mandag 16. januar 2012

Vintertid er...

Vintertid er en tid da en har litt bedre tid til hobby og innesyssler.

Og i helga har jeg drevet med litt puslerier...det hele begynte med ei herlig bok jeg fikk i posten, Inred lantligt på ditt eget sätt av Anna Örnberg:)Den er proppfull av herlige bilder og ideer, som de andre bøkene hennes, just love it!

Måtte jo bare prøve å skape slike nostalgiske bøker:))

Har du noen litt glorete bøker, kan de med enkle knep bli duse og ikke minst nostalgiske ved hjelp av vanlig brunpapir/kraftpapir.

Du klipper bare til et stykke papir, krøller det sammen til en ball, bretter det ut igjen. Litt hvit hobbymaling på en pensel børstes lett på det krøllete papiret, slik at det fremhever skrukkemønstret:)

På bokryggene stempler du på boktittelen med stempel og stempelpute.

Slik blir de fine å ha liggende fremme:))

Liker så godt det gamle og slitte preget!

Søte englevinger fant jeg også i boka, laget disse med mitt eget preg på...

De er formet til av litt kraftig streng, og kledd med blondegardiner med blomstermønster:)


Pyntet dem med perler, og frynser av revne stoffremser, som en illusjon av fjær...

Håper du også hadde ei fin helg, og en fin start på den nye uka:)

Takk for alle koselige kommentarer, og for at du tittet inn til meg:))

10 kommentarer:

Malys krok sa...

Disse bøkene er det jo en fryd å se på! så smart! Du vet å sette ideene dine ut i livet! Spennende å se det du gjør! Med andre ord: Det er alltid spennende å komme inn til deg, for stadig finner du på noe! Takk for hilsen! -Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Denne boktittelen var ny for meg, men det er uten tvil en bok jeg vil like. Artig med bøkene med nostalgisk trekk.

Solveig sa...

Så fine disse bøkene ble! Skikkelig inspirasjon dette her. Tror jammen jeg må prøve en dag;o))

Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Solveig

Roser og Patina sa...

Kjære Toril. Dette var jo bare såå lekkert! Helt nydelig! Bøkene ble utrolig sjarmerende og nostalgiske:)) Så kjekt med inspirasjon til å lage vakre ting selv:) Likte veldig godt englevingene dine:) Utrolig vakre! Ønsker deg en kreativ uke:) Klem Ellen.

helle sa...

Åhhh nogle fine ting du har lavet, man får lyst til at gå i gang med det samme. Både bøger og vinger er meget dekorative.
Tak for inspirationen og god dag til dig!.....klem Helle:-

Vores have sa...

Hej Toril.
Utrolig flotte dine bøger er blevet - du er rigtig kreativ.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥

farmor sa...

Godt nytt år, Alva. Er så enig med deg, bøkene ble fantastisk fine. Dette må jeg prøve:). Var det vanskelig å forme englevingene? De var så fine, trodde de var kjøpt ferdige, jeg.
farmor

loftkroken sa...

Fantastisk flott tips du kommer med :))TUSEN TAKK snille du ♥
Det må jeg bare prøve :)
Englevingene ble så søte ♥
Takk for koselig kommentar også :)

Nå ser jeg innlegget mitt ikke kommer opp på bloggrollen,hengt seg opp da jeg slettet et innlegg ://
Det kan hjelpe og slette meg for så og legge meg til igjen !

Klem Bente

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina änglavingar, och dina böcker ser gamla ut. Det är jättefina böcker Anna skrivit, med bra tips.
Kramar
AnnaMaria

h.espe sa...

Bøkene ble knallfine, og englevingene såååå supersøte! Utrolig herlig inspirasjon du deler - plutselig "rykker" det i skaperlysten min!!!!!

Fortsatt fin kveld til deg!

Klem fra Hildegunn