lørdag 17. mai 2014

Flagget vaier lett i vinden på nasjonaldagen:)
Dagen startet med litt regn, men etter hvert kom sola og dagen ble riktig flott:)
Flagget er vakkert mot de grønne trærne bak.
Litt pynt på døra også til grunnlovsjubileet;)
Og med skog og enger fulle av hvitveis, har en bordpynten klar.
Vi pleier bestandig å pynte med hvitveis til 17.mai feiringen.
Og de er jo bare skjønne da;))
Det er koselig å dekke på litt fint denne dagen, duken har vært svigermors,vakker ikke sant?
Og disse flotte koppene i lysegrønnt fra figgjo er en favoritt:)
Pus tar hele nasjonaldagen med knusende ro, og slapper av med hagebøkene innen rekkevidde;)
Ellers liker hun å være med på alt som skjer i hagen.
En ny kasse til hagebordet:)
Den var mannen så snill å snekkre til meg
 .Oppi kassen står ei gammel lykt og en margeritt.
Og pus slapper av på sengen på glassverandaen...
Når jeg slapper av (har ikke vært så mye av det i det siste..) leser jeg gjerne ei bok.
For øyeblikket  leser jeg denne av
Ninni Schulman.
Det er hennes tredje bok, og jeg kan anbefale dem alle!



Selv om det har vært litt travelt i det siste blir det alltid tid til noen forandringer inne også;))

Har malt de små kassene under seksjonen på stua i pastellfarger, har fått litt dilla der:)

Den rosa og den blå fargen har jeg blandet selv.
Synes det gjør seg med litt farger her og der.

Håper dere har hatt en flott nasjonaldag og kost dere masse!
Ønsker deg som titter innom en fin kveld og helg videre!
Ps:Nytt innlegg på hagebloggen, titt gjerne innom:)

6 kommentarer:

Barwitzki sa...

gratulere med dagen ;-)
hilsen til deg

Posttausa sa...

Aaaahh...elskar Mariekoppane dine frå Figgjo! Desse må du ta godt vare på, dei blir solgt til skyhøge prisar ser eg på diverse nettsider. Fine bilde og flott pynta hos deg.
Her har veret også vore ganske bra. Bittelitt regn men stort sett fint. Litt kjølig, rundt 10grader.
Hatt en fin dag, feira bursdagen til dattera:)
God helg vidar!
Klem frå Alva

helle sa...

Heldig er du med en flittig handyman i huset, kasserne i pastelfarver under skabet er så fine! Smukt at du har valgt flere forskellige nuancer.

Nyd søndagen ovenpå fejringen!
Klem Helle

Malys krok sa...

17.mai er en flott dag der en jo må pynte litt ekstra. Det ser jeg du har gjort og fint er det å se. Vakkert med hvitveis! Og pus ser virkelig ut til å kose seg og slappe av.
Ny kasse har det også blitt, denne gangen av mannen. Godt å få hjelp til noe, selv om du sikkert hadde fått den til selv og. Fin der på bordet, der du kan nyte synet når du sitter der og slapper av med boken. Håper du har fine dager!
Klem fra meg! -Margit-

Marianne's lille rom sa...

Så koselig hos deg på nasjonaldagen! Likte også innlegget om jernsenga - for en skatt! :-)
Ønsker deg en flott ny uke!
Klem, Marianne.

Janne i Fagerlia sa...

Misunner deg det fine Figgjoserviset. Har sett etter et slikt på auksjoner og loppemarkeder, men jeg har ennå ikke hatt hellet med meg.