torsdag 22. juli 2010

Ut å plukke blomster...og blåskjell:)

Som dere ser har jeg vært ute og plukket blomster...
De er jo så skjønne:) må nyte dem både ute og inne , hihi:)
Her har jeg tatt inn Fuglevikke, Vicia cracca.
Flotte blå/lilla blomster, som passer utmerket til...blåskjell!
Tok et stort glass, satte et mindre glass oppi med vann i.
Rundt det lille glasset la jeg blåskjell, som dekker det helt.
Så var det bare å sette blomstene oppi glasset med vann:) Se så flott blåskjellene står til blomstene!
Og for at blåskjellene skal få frem alle sjatteringer i fargene, og holde seg fine, har jeg pusset dem med matolje. Den trekker ned i skjellene og de holder sin fine farge:))
Legg merke til den flotte A-en på det ene skjellet, den er slik fra naturen...

Plukket også inn Rødkløver, Trifolium pratense og Ryllik,Achillea millefolium.
De står ikke så lenge disse Rødkløvrene, de blir lett litt blasse i fargen etter hvert...


Enn så lenge får de stå og glede i vasene sine:)

Så lovte jeg å vise trøstegevinstene til min Give away:)



Første trøstegevinst er en slik rund brikke med heklet kant og glassperler, til å legge over saft/vann mugger på varme sommerdager, slik at ikke insekter kommer oppi.
Og et lite sinkhjerte, påmalt "I love my garden".




Den andre gevinsten er en søt hvit pose med blonde, og en Lavendelsåpe oppi( fin til klesskap/skuffer:) og et lite sinkbilde med engler.
Trekkningen er den 30/7, så det er ennå god tid om du vil være med:)
Takk for koselige kommentarer!
Klem fra

10 kommentarer:

Hulda sa...

Fine buketter du har plukket, likte blåskjellene du har dekorert med. :)

Stubbetufsa sa...

Å, jø, så flotte trøstepremier!
En sånn brikke med perler langs kanten: Den er altså til saftmugger! Selvsagt!
Jeg fant en på en loppis i fjor, men jeg bare la det oppå et Norgesglass til pynt!
Lurt å ha det over ei saftmugge, så unngår man veps og slikt!!!
Takk!
Man lærer mye av bloggere!

Gry sa...

Så flotte bilder av blåskjell og blomster.
Sommerklem : )

Nikoline sa...

Såå flott det var med blåskjell i vasen!! - og passa jo så godt til blomane:0)
Fekk nesten "angst" eg no når eg oppdaga du har giveaway,men heldigvis ser eg at eg røkk å henga meg på... Alldeles nyyydelege ting, skal tru om det går an å satsa på å vinna både hovedpremien og trøstegevinstane..?? hi.hi-- Alt hadde passa perfekt på Josefs rom, og der har eg også hengt sinkhjerter som du har laga på korger,så kvar gong eg er innom rommet sender eg ein liten tanke til deg.Du skal få sjå i eit innlegg når eg kjem så langt at eg somlar meg til det....
Ha ein fin kveld,Alva!

LENNU sa...

Hei Alva!
The mussels are very beautiful with flowers. I want myself too :).
Your consolation prizes are very cute.
Have a lovely weekend Alva!
Hugs, Lennu

Helena sa...

Herlig med blåskjell til blomstene, det har jeg aldri sett førr.

h.espe sa...

Hei på deg!
Så fine buketter du har plukket inn!! Kjempeheldig er du, som bare kan gå utenfor og plukke inn de vakreste buketter. Det er lite blomster rundt der jeg bor, så da må jeg gå til blomsterbutikken istedenfor... Så flott det var med blåskjellene i det glasset, og blåskimmeret i dem kom så utrolig godt frem :o)

Så er det fredag og helg igjen, og med fine meldinger for helgen, skal dagene nytes ute :o)

Ha en fortsatt fin sommer kjære du!

Klem fra Hildegunn

Som dagene går sa...

Så flotte trøstepremier du har. Syns bloggen din er full av vakre ting. Du ga meg et tips om blåsjell og olje. Har brukt å fylle glasset med vann, men dette var finere.
Villblomstene er flotte, men mange holder seg ikke noe særlig etter de er plukket bortsett fra rylliken da.
Ha en god helg!

Torill sa...

Fuglevikker oppi blåskjell.... Nydlig var det, og så enkelt egentlig. God ide !! Håper det står bra og at sommeren er der du er !!

liven sa...

Heisann!!
Så dekorativt det var med blåskjellene sammen med blomstene :o) sommerstemning dette!!

Flotte trøstpremier da...håper jeg er heldig :o)

Ha en fin sommeruke