tirsdag 25. juni 2013

DIY

Jeg bare elsker DIY (do it yourself) prosjekter:)
I siste nr av Jeanne d'Arc Living magasinet så jeg denne søte hylla...og da var tanken om å prøve å lage en lignende sådd;)

Så da var det bare å prøve.
Hadde noen fine brune lekter stående i uthuset,som jeg trodde ville gjøre seg til formålet.

Målte opp og saget til det antall  jeg trengte.
Den er 45 cm lang, så da trengte jeg 8 stykker i den lengden.
Høyden er 26 cm, der trengte jeg de to i siden bak som har fått en bue/avrunding.
Brukte 4 litt smalere lister på 18 cm til sidene.
Så har jeg brukt to små biter trekantlist i hjørnene foran for å holde den sammen.
Alt ble spikret sammen.
Og for å få en look av slitt maling, tok jeg et stykke tørkepapir, fuktet det litt og duppet det i hvit maling, som jeg påførte på ønskede steder:)

Jeg ville gjerne ha litt tekst på også, så jeg laget en sjablong til å bruke.
Skrev ut den valgte tekst i ønsket skrifttype, og laminerte den med lamineringsmaskin og skar deretter ut bokstavene:)
VINTAGE by Garden Bird (Garden Bird er min hageblogg, har valgt å bruke dette på mine selvlagde prosjekter)
Her ser du avrundingen på kanten av hylla.
Hylla har fått plass på kjøkkenbenken, og her samler jeg krydder,tomater og kjøkkenredskaper:)
Mange ting som vises i magasiner og bøker kan med andre ord lages selv;)
Så hvorfor ikke prøve?
Do it yourself !

Ps: har ennå et prosjekt på gang;))


Kanskje du fikk lyst til å prøve?

Ønsker deg en super sommerdag!
Om du venter på innlegg på hagebloggen og murprosjektet mitt, kommer det om ikke lenge:)

5 kommentarer:

Posttausa sa...

Kjempefin hylle!! Du er berre så kreativ og nevenyttig at det er eit syn! Den ser virkelig gammal ut!
Slike prosjekt set eg mannen til - han er flinkare med sånt enn meg:) Og så likar han det også(ingen bakdel;)) Må sei eg fekk lyst til å sette han i sving med sag og hammar!

Takk for koslig helsing:)
Klem Alva

Inspirasjon fra Elin sa...

kjempe tøft. og takk for framgangsmåten. :)

bentetove sa...

Så kreativ du er! Kjempeflott hylle, hadde jeg vært nevenyttig med saga skulle jeg prøvt. Det ble stilig med dekorasjonen også :)

Malys krok sa...

Der var du igjen, med din oppfinnsomhet og kreativitet! "Som tenkt-så gjort" er et passende ord for deg! Ja, for du tenker litt, og vips! så har det skjedd noe! Kan ikke si annet enn at det du her har fått til er helt supert! takk for hilsen! Blir glad når jeg ser du har vært her! -Margit-

Antje sa...

Den var fantastisk flott, akkurat som ramma i nyeste innlegg og takk for god skritt for skritt forklaring.
Ha en fin dag videre :)