søndag 20. januar 2013

Bok i ny drakt og brude-krans

Har du lyst til å se min nye "bok"?
Ja, nå er den slett ikke ny, og bok kan den vel knapt kalles lenger heller;))


Den har gjennomgått en forandring, som du skal få se.
Den ser jo ut som en bok her den ligger så fint på skrivebordet med blondesløyfe og all ting...
Utenpå er det ikke store forandringer, den har fått et søtt bilde med fugler (bilde er fra the Graphics Fairy) teksten har jeg lagt på selv.
Den ser fortsatt ut som en bok sier du? 
Enig!

På første side også...
Men inni har jeg skåret ut arkene i en firkant, hele veien ned til permen:) I bunnen fikk den et ark med gammel skrift, og rundt kanten har jeg brukt tape med skrift:)

Så nå er boka blitt en slags boks, hvor jeg kan gjemme unna saker og ting:))
Her har lagt oppi noen gamle stempler, men den også fin til div småsaker på skrivebordet m.m.
Og setter du den inn i bokhylla, blir den tatt for å være en helt vanlig bok;))
Likte så godt bilde med fuglene, de er bare supersøte, ikke?
Denne brude-kransen er laget etter inspirasjon fra det siste Jeann d`Arc Living magasinet (mitt favoritt magasin) det er fullt av herlig inspirasjon, oppskrifter og herlige bilder:)

Måtte bare prøve å lage en slik krans, og den har fått plass på veggen sammen med gamle familiebilder.
Den passer jo utmerket ved brudebilder;))


I mitt forrige innlegg viste jeg norgesglasslampen jeg lagde, og fikk tips om at de hadde slike i tv 2 programmet "hver gang vi møtes", og da måtte jeg jo bare inn og se. Og det stemte, de hadde masse slike lykter, de er fine når de henger flere sammen som der:)

Fikk en kommentar fra en anonym leser, som lurte på om den ikke var brannfarlig, etter som det ikke er lufting...men det er det jo ikke på slike gammeldagse runde lyskuppler som skrus fast i taket heller.  Jeg bruker lyspære med 15-25 w og de blir slett ikke varme, så jeg tror ikke de er brannfarlige, hva tror dere?


Ønsker alle en fin kveld, og ei flott ny uke!

10 kommentarer:

Hulda sa...

Det var jo bare utrolig smart! Søtt bilde du har limt på den også. Den kan jo ligge framme på stuebordet med fjernkontroller i, for eksempel.

Så skjør og vakker den kransen var også.

Stilig Norgesglass-lampe. Jeg har også sett at de har flere slike hengende der de filmer "Hver gang vi møtes".

bentetove sa...

Du er så kreativ! Herlig "bok" du har laget, en slik kunne jeg tenkt meg ja!
Det er alltid en fornøyelse å besøke bloggen din, ha en flott søndagskveld:)

Marianne's lille rom sa...

Så fin boka ble som skrin - en veldig god idé!
Brudekransen ble nydelig, skjør og elegant!
Liker også godt å besøke bloggen din!
Ønsker deg en fin dag!
Klem, Marianne.

Merethe sa...

Hei på deg :) å ja norgesglass lampene er så stilige. Vi har mange glass ute på låven som jeg "ruger på" for gode ideer til bruk. OG dette var virkelig et slikt et. Vi var på auksjon på søndagen og der solgte de en slik lampe til over hundrelappen. Fint med sink plate, det likte jeg godt i stede for plastikk ol som noen bruker. Vakker, vakker krans. Jeg har også lest bladet og har lyst å prøve meg på dette. Nydelig dekor i interiøret. Og boka..stilig laget. Har du limt sammen hver side eller har du limt de sammen på kanten ? Det er jo et heftig gjennbruks tips til folk som har gamle bøker liggende. Bildet med fuglene var nydelig. DU er kreativ i kulden :) Ønsker deg en flott uke. Klemmer fra Merethe

h.espe sa...

Hei på deg!
Ja vil man ha inspirasjon er det bare å titte innom deg! Så flott den boken ble, og brudekransen helt nyyydelig!!

Ønsker deg en flott uke :)

Klem fra Hildegunn

Marianne Dragon Waagan sa...

Så utrolig flott boken ble, og så smart å lage oppbevaringsplass av den... kjempeide som jeg kommer til å herme etter:)
Veldig fin krans du har laget også, flinke deg:)

Klem fra Marianne

salige lavendel sa...

Nydelig bok/boks! Var det vanskelig å få skjært det til så det ble fint og jevnt??

loftkroken sa...

Du er så oppfinnsom, helt imponerte her jeg sitter:)
Mega lurt til å ha som hemmelig rom ;)
Flinke du ♡

Ser jeg har gått glipp av mange flotte innlegg hos deg :(

Ha en fin uke

Klem Bente

salige lavendel sa...

Takk for beskrivelsen. Lurt å lime sidene først! Men det hørtes jo ikke ut som det var helt for amatører.. =)

Janne i Fagerlia sa...

Såååå fin boks! Prikken over i´en var fuglemotivet. Tipper det var mye jobb med å "hule ut" boka.