tirsdag 13. juli 2010

Min sommerhatt:)

Nå kan ikke jeg skryte på meg å være noen hattebruker, men gøy er det og binde kranser med sommerens markblomster:))
Så hvorfor ikke dekorere en sommerhatt? Sommervakker mot de slitte tømmerstokkene i vindusåpningen til smia:)
På den gamle hagesykkelen...
I sommerenga...
Og på hagebordet, dette er sommer!
Men disse kransene varer ikke særlig lenge på en varm sommerdag... så det er nok best å legge dem i et fat med vann. Her kan de holde i flere dager:))
Bind deg en blomekrans,
kom så til leik og dans,
fela ho let no så vakkert i lund.
Sitt ikkje stur og tung, syn at du og er ung,
veks fri som fagre lyng, dans no og syng.

Da er det bare og løpe ut i sommerdagen og binde en krans:))

Ha en strålende dag til deg som titter innom!


8 kommentarer:

LENNU sa...

Lovely summerhat!
Have a nice day to you.
Lennu

Magdalena sa...

SÅ SØTT..
OG VAKKERT..
OG VELDIG ROMANTISK....
KLEMKLEM

Malys krok sa...

Å Alva! Så vakkert!! Sommerhatten med blomsterkransen på var bare helt bedårende! Den passet inn alle steder! Du snekrer og spar, men du er også flink med det "søte"...
Takk for koselig hilsen! -Margit-

GundaM sa...

nydelig dekorert hatt med sommerminner på!!! men godt du la den i en skål vann tilslutt da ;)))

ha en fin sommer videre, jeg skulle egnetlig vært ute opg mala litt på det nye utestedet men her regner det som bare det for tiden og jeg må nok vente og blogge istedenfor ;)

Solveig sa...

Dette var sommerbilder, det! Nydelig! Kjempeflott hatt og herlig krans av sommerblomster:o))
Ønsker deg flotte sommerdager videre!
Klem fra Solveig

Min Verden sa...

Den er nydelig! Gratulerer :) Jeg ønsker meg en sommerhatt jeg også - og har begynt å lete etter den perfekte hatten :) God ide!

Linecas have sa...

Utrolig nydelig innlegg.

h.espe sa...

Så herlig blomsterkrans du har laget, og en fin sommerdag synest jeg du skal sette hatten på hodet også - såååå flott!

Ha en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn