fredag 21. oktober 2011

Stjerner:)

Da er det blitt fredag igjen, den beste av alle dager:)
Uka har bare rast av sted, og vi er et skritt nærmere adventstiden...
Jeg er godt i gang, og har laget stjerner av papir, som du ser på bildene under her:
De kan lages i alle størrelser og farger, og med forskjellig dekor, alt etter smak og behag:)Og det beste, er at de er enkle og raske å lage!
Det som tar litt tid er dekoren om du vil ha det.
Flott som pynt i vinduet, på juletreet, eller som en liten venninnegave til jul:)
Denne er litt større og har fått en metallknapp på hver side i midten.




Som pynt/ dekor har jeg brukt 3D Dekoliner, perler, og noen knapper.
Noen har også stempeldekor.
Noen stjerner med naturmatrialer ble det også:)
De er laget av kvister med lav på,og de er også veldig enkle...laget av to trekanter, som er satt sammen med blomstertråd, og vips! så har du ei stjerne:)
Som sagt veldig enkle, men ganske fine mot en hvit bakgrunn:)
Hjerte under er laget ved at jeg først har formet et hjerte av streng, som jeg så har surret greiner med lav rundt.
Et tips om du vil prøve: bruk greiner/kvister som er myke/våte, ellers knekker de bare. Skulle de være tørre så kan de fuktes en stund før du begynner.
De kan pyntes med bånd, blonder eller annet til å henge dem opp i:)
Mange takk for koselige ord om min lille mosehund i forrige innlegg, alltid spennede med tilbakemeldinger:)
Er det noe du lurer på så bare spør i vei:)
Da ønsker jeg deg ei riktig:
Kos deg masse og nyt helga!

6 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Her var mye nytt å lære. Likte spesielt godt stjernene av kvister med mose. Naturmaterialer er alltid vellykket.

Riktig god fredagskveld!

Malys krok sa...

Som vanlig er det mye fint å se når jeg kommer inn her! Stjernene ser flotte ut. Det er en liten kunst å kunne brette slike stjerner, men er en kreativ, som du, så går det fint ser jeg. De andre ser og fine ut!
Du bruker mye av slikt du finner i naturen og gjør det vakkert rundt deg med! Ønsker deg en fin helg! Klem og hilsen! -Margit-

Vores have sa...

Hejsa.
Så mange flotte stjerner du har lavet.
an rigtig godt lide den du har lavet af kviste ( det ligner lærkegrene).
Ønsker dig en god lørdag.
Knus Hanne Bente ♥

Lunalei ;-) sa...

Så fine stjerner!!! Sånne tror jeg at jeg også skal prøve meg på! Laga endel med 4 remser i fjor - det blir sikkert fint å mikse disse to!!!
Tusen takk for inspirasjon!
Ønsker deg en fin helg,
klem

Linecas have sa...

Så fine.Mener å huske jeg lærte å lage slike en gang i tiden.

Roser og Patina sa...

Flinke deg! Du lager så mye fint! Jeg er helt imponert:)) Alltid spennende å følge deg:) Ønsker deg en ny kreativ uke. God klem fra Ellen.