onsdag 2. februar 2011

Ny måned, blomster og gjenbruk:)

Det er blitt Februar, et nytt skritt mot VÅR!

Og det synes på kalenderarket for den nye måneden, det er på tide å tenke på hva en skal putte i jorden:)En liten spire, en blomsterpotte, og en frøpose er dekoren denne måneden.

Bakgrunnen er lilla, har fått litt dilla på den fargen...men ellers er det et noe nostalgisk preg på selve arket med datoene, slik det blir i hele kalenderen:)

Gleder meg til å sette i gang med såing av både blomster og annet , en spennende tid fremover.


Denne Orkideen begynnte å blomstre før jul, og står med et vakkert blomsterflor:)

Orkideer er greie blomster, de er nøysomme og blomstrer utrolig lenge, og de er jo bare skjønne!
En annen favoritt er denne:

Kjøpte en slik for noen år siden...nå er den blitt til mange, mange:))

Til slutt denne gang, blir det litt gjenbruk.

Kjøpte en slik boks med pepperkaker til jul.

Bertil Pepperkaker i metallboks, har fått nytt liv som boks for tennbrikker:))

Malte over skriften og pepperkakefiguren med tavlemaling, og skrev på med kritt.

Enkel gjenbruk, er vel alltid kjekt?


Takker for koselige kommentarer,kjempekos med tilbakmeldinger:)

Ønsker deg en super onsdag!!


12 kommentarer:

Hulda sa...

Nydelig kalender. Skjønt med de vårlige detaljene. Så heldig du er som har så fin blomstring på orkideen. Smart med kakeboksen også!

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Så vakker orkide, og en helt nydelig farge! Jeg greier ikke å få mine orkideer til å overleve, jeg, vet ikke helt hva jeg gjør galt! Tar i mot tips med takk! :o)

Herlig kalender også, og smart tips med tavlemaling til gjenbruksboks!

Ha en finfin dag!

Fies notiser sa...

Pepperkake-boksen i ny bruk er fantastisk :-)
Det hadde vel vært noe for min Gjenbrukssamling... Har du lyst til å dele?

Rosemary and thyme sa...

Skjønn kalender!
Og Orkideen din var flott der den står i full blomst. Likte godt planten din med de fine hjertebladene.

Ha en fin dag
Klem Tove

Fies notiser sa...

Så artig at du tok utfordringen :-) 1000 takk for deling på min Gjenbruks-tips-side med dine fabelaktige fyrstikkboks

Et par små tips når du deler via Add-your-link:
Oppgi nettadressen til den aktuelle posten, ikke til hovedsiden din (dvs. her: http://alvashobby.blogspot.com/2011/02/ny-maned-blomster-og-gjenbruk.html )
Du finner denne adressen ved å klikke på tittelen i innlegget, men det vet du kanskje. Uansett: Da unngår du at lenken blir uaktuell så snart du legger inn en ny post.

Det er også lurt å skrive en beskrivende tekst i feltet for navn, da får du mye flere klikk på tipset ditt - leserne skjønner hva slags lurt du har funnet på... Du kan bruke inntil 50 tegn.

Men altså: 1000 takk skal du ha :-)

PS: Vil du justere lenken din, må du først fjerne den du har lagt inn (klikk på det røde krysset).

Ha en fortsatt finfin dag

Linecas have sa...

Takk for fin kommentar. :) Slike verandadører kjenner vi godt til-Nederste del var helt tilgriset av små poter mens øverste del var ren. :))

Ceropegia er min favoritt også.Lekker plante.
Kalenderen din er glimrende, og du har så rett.Det er på tide å tenke på hva en skal så nå. Frøkataloger er leselektyren er her for øyeblikket.
Klem!

Bluggi buggi blogg sa...

Koselig kalender. Orkideene var nydelig. Elsker den blomsten og har et par stk av den selv.
Ha en fin uke
Trude :)

helle sa...

Tavlemaling på dåser, hvor er det en god ide. Det vil jeg tillade mig at kopiere straks!! Kalendersiden er også unik, hvor sødt med den gamle, gulnede stil og "æselører" som vi kalder de bøjede hjørner i DK.

Tak for inspirationen Alva!

Klem Helle

Anne sa...

Du, ja DU!!! skulle vært ansatt på kunstskolen her i dalføret du, med alle dine kreative ideer. Æsj, kanskje er du nå det også for alt jeg vet, men synes vel alle dine gode tips og ideer skulle kommet mange mange flere til gode :-)
Eller kanskje jeg finner deg på julemessa om et lite år?

På andre siden av elva bruker jeg all min energi om dagen til å holde humøret oppe, så luta lei av å leve under denne dusjen fra himmelen at jeg tror jeg spyr!! og er værsjuk for aller første gang i livet. SÅ!! lyst til å ut, så lyst til så mye, men mørket her dreper litt av overskuddet og kreativiteten min desverre.

Et lyspunkt var et møte om oppstart av fotoklubb i dalføret i kveld da, i Orkdal Jeger og Fisk sine lokaler, og en underavdeling der vil det nok bli. Mange kom, i alle aldre, morsomt morsomt. Lone, blogger Lone blant annet, ellers masse mannfolk ja, sånn halvgammel gubb du vet, he he

Anneklem, for anledningen tørr.

salige lavendel sa...

Så mye fint det var hos deg i dag! Jeg er nok av typen som alltid kommer for sent igang med å så, så da må jeg kjøpe det ferdig...men det er jo koselig det også.

Malys krok sa...

Flott kalender du laget! Her kan en jo se at det snart er såtid! Så flott! Smart er du som bruke den boksen på denne måten, mange tenker ikke slik, de bare kaster!
Orkideen din har kjempefin farge!
Takk for hilsen! -Margit-

Nanne sa...

Så kreativ du er. Likte boksen din. La meg som følger jeg..... Ha en god søndag....