torsdag 1. april 2010

Bordet er dekket...

Mitt bord er dekket til vår....
En enkel middag, i blå og hvite omgivelser...
En blå perleblomst i en skål, bringer straks våren inn og pynter opp på bordet:)

Det er ikke så mye som skal til for å gjøre det koselig å samles rundt bordet.

I hver asjett,ligger en liten gave til hver gjest... en frøpose som også kan brukes som bordkort om en skriver navn på posene:)

En hyggelig hilsen som hver og en kan ta med hjem og så i egen hage...

Koselig er det også å sende et brev eller et kort med en frøpose i, som en vårlig hilsen:)

Jeg har brukt forskjellige frøposer på hver asjett, men det går jo ann at alle er like også..kan jo føre til krangel ved bordet...
Mitt bord er enkelt pyntet, en trenger ikke så mye for å skape et hyggelig måltid:)

Det viktigste er at en koser seg rundt bordet, med god mat og godt selskap.

Takk for alle koselige påskehilsener!

Håper dere koser dere masse i påska, enten dere er på påsketur eller hjemme:)

Påskeklem til dere!!

6 kommentarer:

Orlaug sa...

So fint bord...og den idèen med frøposar var no verkeleg original og super..........
Ha ei riktig fin påskehelg!

Janne i Fagerlia sa...

Dette var bordkort til både hygge og nytte. Smart og trivelig.

Nyt fridagene videre!

AnneH sa...

Tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg. Jeg har nå kost meg med alle de flotte bildene og innleggene dine. Her var det mye fint. Den ideen med frøpose til gjestene fra kjempefin. Kanskje kan man få noe småplanter igjen etterhvert også?
Ha en fortsatt god påske.

Tussi sa...

Flott! Og frøposer - det var jo en kjempeidè - og nyttig i tillegg.
Ønsker deg ei fortsatt god påske :)

Malys krok sa...

Så flott dekket og pyntet bordet ditt ble! Og så lurt med den frøpakken! Ja her må vel gjestene virkelig føle seg velkonnen!

Her har vi sådd det vi skal i vår og mye spirer allerede. Så snart er det å begynne å prikle. -Margit-

Magdalena sa...

nydelig...
rikig fin 1.påskedag! ☼ ✿♫♪ ♫ ♪♫ ♪♫ ♪ ♫♪