...

Så koselig det var hos deg, skikkelig julestemning!Har ikkje kome så langt endå,i dag er det vaskedag men snart ferdig no, berre kjøkkenet igjen:) Måtte ha ei lita pause for å kvile ryggen:)
Men litt har sneke seg inn langs med så her er litt julestemning i heimen. Men juletreet får vente til i morgon;)
Ønsker deg ei riktig god jul!
Juleklem frå Alva

Susan Durup sa...

Hvor er det smukt. Smukt og utrolig hyggeligt i jeres jule-hjem.
Jeg elsker de små fugle, og jeres træ er henrivende.
Mange julehilsner fra Danmark
Hilsen Susan

Anonym sa...

Så koselig julehjem. :)
Ønsker deg en GOD JUL! Kos deg masse.
Juleklem fra Mette.

helle sa...

Så fint og hyggeligt du fik pyntet op, kransene på skabsdørene og dit enkle juletræ faldt jeg for!
Jeg vil også ønske dig og din familie en glædelig jul!!

Klem Helle

Janne i Fagerlia sa...

Ser du er i rute, og koselig har du også fått det. Likte veldig godt tyttebærlyngkransene dine.

Ønsker deg en riktig god jul!

Marianne's lille rom sa...

Så koselig i julehuset ditt - vakkert og smakfullt pyntet!
Veldig koselig at du liker gaven - og at hjertet passer inn med resten av pynten. Og takk for fine ord om bloggen og butikken. Du er varmt velkommen innom hvis du er på disse trakter!
da gjenstår det og ønske deg og familien din en riktig god jul og et fredfullt nyttår!
Klem, Marianne.

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

JEG ønsker ei riktig GOD JUL og godt NYTTår 2014.

bentetove sa...

Herlige bilder fra ditt julehjem!
Alltid koselig å "titte" innom deg,
ha en riktig god jul:))

helle sa...

Er på et besøg her hos dig for at ønske dig og din familie et godt nytår. Tak for godt blogvenskab og søde kommentarer!!

Klem Helle

Dronninghuset sa...

HEI
innom for å takke for hyggelige spor du har lagt igjen og samtidig ønske deg alt godt for året 2014.
stor klem fra


TOVE

Malys krok sa...

Hei! Er innom for å si at jeg ser etter deg! Begynte å tenke på at det var lenge siden jeg så noe til deg. Håper alt er bra, at tausheten bare betyr at du er opptatt med andre ting. Ønsker deg en fin helg!
Klem! Tenker på deg! -Margit-

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Titter innom med ønske om en fin dag.
Håper at er bra,savner dine innlegg.
Klem fra meg.

Unknown sa...

Hvor er det smukt. Smukt og utrolig hyggeligt i jeres jule-hjem.
Jeg elsker de små fugle, og jeres træ er henrivende.
Mange julehilsner fra Danmark
Hilsen Susan
شركة عزل اسطح بالرياض
شركة عزل خزانات بالرياض

شركة تنظيف فلل بجدة
شركة كشف تسربات المياه بالدمام
شركة تنظيف موكيت بالدمام
اضغط هنا
اضغط هنا
اضغط هنا
اضغط هنا
اضغط هنا
شركات تنظيف خزانات بالدمام
شركة كشف تسرب المياه بمكة
شركة عزل اسطح بجدة
اسعار ايجار السيارات فى مصر
شركة تسليك مجارى بمكة
اضغط هنا
اضغط هنا

رواد الحرمين sa...



شركة كشف تسربات المياه بالاحساء

الموقع الرائد فى عالم الخدمات المنزليه والاول بالمملكه العربيه السعوديه لما يتمتع به من خدمات مميزه ، فالبرغم من اننا مؤسسه ربحيه الا ان مزاولة نشاطتنا كلها مرتبط على نحو وثيق بتلبية طلبات وحاجات عملائنا ولتحقيق ذلك الهدف نقدم لك كافة الخدمات الشامله بالالتزام الصارم وبأرقى المعايير المهنيه المتطوره
فلدينا خبره طويله فى مجال التنظيف ومكافحة الحشرات والكشف عن التسربات وتسليك المجارى وعزل الاسطح ونقل الاثاث وتخزينه بكفاءة منقطعة النظير ، لا تتردد واتصل بموقع مؤسسة الحرمــين فخدماتنا ليس لها بديل واسعارنا ليس لها مثيل ،ولدينا فريق عمل يتصل مع العملاء على جسور الثقه والصدق والامانه فى العمل ، وهدفنا هو ارضاؤك وراحتك ، لا تقلق ونحن معك .. لا تجهد نفسك ونحن تحت امرك ورهن اشارتك .
أبرز خدمات مؤسسة الحرمــين
شركة كشف تسربات المياه بالجبيل

كشف تسربات المياه بالجبيل


شركة عزل اسطح بالاحساء


شركة عزل اسطح بالاحساء