søndag 26. september 2010

Frost i hagen...

Den måtte jo komme i år også...den første frostnatta:(

Alt hadde fått et fint lag med rim da jeg kom ut i morres,hagebordet (en  kabeltrommel)  intet unntak..

Her med et kaldt håndtrykk:))

Det er jo flott å se på, når bladene får et møte med frostens "pust"..

Jeg tenkte straks på mine Georginer som ennå står i full blomst...

de tåler ikke frost, så nå må de i hus.

Disse stemorplantene tåler en del frost, de har blomstret siden tidlig vår.

Og min eneste solsikke kom da ut i blomst den med, takket være noen fine soldager:)
Vakre farger har denne Sibirlønna fått, plantet den i fjor, og den fikk en knekk av den iskalde vinteren vi hadde. Men den har heldigvis kommet seg, så får vi se hvordan denne vinteren blir..Synes den er så flott, både i form og farge.
En som ikke bryr seg stort om frosten som har lagt igjen sine kalde spor i nattens løp, er denne karen:) 

Husets katt tar frosten med største ro:))

Tenker vel bare på en ekstra porsjon mat når matmor endelig er ferdig med å snoke rundt i hagen med kamera..

Takk for gode ord om hylla i forrige innlegg, alltid kjekt med tilbakemeldinger:))

Og jeg kan ønske Trine velkommen som ny følger!

Gøy å oppdage nye følgere som synes det er verdt å følge bloggen min:))

Ny uke, nye muligheter! Ønsker alle ei god ny uke:))

Titt gjerne innom min naturfotoblogg om du har lyst:))

Du finner den øverst til høyre.

16 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Ja vinteren kommer ubønnhørlig nærmere, men det er jo vakkert dette også!
Synd på vakre planter som går dukken!
Ha en fin søndagskveld! Klem!

Anonym sa...

Har dere hatt frostnatt allerede?
Håper det er lenge til frosten kommer her.
Flotte bilder du viser, de 2 øverste var bare helt nydelige.
Var innom fotobloggen din, så utrolig flotte bilder du viser.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

Asbjørg sa...

Opplevde vår første frostnatt på hytta natt til lørdag,og skulle vel egentlig tatt inn alle pellisene fra verandaen her hjemme nå,men de blomstrer så fint at jeg tar sjansen på å la de stå litt til!

Malys krok sa...

..ja underlig er det at allting må dødes, for så av en vårsol på ny å gjenfødes!
Her hadde vi første frostnatten allerede 15 august. Det er jo uvanlig tidlig, og vi har hatt mange fine milde dager etter det!
Flotte bilder du har tatt! Du får med deg alt! Katten din ser virklig ubekymret ut, men han liker seg nu vel best når det er varme i luften? Jeg har ikke akkurat noen erfaring med katter, men syns å ha hørt at naboens katt er mest inne på vinteren. Ønsker deg en fin ny uke!
-Margit-

Magdalena sa...

nei er det sant..? frost?? så koselige sensommerbilder du viser, pusen er fiiin..
klem,magny

Anne sa...

Skitt sann!! vet jammen ikke helt om jeg gidder å se helt... Vakkert er det, og ingen vei utenom som du sier, men huff å mæ :-((((

Gammel stil sa...

Huff, frostnatt allerede!! Jaja, det er jo bare tre måneder igjen til jul;);) Men, du tar vakre bilder som alltid:)

Stor klem:)

Fies notiser sa...

Frosten kan jaggu være fin du :) I natt kun 1 grad hos meg - det nærmer seg...

Merket meg at du har ei sibirlønn og rotet litt rundt på bloggen din for å se om jeg fant mer om den - mulig jeg rotet meg bort? Jeg funderer nemlig på om jeg skal plante en rekke for huset. Fortell meg gjerne mer ved anledning :) ala: Er den stor? Buskete eller som et tre? Vid krone?

Super blogg du har!

Janne i Fagerlia sa...

Ja, første frostnatta kom tidlig i år. Jeg har vært tidlig oppe hele helga for å være med på å arrangere skinnfellkurs. Lørdag morgen da jeg gikk til skolen hvor kurset skulle være, så jeg plutselig av skoletaket var hvitt. Trodde nesten det var noe feil med synet. Men neida - etterhvert som kursdeltakerne inntok lokalet, kunne de fortelle om både en og to minusgrader i løpet av natta. Brrrrrr....

h.espe sa...

Hei, og takk for kjempekos tilbakemelding på nettet mitt - alltid så koselig når andre liker det jeg har laget :o)

Oi, frostnatt allerede - føler liksom ikke jeg er helt klar for det!

Ha en flott uke!

Klem fra Hildegunn

Tino sa...

Det var tidlig med frostnatt, men vi er jo snart over i oktober så vinteren nærmer seg.
Så flott hyllen din ble i forrige innlegg.

Ønsker deg en fin uke,
Klem T

LENNU sa...

Beautiful frozen decorations, the flower and the hand. I like very much your shelves. Practical and beautiful.
Lovely week to you!
Klem Lennu

Bling - our elf on the shelf sa...

Er det ikke litt koselig også da, att vinteren sakte smyger seg på oss? Det er så masse jeg liker med vinteren, jul f.eks, den totale forvandlingen av landskapet når snøen faller :)

Fies notiser sa...

Hei igjen & 1000 takk for utførlig sibirlønn-leksjon :) Jeg følger med deg videre, kanskje jeg får se mer... I natt tror jeg frosten kommer hit, forresten, du vet: klarvær, månelyst - jeg venter spent :)

helle sa...

Ja, den kommer også altid før man venter det, frosten! Men det ER nu tidligt, Alva, bor du langt nordpå?

Søde billeder af din kat!

Klem Helle

Unknown sa...

Hei Alva
Her er det ikke vært frost ennå...men det er vel på¨tide å ta inn pelargoniene nå.
Klem...Ellen