søndag 15. juli 2012

Hagen i Juli:)

Da er jeg kommet tilbake fra nok ei helg på hytta:)
Ei fin helg med grilling og god mat, selv om det ikke ble det helt store sommerværet.
Tenkte jeg skulle ta deg med på en tur i Julihagen,blir du med?
Det skjer stadig masse i hagen, og jeg koser meg virkelig med å stelle her:))
Rosa Wasagaming violett kanadisk rynkerose, er den ikke bare helt nydelig? Vakker farge og dufter fantastisk!
Det er masse som blomstrer nå, og en kan vel si at hagen er på sitt beste akkurat i juli.
Gressløk i blomst:)) De er også flotte nå, men skal passe på å ta av blomstene før den sprer rundt seg med frø... de kommer ellers opp i masser.
Det går mye i rosa, hvitt, og  lilla i hagen,  men har også andre innslag i fargeskalaen.
Vakre Cosmos, her har jeg både cosmos sonata dwarf mix, og cosmos sensation tall mix.
Disse er blitt en favoritt, både fordi de er villige, blomstrer lenge og er flotte i bedet:)
Denne hagehortensiaen er en avlegger fra den min farmor hadde i sin hage. Hennes var blå, min ble rosa...de skifter etter ph-verdien i jorden.
Mine Hurdalsroser  har også endelig begynt å blomstre, denne har vokst seg høy og fin siden den ble angrepet av mus en vinter.
Her er det ene nye bedet jeg laget tidligere i sommer, nå står det i fullt    flor:)  Her er det plantet Margeritter, Nicotiana F1 perfume mix, blant flere andre.

De  gamle støvlene mine har fått et vell av Lobelia i fargeblanding, synes de ble riktig flotte slik;))
I fjor hadde jeg støvler med Cosmos, men det passer bedre med lavere blomster i støvlene, slik som disse, så de ikke velter i vinden.
Gule Dagliljer, i skjønn forening med rosa lupiner...disse stod her da vi flyttet hit, i år har de masser av blomster.
I et sinkbadekar ved drivhuset  ser det slik ut:
Ved drivhusveggen står lilla Akeleier, Stormarikåpe,Rosa Stjerneskjerm, Lammeøre, Riddersporer, Blå valmusøster, flere rosa Akeleier, Hosta, og mere til...



I sinkbadekaret er det blant annet slike Pionvalmuer, de er på størrelse med en hånd, skjønne blomster:)


 Et nytt bed er det også blitt ved endeveggen på drivhuset...hadde en del sommerblomster til gode, som sårt trengte et sted i sommer;)
Det blir gjerne noen nye bed hvert år...så blir det mindre plen å slå;))


Takk for du ble med på en liten runde i min julihage,og takk for alle koselige kommentarer!


Og velkommen til ny følger, det er alltid stas:))


Da vil jeg ønske deg ei flott ny sommeruke her fra min julihage!




10 kommentarer:

salige lavendel sa...

Det var en skjønn skjønn hagetur du tok meg med på! Og tusen takk for koselig hilsen hos meg. Nyt kvelden videre.

Hulda sa...

Nydelig blomstring i hagen din. Vakkert. Alt står jo så fint nå. Likte særlig godt bildet du har tatt av den blomstrende gressløken. Nydelig. :)

Anne sa...

Hallaissss :-)

Nå er det jammen så sinnsykt lenge siden jeg har væært innom deg at jeg ivret nå etter å se hva du pusla med på andre siden av elva her :-))) Ikke mye sol og sommer å spore hos deg heller, he he men hva gjør vel det, du som har så masse fine blomster å se på allikevel, helt målløs jeg gitt, og de små husa i hagen din er jo bare så sjarmerende. Trydeligvis gift med en skikkelig handyman!!

Klem.

Malys krok sa...

Takk for at jeg fikk bli med på hagevandring hos deg! Så mye fint det er som blomstrer!Det er en fryd å gå her og se på alt det vakre du omgir deg med! Ja det blir gjerne noe nytt for hvert år når det blir noe igjen i drivhuset, og så er det nye kommet for å bli!Så blir det noe igjen neste år osv, slik blir det stadige utvidelser i form av bed eller kasser! Er de først kommet så må de fylles hvert år!
Takk for hilsen! Tenkte nok du ville kjenne dette igjen! Passet så fint å bruke på tema såpe!Fint at du har koset deg i hytta, det har vi også! Klem fra Margit.

Lene sa...

Flotte blomsterbilder:-)

Vores have sa...

Flotte billeder af nogle smukke blomster.
Ønsker dig en god mandag aften - tak for kommentaren på min blog.
Hanne Bente

Hjärtruds Stuga sa...

Tack för rundturen. Så fint du har i din trädgård. Underbara bilder på underbara blommor.

Ha en fin dag

Kram Karin

loftkroken sa...

Det var virkelig flotte bilder :))
Utrolig mange flott blomster,du er såå flink at det, skikkelig
imponert :)

God sommer videre

Benteklem

mimmi-leone sa...

Så mange vakre blomster, det er så koseig med blomster!

Tusen takk for hyggelige ord fra deg.

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

h.espe sa...

Tusen takk for en flott vandring i hagen hos deg - utrolig vakkert har du det, og jeg har ikke problem med å forstå at du koser deg i paradiset ditt!

Nyt sommerdagene videre!

Stor klem fra Hildegunn