tirsdag 4. august 2009

På tur..

Ja ikke noen seiltur akkurat, denne seilbåten så jeg fra land...men sikkert en flott dag for seiling for den som har båt:)
Liker meg egentlig best på land...vandre langs stranda på jakt etter flotte steiner og driv-ved ..;)

Mange fine gamle naust/båthus langs standa...med rust på taket, værslitt og vakkert!
Liker så godt disse grå veggene....
En rusten dør... den var foresten rustet helt fast..(ikke rart kanskje med sjøen like ved.)
Byggningen/ruinene er fra krigens dager og det er mange tanker som dukker opp når en sitter ved disse ruinene...

Hvilket umenneskelig slit det må ha vært...i vær og vind under byggingen, med krig og vanskelige tider..


Rustne spor som vognene gikk på, nedenfor selve byggningen.

Stedet var nok vel valgt, for utsikten er det ingen ting å si på... ikke lett å komme usett inn sjøveien..
Et lite rognetre har fått feste ved et hjørne, og et forran åpningen..
Åpent og sikkert værhardt....

Masse frisk sjøluft fikk vi, og en fin dag ved sjøen:)

I morgen blir det hyttetur, så det er vel best jeg går og pakker..

Og til dere som måtte titte innom : Fortsatt fin sommer!!

Kos dere:)

5 kommentarer:

Monicas sa...

flotte bilder du viser..ja, landet vårt er flott du...

Malys krok sa...

Så flott en tur du har hatt rundt om i fjæra. Jeg deler din sans for de grå værslitte veggene. Vi hadde et slikt naust like nedenfor her, var så fint å se på, men så mente tydeligvis eieren noe annet, for han malte det rødt.
Nydelige bilder du har tatt i godværet. og for noen byggverk du, fra krigen, ikke så gode minner og ting å tenke på, men viktig likevel at en husker det en har hørt om disse årene.
Godvær i dag og, da blir det enda en utedag og det er DEILIG!
takk for trivelig hilsen, alltid koselig når du er innom. Nå skal jeg bake brød. Klem fra Margit.

Magdalena sa...

hei på deg! så nydleige bilder,- herrlog frisk sommertur! leiker også dette som dufter svunnen tid...
detværbitte er bare vakkert!!

takk for koz hilsen til meg,- har problemer iblanr med blogger på dette mobile nettet,- satser på at dette kommer inn...
klem til deg___*

Janne i Fagerlia sa...

Å gå på skattejakt i fjæra er kjempespennende. Du fant sikkert mange skatter.....
Ha en fin tur!

Stubbetufsa sa...

Hei, Alva!
Jeg har kikket litt i bloggen din, og jeg syns den er koselig! Setter deg på blogglista mi!
Klem fra nord!