tirsdag 3. november 2009

Nye kort og kremmerhus...

Ny uke er i gang, tirsdag alt...og November, her er det bare å henge med:)
Mine gamle skøyter har fått komme opp på veggen, husker godt da jeg fikk disse..
kunne vel vært rundt 12 år, og var sååå stolt over nye skøyter:)
Ble en del knall og fall, men mest morro...
Nå skal de få henge her som "vinterpynt":)

Et av mine julekort, og noen små kongler av or pynter også opp:)
Har laget små kremmerhus,pyntet med snøkrystaller.. de rommer ikke så mye, men litt godter er det plass til:)
Enkle å lage, med hjerte på toppen til lukking...

Disse er lyseblå,(det synes ikke så godt kanskje) liker så godt den lyseblå fargen som bunnfarge til snøkrystaller:)

Kjekke å gi bort til jul med noe godt i:)
Laget noen med andre farger også , et med striper og et med frimerker...

Blir nok flere til jul, kanskje noen mer nostalgiske?

Noen nye kort med oppskrifter på ble det også, laget noen flere med krydderkakeoppskrift, og noen med oppskrift på bringebærøyekaker:)

Og i dag kom jeg over et nypekratt som ennå hadde nyper..og da måtte jeg jo bare plukke med en del:) og lage en liten nypekrans...
Takk for koselige kommentarer fra dere, det betyr masse!!

Hadde ikke vært det samme uten dere:)

Ha ei fortsatt fin uke, og husk trekkninga hos meg den 7/11( se tidligere innlegg)

om du ønsker å bli med:)


12 kommentarer:

Randi sa...

Så mye fint...de kremmerhusene var flotte og kortene bare nydelige!!

helle sa...

Hvor er de flotte dine kræmmerhuse, har du en skabelon du går efter?

Kram fra Helle

Janne i Fagerlia sa...

Her er det juleforberedelser for fullt ser jeg. Kjekt at skøytene kommer til "nytte" igjen - koselig med slik pynt. Masse flott har du laget også.

lisje astrid's husblogg sa...

Så masse fint du lager:)Koselig blogg:)
Du er kjempe flink:)
Skal ned i garasja å hente min mors gamle skøyter:)
Såå dekorativt da;)
Ønsker deg ein fine dag:)
Klem frå Astrid

Bestemor Drillo sa...

Nydelige ting ! Jammen er du kreativ;) Julen kan nok bare komme hos deg ! Flott!!!

Malys krok sa...

Så flott! Kremmerhusene passer jo fint å ha godteri i. Nye fine "kakekort" du har laget!
Ikke rart du var stolt av de Skøytene, måtte jo være rene drømmen å ha på føttene. Kanskje du var en skøyteprinsesse...
Flott krans du har laget av nyper, det var en ny vri. Takk for koselig kommentar! Blir glad når jeg ser den.. Klem fra Margit.

Tino sa...

Så mye fint du har laget. Så koselige kremmerhus,og flott krans.
Det er så fint med skøyter til pynt, jeg har dessverre ikke tatt vare på mine egne. Men vi har noen små som datteren min har vokst ut av.
Ha en fin kveld, klem :)

Størhuset sa...

De oppskriftkortene var helt nydelige, veldig fin gaveide også! Ha en fin dag!

Stubbetufsa sa...

Du, så mye fint du har laget!
De kremmerhusene var nye, har ikke sett slike før!
Klem!

Solveig sa...

Åååå så masse fint du lager! Kom hit via Hespe og hennes anbefalinger:o)) Og hun tok ikke feil. Så kjekt å besøke kreative og dyktige deg!
Ha en riktig fin helg.
Klem fra Solveig

Solstad sa...

Å så nydelige kremmerhus !! Kjekk venninnegave...kanskje :) Er det mulig å få malen på de ??
Herlig blogg, håper det er greit jeg linker til deg :)
mvh. ann karin

Kosemilla sa...

For en utrolig flott og inspirerende blogg du har!
Ramlet innom ved en tilfeldighet, men har allerede fått flere gode idéer. Tusen takk! :-)

Har du forresten en mal til de nydelige kremmerhusene? De tror jeg hadde blitt fine smågaver med litt hjemmelaget juleknask i!

Førjulshilsen fra Kosemilla