mandag 11. juni 2012

Drivhuset akkurat nå:))

 De fleste plantene er flyttet ut av drivhuset...men noen krydderplanter skal få stå her inne:)
Jeg har rydda og vasket opp alle krukker som ble brukt til sommerblomstene, og da ble det rimelig tomt her inne...
Men det kan jo brukes som en liten hagestue utover sommeren tenkte jeg:))
Men jeg måtte jo gjøre det litt koselig her inne, slik at en får lyst til å være her.
Så jeg har fikset og ordna litt, resultatet ses på disse bildene.
Håper du vil være med inn en tur:)
I uthuset fant jeg noen gamle vindusrammer uten glass, som jeg satte ved den ene langsida.
Nå fikk drivhuset et litt slitt og gammelt preg..
Jeg synes det ble koselig!
En bit blondegardin her også  hehe..
Hjertene i vindusruten har jeg laget selv, og er vist før her på bloggen.
Det søte lille skiltet er fra nille:)
En rusten gammel verktøykasse har fått plass på benken, og huser kanelbasilikum og blomkarse.
Foran kassen står krukker med Oregano, det dufter herlig av urter her inne:)
En rosekopp fra loppis, og en gammel vekkerklokke som  dessverre ikke virker lenger...men den er jo fin som dekor;)
Krukken i strie kommer også fra nille, de søte sommerfuglene har min snille mamma laget:)
Glassklokken er funnet på Fretex, og sinkboksen er fra planteskolen/hagesentret her.

Her i hjørnet har Salatbasilikumen  fått sin plass, den dufter herlig, og smaker fantastisk i en god salat.
Her en kasse med Kanelbasilikum, har flere urter og krydderplanter, med de fleste står ute nå.


Takk for at du ble med inn, håper du likte deg her inne du også!


Kanskje fant du litt inspirasjon du kan ta med deg til ditt eget drivhus eller uteplass?




Ønsker deg en fin kveld!

7 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Det ser superkoselig ut=) Fint å gjøre det om slik at det kan brukes resten av sommeren også. Vi bor jo i Norge, så en hagestue er vel aldri å forakte=) Fin ny uke til deg. Vibeke

Malys krok sa...

Kjempefint! Jeg er forresten glad for å høre at du har en snill mamma! Hun har laget fine sommerfugler og de passet jo godt her! Du ser alle muligheter, og dette med hagestue i drivhuset var virkelig en god idè! Så fint du har pyntet der! Her, som ellers, der ordner til, ble det veldig koselig! Takk for din hyggelige hilsen! -Margit-

Lunalei ;-) sa...

Selvfølgelig har jeg lyst til å bli med inn i drivhuset et tur!! Ble kjempekoselig som hagestue - tenk så fint det blir å sitte der og slappe av, kose seg med en kopp te og kanskje god bok mens regnet drypp, drypp, drypper i vei på taket.... Joda, lett å drømme seg bort her!
Tusen takk for titten!
Klem

Hilde sa...

Jeg skulle gjerne tittet inn i dette hygelige drivhuset :-) Masse deilig urter har du også, så det må dufte deilig der inne - smart ide med det gamle vinduet - skapte en lun stemning med det samme.
Kos deg.
Hilde

Jatte sa...

Ble jo knallkoselig!!
Nydelig pyntet!

Nyt Tirsdagen,
Klem Jatte★

Solveig sa...

Oj, du må da ha det koseligste drivhuset i mils omkrets!! Masse inspirasjon - hadde jeg bare hatt et drivhus! Heldige deg;o)))
Likte alle de vakre og koselige detaljene - du er flink!
Ha en flott uke videre.
Klem fra Solveig

Hjärtruds Stuga sa...

Så fint du har det. Gröna frodiga växter

Ha en fin kväll

Kram Karin