søndag 22. august 2010

Glassveranda og litt av markens grøde:)

Det ble litt lenge mellom innleggene her hos meg, tiden rekker ikke alltid til...
Nå mangler det slett ikke på ting å blogge om, for problemet er vel heller motsatt..
Har masse stoff, det er bare dette med med å rekke over alt.
I dag vil jeg vise dere verandaen vår, som er blitt til glassveranda:))
Siden i høst har vi hatt plast for de åpne flatene her, slik at det ikke skulle blåse inn snø på verandaen i vinter.
Og etter som våren og forsommeren ble heller kjølig, beholdt vi plasten helt til vi fikk satt inn vinduer nå nylig. Vinduene ble bestilt etter mål i juni, og var klare nå i uka som var...tar jo litt lengre tid nå på sommeren som kjent er:)
Ble kjempefornøyd med resultatet, så her kommer vi til å være mye:))
Sydde blondegardiner til vinduene, og det ble riktig koselig synes jeg.
Lysekrona over bordet var egentlig to lysestaker for vegg, men når de ble sveiset sammen ble det en grei lysekrone.

Slik ser det ut fra stua.
Mine driv-ved sommeralver har fått plass i vinduet, hvor de følger med på hva som skjer i hagen:)

Ellers har jeg vært og sanket av markens grøde i form av flotte villbringebær.


De smaker helt nydelig, og jeg liker dem best rårørte, da beholder de den gode smaken.

Og med nystekte vaffler blir selv en regntung søndag lys og sommerlig igjen!

Takk for koselige kommentarer:))

Nå blir det endelig tid til litt bloggbesøk.

Ha en flott kveld og ny uke!!

12 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott det ble! Skjønner at du er fornøyd med en så fin glassveranda. Nydelig! Flotte bilder til inspirasjon.

Janne i Fagerlia sa...

Sååå heldig dere er, som har glassveranda. Skulle nesten ha vært obligatorisk på alle hus her i Midtnorge, hvor sommeren ofte viser seg fra de mest lumske sider. Kjempeflott ble det.

Asbjørg sa...

Å,så flott det ble,ja her blir det godt å kose seg utover høsten!!

Anonym sa...

Så flott det ble! Nydelig glassveranda.
Håper du får en fin uke!
Klem Igi

Stubbetufsa sa...

Flott glassveranda, Alva!
Her blir du nok å være mye!

Tussi sa...

Å, så koselig det ble!
God idè med den lysekrona, den ble riktig så fin :)

Magdalena sa...

du er utrolig heldig, hadde sittet her hver dag... nydelig..
og de deilige bæra til slutt..
sukk...
ha en fin uke. magny

Anonym sa...

Så flott det ble, må være herlig å ha glassveranda.
Stilig lysekrone.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

salige lavendel sa...

Heldige du som har fått glassveranda!! Det ser kjempekoselig ut, og jeg tenker du bare gleder deg til kjølige høstkvelder med ullteppe og tekopp på din nye glassveranda =)

Malys krok sa...

Hei Alva! Og tusen takk for hyggelige hilsen!
Det er slik, skjønner du, at vi fikk plutselig noen fine, gode sommerdager og da, vet du, går det ikke an å sitte inne og skrive kommentarer. Dette sier jeg for å prøve å unnskylde at jeg ikke har skrevet til deg enda!

Nå kom jeg da inn og fikk se en alle tiders glassveranda! Så FLOTT du har stelt til der! JA her blir det nok mange koselige stunder!
Så smart med den lysekronen!

De bringebærne ser deilige ut! Vet at de er det! Hadde mye i hagen før, men ett eller annet svart kom på dem så de ble ikke spiselige,.

Ha der godt! Ønsker deg en god natt og en enda bedre morgendag!
-Margit-

Mira sa...

Nydelig glassveranda! Der kan dere kose dere masse. Fin lysekrone.

Takk! For at du ville være med i min lille give away.

Ha ein fin dag! Klem,

Anne sa...

Ikke bare et vellykket prosjekt for øye, men noe praktisk også sier nå jeg :-)