lørdag 6. desember 2008

Julekrybbe,engler og kulde....

Nå er julekrybba kommet på plass i stua , den ble laget for en del år siden(figurene er kjøpt) og kommer fram hvert år. Koselig å få den på plass til advent. De to trærne utenfor ble laget i fjor. Det første året hadde vi figurene i kalenderpakker, men nå settes alle figurene på plass når den settes fram. Dette for at alle figurene får stå like lenge fremme....

Så må jeg bare vise dere disse flotte englebildene, har en englekalender med et englebilde for hver måned... Tenkte jeg kunne sette dem i rammer etterhvert, har en vegg som står tom ( er det mulig...? ) der de kunne passe.....


Ellers er det blitt ganske kjølig her , i går var det nede i minus 16 grader.... huttre....!!

Alt ute har fått et lag av rimkrystaller..nesten litt eventyrstemning...(nesten litt Narniastemning, hvor en hvert øyeblikk venter å se heksa hvit komme til syne..) flott å være ute om en kler seg godt... Det er jo så vakkert med alle disse krystallene, rene kunstverkene hvor ingen er like... Ønsker dere en super lørdag ute eller inne!! Kos dere!!

4 kommentarer:

Magdalena sa...

heia... og takk for hyggelig hilsen...
er aleine i helga , så eg blogger og vasker og styrer på...
så flott at du har fått på plass julekrybba...
og de bildene må du ta vare på!!

ja herlig med dette kalde stabile været... sånn vi vil hadet på vinteren~~~
stor klem og fin lørdag~~~¨

Orlaug sa...

Flott julekrybbe!
Minner meg på at skal lage ei slik (liknande)
Fekk nokon fine figurar, men dei stod på ei plate.
I morgon er siste dagen med messe, so då håpar eg å få tid til noko hjå meg sjølv.
Må nok ein tur i snikkarbua neste veke.
God sundag!

Japsee sa...

Koselige bilder. Ja kan du ikke ramme inn englebildene dine da? Det blir sikkert kjempe bra.

Her har snøen begynt å tine, men får håpe det kommer litt igjen før jul.

Ha en fin uke:)

Japsee sa...

Hei! Jeg har noe til deg på bloggen min;)