lørdag 3. juli 2010

"Nytt" hus på uteområde, litt blomster og utmerkelse..

Heisann!
Da var det pluselig helg igjen, det virker som om disse sommerdagene flyr avsted... Har vært mest ute i hagen de siste dagene,så det har vært litt stille her på bloggen...
Når man går rundt og rusler i hagen, dukker det gjerne opp ting en ser en skulle gjort...så nå har jeg hagejobb denne helga i allfall:))


Men først skal jeg vise dere det "nye" huset på uteområde...
Jeg viste dere muren for en stund siden, og det var kanskje en del som lurte på hva som skulle på den muren?

Og her er svaret:
For ca 5-6 år siden kjøpte mannen ei gammel smie... Den er nå satt opp stokk for stokk av gammelt tømmer...
Viktig å merke hver stokk før en begynner å ta ned slike bygg, ellers er det vanskelig å sette den opp igjen.Alle stokker må jo finne sin rette plass.

Dette er ei veldig lita smia, og det er noen stokker som har en del skader...men det blir fikset underveis.
Her er den kommet opp, men mangler tak, vindu og dør...

Måtte legge på en pressening på natta, det har jo ikke akkurat vært det beste sommerværet...

Men han rakk akkurat å legge på takpapp før regnet kom, bare minutter etter...

Oppå dette skal det legges annet tak, kan jo ikke se slik ut...

Døra og vinduet er heller ikke på plass ennå...

Må nok vente til mannen er hjemme, jeg er ikke noe særlig til snekker:))

Det gjennstår en del utenfor også, så det kommer nok flere bilder når det kommer i orden:)

Må bare ta med litt fra blomstringa i hagen også....

Er ikke disse bare skjønne når sola skinner på dem?


En knust leirpotte, er fin til takløk...
Og nå blomstrer disse krypjonsokkkollene også...vakker blå/lilla farge.
Og så har jeg fått denne utmerkelsen fra: Tussi med den flotte bloggen Ruskomsnusk som dere finner her: http://www.tussiblog.blogspot.com./ Tusen takk til Tussi!

Det hører med til utmerkelsen å fortelle 7 ting om seg selv og gi den videre til 7 stykker.

Etter som det er så mange som sikkert har tatt den gir jeg den videre til de som har lyst.

Men dere skal få 7 ting om meg:

1. Jeg er morgenfugl, elsker å stå opp tidlig å se dagen våkne.

2. Veldig glad i hagearbeid.

3. Våren og sommeren er mine favoritt årstider.

4.Liker å være kreativ og lage ting.

5. Har edderkoppfobi...

6. og flyskrekk...

7.Liker å lese og skrive dikt..


Tusen takk til alle dere som er innom å legger igjen koselige kommentarer!

Ønsker dere ei flott sommerhelg:))

Nå venter hagen, men det blir nok noen bloggbesøk i løpet av helga.

Kos dere masse!!

8 kommentarer:

helle sa...

Tillykke med awarden, den fortjener du, også morsomt at høre lidt mere om personen bag Alvas Hobby!

Dejligt at se genanvendelse i sin fineste form, alt hvad man behøver er lidt tid, tålmodighed og et par stærke hænder, så har man et flot lille hus!! Hvor fint!

Stort klem fra Helle

Anonym sa...

Et fantastisk lite hus! Så flinke dere er som bygger det opp. Kommer til å bli kjempe fint.
Klem

Tussi sa...

Så flott at gammelt tømmer kommer til heder og verdighet igjen!
Dere er heldige som får ha et sånt praktbygg stående.
Ønsker deg en fin søndag :)

Janne i Fagerlia sa...

Så heldig dere er som har en slik kulturskatt. Jeg elsker slike gamle bygninger.......

Malys krok sa...

Dette var virkelig flott! Ikke alle som har et så gammel smie å vise til! Flink og nevenyttig mann du har! Blir jo helt topp det der! Blir fint å se den ferdig! På heimgården til min mann står og en liten smie som hans bestefar brukte, men den er ikke holdt ved like. Tusen takk for hilsen! -Margit-

Gry sa...

Så flott et hus! Du får vise oss det ferdige resultatet, spennende med sånne gamle hus.
Ønsker deg ei flott sommeruke!
Klem : )

Rosemary and thyme sa...

Innom for å si at du er trukket ut som vinner i min giveaway.
Bare mail adressen din til meg, så har du det i posten om ikke så lenge.
Flott hus dere bygger opp igjen!
Ha en fin dag videre
Klem Tove

h.espe sa...

Så utrolig flott denne smien blir!! Herlig at dere rebruker gammelt tømmer - gjør bygget sååå mye mer sjarmerende!!! Gleder meg til å se smien "fiks ferdig" :o)

Ønsker deg en herlig someruke!!!

Goklem fra Hildegunn