onsdag 26. februar 2014

Min nye brødboks

Jeg finner stadig inspirasjon i blader og magasiner,og nok en gang er det JDL magasinet som er kilden til et nytt prosjekt:)
Jeg bare elsker det magasinet!

Jeg så en helt nydelig brødboks, og tenkte, at en slik skulle jeg gjerne ville ha;))
Så jeg tegnet den opp slik jeg ville ha den, etter mål og størrelse som passet benken på kjøkkenet, og slik at den ikke tok for mye plass;)

Planen var at jeg skulle lage den selv, men da jeg viste tegningen til min mann, satte han straks i gang, snill som han er:))
Disse to første bildene er fra JDL magasinet.
Jeg falt for både formen og de fine detaljene:)

Her er min utgave av brødboksen:)
Jeg hadde akkurat en slik låsemekanisme liggende (for å lukke boksen med),men valgte å ikke bruke den.
Den ble liksom litt overflødig, og det er lettere å  bare løfte på lokket;)

Jeg hadde et fint gammelt håndtak fra en kommode liggende,dette ble sprayet hvitt og svertet litt.
Hos meg er håndtaket bare en fin detalj, mer som pynt;)

På min boks går lokket litt utenfor kanten, og er lett å åpne med.
Synes håndtaket passet godt , boksen hadde vært litt kjedelig uten;))


Bokstavene er malt på for hånd, og pusset litt med fint sandpapir etterpå, for å se litt slitt ut, akkurat som jeg liker det:)

Vil få takke for alle koselige kommentarer på forrige innlegg!
Godt å komme tilbake å se at en ikke er glemt:))
Uten dere hadde ikke bloggingen vært det samme, så tusen takk! 
Ønsker dere alle ei fortsatt flott uke!

10 kommentarer:

Malys krok sa...

JA! Nå er du virkelig for fullt tilbake. For dette er ikke mykt, som starten, men hardt og veldig fint!:) Du gjorde en fin begynnelse når du målte og tegnet, og så ble produktet ferdigstillet av din snille mann! Jeg er helt sikker på at du fortjener det, du som gjør så mye for at alle skal trives. Og så er det godt å være sammen om en oppgave. Ja hvorfor kjøpe..når en gjør det bedre selv..?
Tusen takk for hilsen, har vært borte, derfor sent svar.
Ha det godt!-Margit-

Posttausa sa...

Åå den vart kjempefin! Flinke dokke er:) Kjekt å få hjelp av ein handyman, slik er det her også! Hender eg vil prøve sjølv men når han ser det vil han veldig gjerne hjelpe til:)Han var møbelsnekkar i sine yngre år så han synest det er kjekt å halde kunstene ved like:)

Ha det fint!
Klem Alva.

loftkroken sa...

Heeelt nydelig,like fin din
brødboks ::)
Så kjekt du er tilbake ♥

Klem Bente

Marianne Dragon Waagan sa...

Woooow så fin den ble - snille mannen din som tok over også da, og håndtaket passer heeeelt perfekt:)
Så gøy når det er noe man ønsker seg, og vips så kan man lage det selv:)

Ønsker deg en fin keld:)
Klem Marianne

Janne i Fagerlia sa...

Den hjemmesnekrede brødboksen ble mye finere enn de man får i butikkene. Samtidig er det jo en god følelse å gjøre ting selv. Det gamle beslaget gjorde virkelig susen :)

h.espe sa...

Såååå utrolig flott brødboksen din ble, og minst like fin som den i JDL magasinet :) Gøy å kunne lage selv, isteden for å kjøpe.

Flott kommende helg til deg, med sikkert ett nytt kreativt prosjekt på gang... ;)

Klem fra Hildegunn

helle sa...

Jeg har altid kunnet lide at tingene ikke bare er smukke, men at de også kan bruges til noget fornuftigt og her har du formået begge dele flot synes jeg. Praktisk er det at låget går udover kanten, det må også gerne være nemt!!

Hav en fin weekend!

Klem Helle

Bente sa...

Åååå, den var fiiin. Brødboksen din var vel så flott som modellen.
Ha ei superfin helg.

Klem

Anonym sa...

Såå lekker den ble,syns din ble finere jeg da,dere er kjempeflinke. :)) Ha en fin helg.
Klem Mette.

Marianne's lille rom sa...

Åh, så kjempefin brødboks!
Elsker også JDL-magasinet og kjøper det fast.
Tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar hos meg!
Klemmer, Marianne.