torsdag 23. september 2010

Et nytt funn og en enkel reparasjon:)

Tror jeg må pålegge meg selv straff ved innkjøp av flere hyller....

De har en slags magnestisk kraft som trekker meg til seg:)

Da jeg fant denne, var det som om den skrek: kjøp meg! kjøp meg!

Og jeg så jo klart og tydelig for meg hvordan den skulle bli, hvor den skulle henge og brukes til...alt var klart i hode:)

Aner ikke hva den egentlig er beregnet til, men så straks bruksområde for den her hos meg:))

Bak på hylla stod det Kari Trestakk.

Og så hadde den dette bilde av ei jente og en gutt... hadde ja, for nå er det historie:))


 Tre fine skuffer, med plass til litt av hvert...nå har den fått en real make over!

Om du har lyst til å se hvordan den ble, er det bare å følge med på neste innlegg..fortsettelse følger....

Så til min lille reparasjon... jeg har en slik  enkel plastbalje fra Rema, som jeg bruker til å ta ut klær fra vaskemaskina.

Her for leden, må jeg ha fylt den litt for full, for med ett røk det ene håndtaket..kjedelig, for den var så grei.   I stedet for å kaste den , ble det en enkel reparasjon...


Med en saks klippet jeg bort håndtakene, laget hull med en hulltang, og tredde en blondestrimmel gjennom og laget en knute på.

Og vips så har jeg balje med blondehåndtak, som kan brukes enda en stund:))

Koselig at  du tok turen innom:))  takk for hyggelige kommentarer!

Ha en fin høstkveld!

7 kommentarer:

mimmi-leone sa...

Så lurt det du gjorde med plastbaljen, og stadig fristelser å finne.
Klarer ikke å la være bestandig jeg heller.


Ønsker deg en flott kveld!

Hilsen fra Mimmi-leone

Malys krok sa...

Som tenkt - så gjort, akkurat slik er Alva! Og at det du nå har gjort var en smart løsning er sikkert!
Blir spennende å se hva det blir til med det du har kjøpt! Så jo ganske så stilig ut som den var, men blir nok enda finere når du er ferdig med den!
Takk og takk for din hilsen!
-Margit-

Anonym sa...

Smart løsning.
Spennende å se hva du gjør med den nye hyllen.
Farlig med de tingene som en bare må ha.
Ønsker deg en fortsatt fin torsdagskveld.
Klem fra Mio

Anne sa...

Hipp hurra for kreative damer!!

ingjerd sa...

Jeg kan fortelle deg at hyllen du fant er solgt som krydderhylle, fra Kari trestakk selvsagt som drev stort med homeparty for 20 år siden.
Jeg har en helt identisk hylle i gangen til småsaker.....en så lenge.
har nemlig tenkt at den(sammen med alle de andre tingene i samme serie) skal forvandles i løpet av høsten.
Det blir spennende å se hva du finner på...

Gammel stil sa...

Hei!

For en fantastisk herlig blogg du har:) Vi er fan!! Helt nydelig:) Nå ble vi glad:):) La oss til som følger:)

Såå fint innlegg:)

Klem:)

Elins reiseblogg sa...

Jeg blir så imponert over hyllene dine :)