søndag 29. januar 2012

Fargeforandring:)

For ei stund siden fant jeg denne metallkurven i en bruktbutikk:)

Nå skal det sies, at den har gjennomgått en liten fargeforandring etter at den kom i hus.

Den så slett ikke slik ut da jeg kjøpte den:))

Hvordan den så ut da, får du se lengre ned i innlegget. Er du i en bruktbutikk/loppis og finner noe du liker, men som du ikke liker fargen på, kan det forandres med enkle midler i de fleste tilfeller:))

Denne metallkurven var i en ganske intens blåfarge etter min smak, men etter en omgang med sinkspray ble den slik du ser her.

Den fikk malt på nummer med sjablong, og fikk en helt ny look:)


Over kanten på kurven henger noen loppefunn, som skal brukes til div nye prosjekter etter hvert:)

Den runde boksen her fant jeg også, den var rød og hadde påskriften "KAKER", men skrifta var så svak at den nesten var borte...
Den fikk samme behandling som kurven, med sinkspray, men har ikke fått noen dekor i form av nummer ennå.

Under her, ser du hvordan de så ut før forandring:
Hva synes du? Bedre før, eller etter forandring ?
Selv ble jeg superfornøyd med forandringen, og da har jeg oppnådd det jeg ville:))
Til slutt vil jeg takke for alle koselige kommentarer på mitt forrige innlegg, og ønske deg som titter innom en fin kveld og ei flott ny uke!

10 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, det må kalles forandring til det bedre! Så flotte begge ble! :) Kreativt laget!

Janne i Fagerlia sa...

På tv er det et program som heter Ekstrem oppussing, og jeg tror det må være noe i samme kategori det du holder på med også. Smakfullt!!!

Malys krok sa...

Ingen tvil om at dine ideer og dine kreative fingre kan forvandle en "stygg andunge til en vakker svane"! Kurven og boksen ble virkelig flotte!
Ser så fint ut det som henger på kanten her også, blir spennende å se hva du skal lage av det!
Ønsker deg en fin ny uke! -Margit-

AnKa sa...

Knallflott forvandling, gjennbruk kan jeg like. Og en boks spray koster ikke all verden, og rekker til mye;)
Ønsker deg en flott søndag:)

farmor sa...

Du, dette ble knallfint, Alva. Du ser visst muligheter med det meste. Sinkspray, kjøper man det på vanlig fargehandel?

loftkroken sa...

Oj, det var jammen forandring :))
Kjempeflott :)Ser ut som det kommer rett fra en interiør butikk !

Takk for bildene !

Klem

Vores have sa...

Hejsa.
Flotte ting du viser- ser ud som om tingene kommer fra en interiør butik - du er super kreativ.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥

helle sa...

Virkelig en forandring til det allerbedste, tænk hvad man kan gøre med enkle midler!

Hav en fin dag!

Klem Helle:-

Malys krok sa...

Hei igjen! Tusen takk for din koselige hilsen jeg fant da jeg kom hjem, fra misjonsmøte, i kveld!
Den ble jeg glad for! Klem og god natt! -Margit-

Roser og Patina sa...

Vakkert ble det! Du er så kreativ:)) Kjekt å følge med på hva du finner på:)