torsdag 17. januar 2013

Lampe av norgesglass

Jeg har lenge ønsket meg en lampe på gangen.
Synes lampene i taket gir så sterkt lys, så de har ikke vært i bruk på lenge...men noe lys må en jo ha:)

Har lett litt rundt på div bruktbutikker, uten å finne det jeg lette etter.

Men så kom jeg på at jeg kan lage en selv:))

Og kom på at norgesglass kunne blitt en flott lampe.

Tok bort glass-lokket i toppen, og klippet til en runding av sink-plate, som jeg boret hull i til ledningen. 
Slik ble den med lys i:))
 Her ser du lokket av sink-plate i toppen av lampen.
 Jeg ble superfornøyd!
Egentlig hadde det vært fint med flere slike hengende etter hverandre, og i forskjellige størrelser.... men har ikke  plass til flere kontakter:((
Må bare ta med med noen "iskalde" bilder til slutt:)

Tok disse bildene utenfor her i dag.
Her er det gjerde ved drivhuset som har fått et fint lag av naturens skjønne krystaller.

Slutter aldri å undre meg over hvor vakkert det er...

Og ikke to av dem skal være like...
Naturen er forunderlig og full av ting å undre seg over:)
Hver årstid har sine ting å glede seg over :)

Det gjelder bare å ta seg tid til å oppdage denne skjønnheten:)
Nyte de små øyeblikkene.
Ønsker deg en fin kveld!
Takk for at du tok deg tid til å titte innom:)

17 kommentarer:

Malys krok sa...

Her må jeg jo stadig vekk innom, vet du! Det er så mye spennende å se og oppdage sammen med deg!
Å lage lampe av norgesglass var virkelig smart! Du kommer på det utroligste! Kjempefint ble det! Og koselig!

De iskalde bildene er kjempefine! Når rimet blir så tykt skjønner jeg at det må være ganske kaldt hos dere! Her er det mildvær!

Ha det godt du kreative jente! God helg ønsker jeg deg og dine!
-Margit-

Hjärtruds Stuga sa...

Underbar lampa du gjort. Mycket finare än en du köper i butiken.

Ha det gott

Kram Karin

Malys krok sa...

Takk for hilsen! Tårene kommer lett her også! Skal ikke mer til enn en vakker naturopplevelse! Og i dag så jeg HELE SOLA! VAKKERT! -Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Finfin lampe! Så et tv-program her forleden hvor det også var lamper laget av norgesglass. Enkelt og tøft!

Posttausa sa...

Så flink du er som har laga deg lampe sjølv! Knallfin vart den:)
Såg det på TV eg også og tenkte at det hadde vore tøft å gjere!
Men eg er best ved symaskina eg, alt anna er eg flink til å overlate til mannen ;)
Nydelige vinterbilde - naturen er flink til å lage kunstverk! Det gjeld berre å ha augene med seg og sjå og nyte:))
Fin kveld til deg.....
Frå Alva

Tovepia sa...

Har sett disse lampene, og de er kjempefine.
Her er det også styggelig kaldt, men ser det blir varmegrader i nord, så verden er snudd opp ned:)
Ha ei flott helg som er like om hjørnet, klem fra mæ;)

Vores have sa...

Flotte billeder med iskrystaller du viser. Ønsker dig en god week-end:) Knus Hanne Bente

Mira sa...

Fine Norgesglass lamper,
Har sett de før og liker ideen.

Eg var så uheldig å knuste noen av mine store norgesglass før jul.
Så nå håper eg at eg finner nye på bruktbutikk, eller loppis, til ein grei pris. Det varierer mye syns eg.

Ønsker deg ei God helg!

Klem,

h.espe sa...

Råstilig ble den!!! Har sett de har slike lamper i "Hver gang vi møtes", og tenkt at slike må man da kunne lage selv, og her er beviset!!! Herlig!

Ønsker deg en finfin helg - selv drar jeg på jentetur til København :)

Klem fra Hildegun

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så flott og kreativ lampe du har laget... virkelig tøff:)
Nyyydelige iskalde bilder... vakkert!

Ønsker deg en fin helg:)
Klem fra Marianne

Lunalei ;-) sa...

Først - de iskalde bildene var helt nydelige. Så fint lys, og jammen så det kaldt ut :-)

Lampa var kjempefin. Har sett flere slike, og Norgesglass gjør seg virkelig til både lamper og oppbevaring av div.
Kreativt og flott med den sinkplata oppi!

Ønsker deg en riktig god helg,
klem fra Lunalu

Lunalei ;-) sa...

Først - de iskalde bildene var helt nydelige. Så fint lys, og jammen så det kaldt ut :-)

Lampa var kjempefin. Har sett flere slike, og Norgesglass gjør seg virkelig til både lamper og oppbevaring av div.
Kreativt og flott med den sinkplata oppi!

Ønsker deg en riktig god helg,
klem fra Lunalu

Anonym sa...

så flott lampe!
Men er den ikke litt brannfarlig?? Er jo ikke noe lufting.

loftkroken sa...

Kjempefin ble den :)
Prøvde å få tak i oppheng til min men fant ikke.Dette var jo genialt ;) Du er som Pettersmart

KLEMM

Bente sa...

Så stilig lampen ble. Kjempelurt.

Nydelige bilder av iskrystallene.

Ha en fin kveld

Klem

Roser og Patina sa...

Lampen ble kjempetøff! Jammen er du kreativ!! Nydelige bilder av iskrystaller♥ Klem fra Ellen
Ønsker deg en din ny uke♥

Anonym sa...

Pretty section of content. I just stumbled upon your weblog
and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog
posts. Any way I'll be subscribing to your
feeds and even I achievement you access consistently rapidly.


Check out my homepage - playing golf