tirsdag 6. juli 2010

Ny hagesti, og tørkestige.

I helga fant jeg plutselig på at jeg skulle lage ny sti til snarveien.
Kanskje ikke det lureste å starte med, når det endelig er en varm dag... for dette er vel mer en jobb for litt kaldere dager:)
Men når denne fruen har bestemt seg for å lage sti, så skal det helst skje med det samme, og gjerne være ferdig på et blunk...noen som kjenner seg igjen? Men alt tar tid...først må det øverste laget bort et stykke ned...
Etter mange trillebårlass med jord, var det klart for å legge på duk, for å hindre ugresset i å overta stien.

Så flere lass med sand, så duken holdt seg på plass..

Og til slutt..flere lass med pukk/singel i et jevnt fint lag.

Da var min fra før kranglevorne rygg veldig sliten...og jeg bevilget meg selv en liten pause for å beundre den nye stien:))

Fruen kunne med et fornøyd smil om munnen konstatere at stien fikk bestått!(i allfall til mannen kommer hjem og kaster sitt kritiske blikk på fruens påfunn..hihi:))

Ved enden av stien er det trapp ned til veien, og der hadde vi en liten slipestein liggende, med en plante oppå...

Fant ut at den skulle få en sokkel å stå på, så den ble lagt oppå et betongrør:)

Er ikke ferdig under ennå....

Steinene fant jeg i jorda som ble tatt bort:)

På verandaen har pellisene fått en gammel kakeboks å bo i:)

Fikk plass til tre stykker oppi boksen.

Synes de passet godt i denne fine boksen med rosedekor:)
Og glade kan de være for at de stod på verandaen i går...

Da kom det nemmelig torden...med ertestore hagl, etterfulgt av et kraftig regnskyll:((

På få minutter rant det elver, og haglet lå hvitt på bakken...

Fikk reddet noen av plantene inn i drivhuset, men tror det gikk forholdsvis bra med resten.

Jeg ble naturlig nok klissvåt.... og da er det kjekt at jeg fikk bruk for tørkestigen jeg laget for litt siden.. he he:)
Tenkte det ville være smart med en slik stige på badet, til å henge opp div småplagg og håndklær.
Veldig enkel å lage, bare å sage til og skru på plass trinnene...og male den hvit:)En praktisk tørkestige ble resultatet!

Den kan jo være smart ute også, som klatrestativ til planter, henge opp planter på...

Takk for at du tittet innom meg!

Ha ei flott uke videre:))

6 kommentarer:

Gry sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Imponerende arbeid! Mye jobb med en slik gangsti. Det ble kjempe fint.
Stigende ver også kjempe fin - høres veldig lett ut når du beskriver hvordan de gjøre. Kanskje jeg skal prøve meg ??
Klem IGi

Tussi sa...

Gurimalla, så flink du har vært med den stien!
God idè med den tørkestigen også, og den tar seg jo godt ut på badet.
Ha ei fortsatt fin uke:)

Janne i Fagerlia sa...

Du er virkelig en driftig dame, og veien fra tanke til handling er kort hos deg. Singelgangen ble flott. Og kakeboks som blomsterpotte var kjempelurt.

Anne (Moseplassen) sa...

så fin sti du har laget til, herlig med folk som bare setter i gang og gjør ting de har lyst på! Og kakeboks som potte var jo smart, rett og slett!

Orlaug sa...

Fy søren kor kreativ og energisk du er.........riktig flott sti.
God idè med blomar i kakeboks òg......