søndag 2. juni 2013

Tidens tann...

Om disse veggene hadde kunnet fortelle, hadde vi nok fått høre mange historier.

Om vær og vind, folk og dyr og ikke minst om dagens fangst. etter en lang dag på sjøen...

Nå står husene ensomme igjen,preget av tidens tann  her på kysten.
Og de lever på lånt tid...om ikke lenge er både husene og område  historie...
Alt dette er snart borte, det flotte landskapet som er utsikten vår fra hytta på andre siden av sjøen, må vike plassen for veibygging og forandringer.
 Kjenner jeg blir trist  når jeg tenker på det...
Jeg synes hus som dette har sin sjarm, de værslitte grå veggene, det rustne taket, for meg er de vakre:)
Det blir trist den dagen de ikke står her lenger...og det er ikke lenge til, derfor har jeg tatt en del bilder å se tilbake på.


Her sitter historiene i veggene, blant fiskeredskap og rustne lykter..

 Et gammelt jernvindu lå også lagret her inne...(også det fullt av historie)
Det fikk vi av den snille mannen som har huset:))
Og vi har planene klare for det;)
Lover å vise det etter hvert.



Rustne anker og kjetting bærer også preg av tidens tann og sjøvann.


Et vakkert opplagt steingjerde bortenfor naustet, snart er det også borte...
Slik er det, tiden går fremover og forandringer skjer hele tiden..noen er bare litt tyngre å svelge enn andre...

Ønsker deg en fin søndag!
Ps:kommer snart nytt innlegg på hagebloggen også:)

Og til slutt: Velkommen til nye følgere,så koselig!

6 kommentarer:

Lunalei ;-) sa...

Mye vakkert i det man har kjært, selv om det for andre kan se stusselig ut!
Steinmuren var virkelig nydelig!!
Ønsker deg en fin søndagskveld,
klem

Posttausa sa...

Nydelige bilde! Eg likar også veldig godt slike gamle falleferdige hus med mykje historie i veggane!
Knallfint vinduet du fekk - er så spent på kva du skal bruke det til!
Gled meg til å sjå:)
God ny veke til deg!
Klem frå Alva

Janne i Fagerlia sa...

Tenk å få en slik gammel vindusramme - kjempeflaks! Skulle gitt mye for en sånn. Trist om det gamle steingjærdet blir borte. De skulle ha vært fredet.

bentetove sa...

Flotte bilder av en gammel kultur! Jeg blir også veldig nysgjerrig på hvordan de levde der når jeg går forbi slike gamle nedslitte hus og gårder. Alltid vemodig.
Ønsker de en fin uke!

h.espe sa...

Herlige bilder!! Ja tenk om de gamle bygningene og gamle ting forøvrig kunne snakke til oss - skulle gitt mye for å kunne få oppleve det ;) Utrolig flott det jernvinduet - heldig du er som har fått det!!!

Ønsker deg en fin uke!

Klem fra Hildegunn

Merethe sa...

Vakre bilder. Flott vindusramme.