fredag 12. oktober 2012

Noen puslerier og en liten ide:)

Det er blitt fredag!!
Den beste dagen i uka, du har hele helga foran deg;))
Bare så herlig å tenke på, i morgen kan jeg ligge lenge....ja særlig??
Det skjer sjelden, for om  en er morgenfugl  våkner man tidlig, som alltid...

Det kan jo være kjekt også det da, så får en gjort unna div. og se dagen våkne:))
Forleden fikk jeg laget denne kulerammen, som lenge har ligget som en ide i hodet et sted.
Den er laget av en gammel ramme funnet i et hus som stod til nedfalls.
Jeg er litt som askeladden, og ser nytte i det meste, så den ble med hjem:)

Kulene er også gjenbruk, de kommer fra et slikt "setetrekk" til å ha i bil ( trekket er laget av bare slike kuler)
Synes den ble ganske sjarmerende, og en smule nostalgisk.
Dette bilde fant jeg sist jeg var på Fretex, tror det er en mor som tar avskjed med en sønn som skal ut på reise...
 Kulene er tredd opp på en streng, og festet i kanten på rammen.
Laget huller i kanten med en syl, så var det lett å feste strengene, ved å banke dem lett fast.

Har også skiftet ut litt stæsj  på stua:))
I kjelleren hadde vi disse to gamle flaskene stående, mannen hadde litt av en jobb med å få dem rene, nå står de her rene og blanke:))
Den ene har en liten helletut , ellers er de like.
Oppi flaskene har jeg satt noen lerkegrener med kongler på.
 Enkel og fin pynt nå på høsten:)

Postkortet og bilde kommer fra The Graphies Fairy.

De søte små kassene er fra nille, og er blitt beiset med driv-ved beis, og fikk en flott grålig farge:))
Og skulle du få lyst til å pusle litt i helga, har jeg et lite tips:)
Hvorfor ikke dekorere noen lys som du ser under her?
 Teksten passet fint til rimfrosten i morres:))


Jeg har brukt vanlig hobbymaling og en bokstavsjablong, og du kan skrive på det du vil:)
En liten lysboks ble det også. Gjenbruk her også:)
 Brukte en liten boks det har vært tunfisk i ( slike som selges i tre pk.)
De fikk en bit av gammelt papir rundt boksen, men her kan det meste brukes som dekor.


Så vil jeg ønske Solveig og Hilde velkommen som følgere av bloggen, koselig!

Glemte å si at de som ikke har egen blogg og vil være med på min give away, kan sende en mail til alvashobby@yahoo.no.
Link til give awayen finner du øverst på bloggen:))

Da ønsker jeg alle ei flott helg, med masse herlig høstvær!

Ta vare på hverandre og kos dere masse!

8 kommentarer:

Hulda sa...

Så utrolig stilig den kuleramma var! Ble helt imponert da jeg leste at du hadde lagd den selv, jeg trodde det var ei gammel du hadde funnet. Smart! Likte også lysene så godt, med skrift som passer til høsten. :) Ps. Nytt hos meg også. :)

helle sa...

Jamen så travlt du har haft med kreative projekter og jeg må sige at kuglerammen er helt fantastisk godt fundet på!! Og super-duper genanvendelse af kasserede elementer. Flot!

Jeg kan også bedst lide at stå tidligt op om morgenen, elsker et stille hus og at sidde med en kop kaffe og fundere. Ser ud til at du får tænkt en masse kreative tanker, og du får dem også ført ud i livet.

Håber du vil nyde din weekend på din egen måde!

Klem Helle

Janne i Fagerlia sa...

Så mye interessant! Kulerammen ble knallfin og passet godt i tospann med det gamle bildet. Lurt å bruke hobbymaling på lysene.....

Vores have sa...

Så mange flotte kreative ting du viser i dette indlæg.
Ønsker dig en god week-end:)
Knus Hanne Bente

Marianne's lille rom sa...

Kjempefin kuleramme!
Jeg liker også gjenbruk veldig godt, og det bærer både hjem og produksjon preg av.
Veldig fine og koselige bilder ellers også!
Fin lørdag til deg!
Klem, Marianne.

Donna Wilkes sa...

Came over from Saturday Show Off to read your post. I have enjoyed it very much. I am a lover of weekends too. I will use your tuna can candle base idea. I also use images from The Graphics Fairy for my projects! The abacus idea was great!

Distressed Donna Down Home

Inger Marie sa...

Såå inspirerende! Kulerammen,bildene,flaskene og lysunderlaget!!
Er så imponert:))

h.espe sa...

Wow, så flink du er!! Kulerammen ble skikkelig flott, ser virkelig ut til å komme fra gode, gamle dager! Herlig ide med lysene også - må nok testes ut :)

Fortsatt fin kveld og flott ny uke til deg!

Klem fra Hildegunn