torsdag 2. september 2010

Høst i drivhuset...

Høst i dette innlegget også fra meg:))
Må bare vise litt av forandringene i drivhuset..
Har fått meg "nye" bokser til å ha hageredskaper i.
Disse boksene har stått i uthuset i årevis,og mannen skulle ikke bruke dem mer..
så da kom de til nytte her i drivhuset:)
Synes de ble flotte til hagespade,og annet jeg bruker i hagen.
Og her har de fått selskap av en Caluna i herlig høstfarge:)


Har også satt inn en gammel kommode under benken i drivhuset, den kommer godt med til oppbevaring av krukker, planteetiketter og annet en trenger her.
Med denne på plass, er det blitt mye ryddigere og under benken er den heller ikke i veien:)) Veldig kjekt!
I går høstet jeg masse kirsebærtomater, nesten godt gjort at de er blitt modne, for det har vært ganske kjølig på nettene...
De smaker bare fantastisk, så de går unna:))
Så et lite tips nå på høsten: Ta vare på frø av sommerens blomster til neste år,

legg dem tørk på ei avis, så har du masse frø til våren:)

Dette er Tagetesfrø, har forskjellige sorter av frø liggende til tørk.

Når de er helt tørre kan de samles sammen og oppbevares i kaffefilter gjennom vinteren..det tipset fikk jeg av min søster.

Skriv på navn og årstall, så du vet hva som er hva:) og vips så har du frø til masse nye blomster:))

Takk for koselige kommentarer!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig du har gjort det i drivhuset! De gamle boksene var nydelige.
Klem Igi

helle sa...

Jeg kender godt følelsen når man har fået ryddet fint op og puttet ting i nye kasser. Dejlige billeder du viser.... og så må jeg vist også lige ned og få taget frø til de nye tagetes til næste år!!

Hav en dejlig helg!

Klem Helle

Magdalena sa...

hei på deg...
så nydelige høstbilder fra drivhuset!!

likte så godt lyngen med avisa omkring...

kose deg masse frmover, været lover godt store deler av landet..
klem,magny

Anonym sa...

Nydelige høstbilder fra drivhuset ditt.
De gamle boksene var stilige.
Ønsker deg en kjempeflott helg,
kos deg masse og nyt den.
Klem fra Mio

Janne i Fagerlia sa...

Slike hjemmedyrkede tomater pleier å smake himmelsk. Nesten for snacks å regne.

Riktig god helg!

Malys krok sa...

Så flotte tomater da! Ja de er jeg sikker på er ekstra gode! Veldig fint har du ordnet det i drivhuset også! De boksene passet virkelig godt sammen med lyngplantene! Jeg har også kjøpt slike planter i dag. skal plante noen på kirkegården og så skal jeg ha to i uteskapet, Har bare hatt Erika der før, men fant på å bruke diss i år, så får jeg se om jeg blir fornøyd med dem. fikk dem for 20 kr på Rema.
Veldig fine bilder, fint satt sammen, hyssing , hageredskap, bokser og de vakre plantene! Stilig med avisen rundt også!
Enig i at det er lurt å samle frø, men etter en så dårlig sommer som vi har hatt nytter det nok ikke i år, tror frøene er ikke modne!
-Margit-

Stubbetufsa sa...

Jeg bruker også kaffefilter til frøposer.
Og heldig er du at kirsebærtomatene har modnet! Hos oss går det langsomt, vi spiser dem etter hvert som de modner...