søndag 24. november 2013

Det ferdige resultatet...

Da er vi ferdige med forandringene på stua, og det kjennes godt å være ferdig til advenstiden:)

Her i vinduskarmen i det gamle fyrvinduet, er adventslysene på plass:)
Fant disse lysglassene på Fretex forleden, tallringene på glassene kan taes av.

Er veldig fornøyd med den rustikke naustveggen, og gleder meg til å pynte vinduet til advent og jul:))
Slik ser det ut på andre siden av veggen.
Etter som det er såpass høyt under taket, har vi ei bokhylle langs hele veggen her, for å utnytte plassen maks.
Skapet ved siden av klokka har min bestefar laget til meg, jeg har festet noen hvite engler på døra.
Etter at vi malte veggen, kom skapet bedre frem.
I denne delen av stua har vi malt to vegger i fargen grey dream, en farge vi har brukt flere steder i huset.
De to andre veggen har vi beholdt trehvite.

En kurv full av store kongler fra heimplassen min, har fått plass på det lille runde bordet.
Liker å bruke "pynt" fra naturen, og kongler er så vakre:)
Det gamle vinduet preget av tidens tann, men det har sin sjarm, ikke?
Noen av rutene måtte byttes ut, da de var knust.
Mens de andre har et noe ruglete preg, slik gamle vinduer har.


Slik ser det ut når jeg står nesten innerst i stua og ser mot verandaen.
Hyasinter/svibler må til:)
Pyntet med mer fra natuern, i form av mose og en stjerne av bjørkenever:)

Den gamle stålampa,( trolig fra femti-sekstitallet?)fikk komme opp fra kjelleren i fjor en gang.
Den fikk nye lampeskjermer, og ble fin her i lesekroken:)

Vinduet har åpning i de to midterste vinduene.
En gammel bestikk-skuff/kasse har fått plass i ei hylle.
En krans av bjørk,sprayet med litt hvitmaling, samt noen kort og div har jeg plassert her.


I vinduet henger lampa jeg laget av ei trakt og ei fiskesnelle...
Og hva som helst kan vel brukes til planter og blomster?
Fant denne kjelen på en tur, velbrukt og noe sprukken:)

Nå er pakkene til adventstrømpe-give away-en min klare:)
Nostalgisk pakket, og med adventsvers på.
Så nå er strømpa full og venter på sin nye eier:)

Trekker vinneren til uka, så du kan ennå bli med, link til høyre på bloggen. Om du ikke har egen blogg, kan du sende meg en mail (mailadressen min finner du også på høyre side her på bloggen)

Til slutt lurer jeg på en sak, er det flere som ikke kommer inn på de linkene som er under innleggene (you might also like), de tre bildene av tidligere innlegg?
Fikk en mail fra ei dame som ikke kom inn på disse linkene, hadde vært fint å vite om flere har samme problem her på bloggen min.

Takk for at du tittet innom, og for koselige kommentarer!

11 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Så underbart fint det blev. Det ska ni känna er riktigt nöjda med.

Ha en bra avslutning på helgen.

Kram Karin

Anonym sa...

Heia.
Det ble utrolig fint. :) Liker innlegg med masse bilder og du har så mye fint,elsker det lille runde bordet med de hvite dukene og kurven oppå.:)
Ha en fin dag.
Klem Mette.

h.espe sa...

Såååå utrolig flott det har blitt i stua hos deg - dette skal dere virkelig være fornøgd med!! Jeg bare elsker bruken av de gamle vinduene, gir en herlig stemning!!

Fin søndag videre til deg!

Klem fra Hildegunn

Inger Marie sa...

Fantastisk flott med det vinduet!
Hyggelig at du vil være med på giveaway hos meg:)
God søndag:))

Malys krok sa...

Det du, eller dere tilsammen, får til er virkelig noe å beundre! Dette er så fint og så stilig! Ja her blir det nok artig å pynte til jul. Lykke til!
Ønsker deg en fin ny uke! -Margit-

Malys krok sa...

Hei igjen! Glemte å si at jeg ikke hadde noe problem med å komme inn på de andre innleggene. Kunne jo bare være en feil i systemet. Takk for hilsen, forresten. så den nettopp nå.
-Margit-

Posttausa sa...

WOW!! Det vart berre så utruleg fint! Du kan verkeleg gle deg til å pynte til jul, det kan ikkje bli noko anna enn fint:)
Kjempeflinke har de vore!! Godt påkomt å bruke veggen og vinduet slik!! Fantastisk:))
Ha ei flott veke!
Klem frå Alva

helle sa...

Åhh hvor har du fået det fint i stuen, det gamle vindue passer super ind i din stil og gør begge stuerne meget lyse og spændende. Jeg er sikker på at I får meget glæde af ændringerne.

Super fint med naturlig pynt til jul, det kan jeg også vældig godt lide!

Hav en fin søndag aften, her skal vi se det sidste afsnit af Broen.

Klem Helle

Janne i Fagerlia sa...

Tøft med naustveggen og det gamle fyrvinduet i stua. Liker godt denne rustikke stilen. Jeg har vært på julemesse hele helga, og der viste det seg st mine rustikke rakvedprodukter slo meget godt an. Tydelig at dette er i tiden nå.

Jeg har ingen problemer med å komme inn på linjene under innleggene dine.

loftkroken sa...

Dette var bare helt supert :))
Så utrolig kreativt ♥
Flinke deg :)

Gode klemmer

Bente

Ps.Åpnet blogg butikk idag,velkommen på besøk ♥ Du ligger på bloggrollen min der pga dine kreative sprell :)

Hulda sa...

Dette ga stua et unikt preg. Virkelig stilig med den røffe veggen og det flotte vinduet. Så heldig dere er som har fått dette til! Lekkert! Veldig fint med hylla under vinduet som du har pynta med svibel og lys. Lekkert å se vinduet fra to rom også. Dette var virkelig flott!!