søndag 9. november 2014

When you wish upon a star...rustikk "duk" og forandringer inne:)

Dere som har fulgt bloggen min en stund, har vel fått med seg at her hos meg kan det meste brukes til noe;)
Hva med en rustikk duk nå som det går mot jul?
Da det ble lagt nytt tak på huset på seinsommeren, måtte noe av bordkledningen gjøres kortere.
Disse bitene som ble saget av, fant fruen ut kunne bli en fin stjerne:)
Mannen saget bitene rettere, slik at de passet fint sammen.

Malte alle delene i lysegrått og brukte en sjablong til dekor.
Teksten er malt på for hånd.

En rustikk duk;)
Den måler 72 cm fra spiss til spiss, så den er ganske stor.
Alle delene er festet til en plate på baksiden. 
Den kan også settes mot en vegg, eller henges opp, om man fester noe til å henge den i. 

Synes den ble fin her på bordet. 

















Ute er det blitt kjøligere, hagen har fått et fint lag av frost som glittrer i solskinn:)
Og inne har fruen svingt malekosten igjen;)
På gangen har jeg malt gulvet i sjakkruter, noe jeg lenge har hatt lyst til, nå er det endelig gjort:)
Resultatet ser du under her,må si jeg ble godt fornøyd med forandringen.




Det kvikket opp gangen:)
Malte skohylla også, da jeg først var i gang;)
Kjøkkengulvet var det jeg først satte i gang med, for det trengtes mest.
Det ble pusset, fuget og malt lysegrått.
Synes det ble lyst og fint.

Neste prosjekt er gulvet i hobbykroken som også trenger sårt noen strøk maling.









Synes det er så vakkert når frosten setter sine spor ute:)
Bladene har fått fin og naturlig pynt;)
Det rustne fuglebadet like så.

Takk for alle koselig kommentarer, så kjekt at du tar deg tid til titte inneom.
Og ekstra hyggelig om du legger igjen et lite spor:)
Ønsker deg en fin kveld og flott ny uke!

4 kommentarer:

Marianne's lille rom sa...

Kjempekult med stjerne på bordet - fantastisk gjenbrukside!
Gulvene dine ble også kjempefine!
Når jeg er ferdig med forberedelser til marked skal det males litt i stua før jul - gleder meg til det!
Ha en fin dag!
Klem, Marianne.

Anonym sa...

Så flott stjerne,flinka. :) Og gulvet ble kjempefint.Alltid hyggelig å komme hit på besøk, du har alltid noe fint på gang. :) Ja er ikke den sangen nydelig, spiller den alltid i bilen så jeg kan den utenat. :))
Fin ny uke til deg.
Klem Mette.

Janne i Fagerlia sa...

Så kjekt å lese om gjenbrukprosjektene dine. Super stjerne! Jeg laget noe lignende av materialet som var kastet på et bål. Lurte med meg noen planker som jeg så kunne brukes til kreative formål.

h.espe sa...

Ja jeg blir ikke overrasket når jeg ser hva du drar nytte av og får til - du er bare såååå utrolig kreativ og flink!!

Kreativ uke til deg!

Klem fra Hildegunn