søndag 1. januar 2012

Et helt nytt år:)


Hei igjen, og riktig godt nytt år!
Starter det nye året med en smule dårlig samvittighet...har ikke fått blogget så mye i jula som jeg skulle, så det er blitt dårlig med kommentarer fra meg...huff huff! Men jeg kommer innom dere mine bloggvenner:)
I dag startet jeg det nye året med en tur, det gjør bare så godt!
Ikke så mye som skjer i hagen på denne tiden, men jeg har alt begynt å legge noen planer, det er tid for det nå:))
Som du ser er det litt snø, og det skaper mange fine mønster og former som en ikke tenker så mye over...
En frossen verandastolpe...
Hønsenettingen er blitt "dekorert" til det nye året, her håper jeg det skal klatre en plante til sommeren...blir gøy å se som den klarer vinteren.
En fjær som også har fått hvit og kald pryd...
Rhododenronenens blader faller sammen i kaldt vær, og har fått et lett snødryss...
Og mine mobile jordbærplanter....har vel sett bedre dager. Men de er jo litt fine med snø på også:)
Og det rustne fuglebadet innbyr sett ikke til bad her det står nedsnødd...et snøbad kanskje?
Og min stakkars hund..nedsnødd den med...hvilken hundeeier!
Om det er heller dårlig med blomster i hagen, kan jeg glede meg over denne, som startet å blomstre igjen før jul.
Skjønne og nøysomme planter, som står veldig lenge i blomst:))
Etter turen smakte det godt med en stor kopp te og en muffin! Har du noen gang prøvd varm sjokolademuffin i en skål med kald melk? Helt nydelig!!
Disse er også enkle og lette å lage, om du vil prøve, så er oppskriften som følger:
250 g hvetemel
2 ts bakepulver
1/2 ts natron
2 ss bakekakao
175 g sukker
150 g sjokolade i biter
2 1/2 dl melk
1 snau dl rapsolje
1 stort egg
1 ts ekte vaniljeekstrakt
Mål opp alle de tørre inngrediensene i en stor bolle.
Hell alle flytende inngredienser i et litermål og bland alt til en klupfri røre.
Fordel røra i formene og dryss over sjokoladebitene.
Stekes i 20 min ved 200 grader ( alt etter ovn)
Så er det bare å nyte!
Ønsker alle et godt nytt blogg år, takk for masse flott innspirasjon i året som gikk!
Vil avslutte med et lite dikt jeg skrev i går:
Årets siste dag:
Stille svinner dagen henn,
årets aller siste.
Tankene de tar oss med
på en stille reise.
Hvor vi ser hva året gav,
minner vi vil verne.
Øyeblikk vi kan ta frem
som skatter gjemt i hjerte.
Med håp og drømmer står vi nå
for det nye året.
Sender varme tanker opp,
mot kveldens klare stjerner.
Med troen på det gode
vi legger ut på ferden.
Som tar oss med på reisen
inn i det nye året.

17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina snöbilder du tagit, här fick vi också en massa snö idag.
Önskar dig allt gott 2012
Kramar
AnnaMaria

Malys krok sa...

Fine bilder fra vinterhagen! Planer er del lov å ha, selv om det blir lenge til de kan realiseres. Bare godt å ha det å tenke på! Når en ser på bildene dine, ser en at det kan være noe vakkert å finne også når hagen er vinterkledd. Ja måtte det nye året bli godt for alle!
Vakker orkidè! Ha an fin nyttårsuke!
Blogge og kommentarer må en ta når en har tid og lyst! Takk for din hilsen hos meg nå!
-Margit-

Orlaug sa...

Godt nytt år!
Fine vinterbilder hjå deg....og gode ord!
Er i grunn godt å vere ferdig med "jolestyret"...og begynne på ting ein har planlagt i det nye året!

Janne i Fagerlia sa...

