onsdag 6. november 2013

Skopose,strikket lyktetrekk og høsttur:)

Når en skal et sted og vil ha med et ekstra par sko, er det kjekt med en skopose:)
Har endelig fått sydd meg en slik, nå er ikke bildene helt bra på grunn av dårlig fotolys....
Posen har fått dekor i form av et skobildet i god gammel stil;))
Bildet er fra The Graphics Fairy også denne gang.
I tillegg måtte det selvsagt litt blonder til:)



Bak på posen har jeg sydd på en hempe formet til en sløyfe, til å henge opp posen i.
I midten av søyfa sydde jeg på en  knapp.Oppe ved åpningen er det den snor til å lukke posen med:)


Som du kanskje har lagt merke til er jeg veldig glad i lykter av alle slag.
Og når en setter seg ned ved tv-en, er det fint å ha noe å henge fingrene i.
Og slike lettvindte prosjekter er flotte!
Har brukt et tynnt alpakka-garn i en slags peroliumsblå nyanse som jeg liker veldig godt.

Trekket er strikket i perlestrikk, og som pynt en skjønn liten ballerina (igjen fra the graphics fairy)

Synes motivet er så vakkert!
Da jeg var lita jente var dette drømmen;))
En heklet blomst nederst på lykta.
Når lyset er tent, får den lille ballerinaens kjole fine lysende prikker:)
Vi har hatt slikt strålende høstvær i dag, så det ble en lang tur langs elva.
Sol over blikkstille vann, vakkert!


Rett over stien lå det et nyfelt tre...her har nok beveren vært på ferde;))
Her er det snakk om kraftige tenner!

Takk for alle hyggelige kommentarer!
Setter stor pris på at en tar seg tid til å legge igjen noen ord, det gjør meg glad:)
Ønsker alle ei fortsatt fin uke!

5 kommentarer:

Tovepia sa...

Nydelig skopose og lystrekk!!
Jeg hekler ferdig alt før jeg tover...lot det bare være en åpning til å stappe fyll i som ble sydd igjen etterpå;)
Nyt helga som er like om hjørnet:)

loftkroken sa...

Hei kjære deg ♥

Dette var smart og lurt.Motivet var knallfint og det var skolettene dine også ♥♥ Hvor har du kjøpt de?
Lykter får ikke jeg heller nok av :) Såå skjønn den du ha laget ♥
Liiten trekning hos meg,velkommen ♥

Klem Bente

Janne i Fagerlia sa...

Nostalgisk og lekker skopose! Meget praktisk å ha med seg når man skal ut å reise. Jeg har selv sydd flere skoposer i div. varianter.

Anonym sa...

Nyydelig skopose,elsker disse herlige skoene. :) Kjempefint trekk til glasset også. :)
Ha en fin Søndag.
Klem Mette.

helle sa...

Du er så god til at lave nytteting, som også pynter vældigt. Skoposen er ingen undtagelse....hvor er den fin!!
Deler din glæde ved lygter af mange slags og dit hæklede betræk til lygteglasset må give et meget hyggeligt lys, Graphics Fairy har jeg ikke prøvet men kunne få lyst til det nu!

Mange klem fra Helle