Mange fine vinterbilder hos deg. Denne måten å spise muffins på har jeg ikke hørt om før :)

Hilde sa...

Vinter er deilig - nå håper jeg vi får snø som blir liggende en stund... Vinteren er jo herlig når man har hage - da kan vi drømme oss bort i neste sessong :-)
Hilde

Torill sa...

Såå fine snøbilder du har tatt. Ønsker meg litt snø eg før det vert vår !! ha det godt i det nye året !!

helle sa...

Åh, hvis vi bare fik lidt sne hernede også, ville det være så skønt! En tur ude i dette sneklædte landskab kan jeg godt tænke mig at du nød. Det gælder om at nyde hvad der kan nydes!! Jeg må nøjes med at nyde dine dejlige billeder.
Og så vil jeg ønske dig et rigtigt godt nytår og vil glæde mig til vores nye bloggeår sammen!

Mage klem Helle:-

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så koselige at du vil være med på min giveaway...masse lykkt til!:)

Nydelige bilder du viser her...og jeg må si at den sjokolademuffinsen ser veldig god ut:) Varm sjokolademuffins med melk - jammen skal det prøves. Takk for tipset:)

Ønsker deg et fortsatt godt nytt år, og en flott uke som kommer:)
Klem Marianne

Roser og Patina sa...

Vakkert dikt Alva:) Og herlige bilder:) Likte spesielt godt det med hunden:) Sjokolademuffin i kald melk hørtes veldig godt ut! Takk for oppskriften:) Ønsker deg en fin ny uke. God klem Ellen.

Troen og Haapet sa...

Nydelig og tankefullt dikt inn i det nye året!! Liker veldig godt vinteren egentlig jeg, om man klarer å se det vakre ved den- stillheten under og etter snøfall, lyset, sol-opp og nedgangene, blinking i snøkrystallenen..etc. Du er nok også en person som ser det lille i det store!:)
Ønsker med dette det beste for det nye året for deg og din familie!!
Klem

Vores have sa...

Hej Toril.
Flotte billeder du viser - dejlig digt.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥

Solveig sa...

Kjære Alva! Så koselige snøbilder! Savner snøen litt jeg. Trodde ike det var mulig etter sist vinter, men bare regn er ikke stas heller....
Så flott et dikt du har lagt inn - tanker som er fine å ta med seg videre inn i det nye året;o)

Tusen takk for alle fine ord du har lagt igjen hos meg gjennom 2011! Setter stor pris på ditt bloggvennskap og gleder meg til videre blogging med deg i 2012.

Ønsker deg et flott 2012!
Klem fra Solveig

Bestemor Drillo sa...

Så vakre bilder du viser oss! Og de vakre ordene er fine å ta med seg inn i det nye året!
Et fredelig 2012 ønsker jeg for deg og dine!
Nyttårsklem fra bestemor!

Merethe sa...

Hei :) tusen takk for koselig hilsen. Og godt nytt år til deg også. Her var det vakre bilder fra vinterhagen. Ja når januar kommer så begynner også jeg å planlegge hage. Her har jeg et stort bed som skal lages på hele langsiden av en ny terrasse. Fine ord hos deg også :) klem Merethe

loftkroken sa...

Så koselig du fant meg :))Kjekt å oppdage nye blogger :)Kempe flott blogg du har :)) Så masse flotte interesser du har:)Elsker mennesker som ser små små detaljer i hverdagen akkurat som bildene over her ♥♥
Kommer garantert igjen :))

Klem Bente

Gry sa...

Vakre bilder!
Godt nytt år til deg! : )

h.espe sa...

Hei, og riktig godt nyttår til deg!!!

Ja, så er juleferien tilbakelagt, synes den gikk så alt for fort :( Men, her hos meg er det fortsatt jul i stua, og slik skal det være enda en stund. Takk for hyggelig bloggvennskap i året som ligger bak oss - gleder meg til å følge deg nå i det nye året også :)

Klemmer fra Hildegunn