søndag 25. januar 2009

På tur til sjøen...


Etter en travel uke med mange gjøremål, tok vi en avslappende tur til sjøen og bardomsheimen min. Når en er oppvokst med sjøen og fjæra, tror jeg en alltid vil savne og lengte tilbake til duften av sjø og lyden av bølger som slår mot standa....
Det gir en egen ro,og en kan slappe av og nyte det flotte landskapet..tæret av tidens tann.
Med på turen var også mine foreldres firbeinte turkompis, som bare han hører ordet tur, logrer og spretter rundt. Han skjønner helt tydelig hva det ordet innebærer!!

Gikk forbi disse forfallne husene, tydelig preget av naturkreftene som i årenes løp har satt sine spor på dem.
Synd å se hus forfalle slik, det er slike flotte plasser... ser tydelig for meg hvordan det må ha vært der...nesten så jeg kunne høre lyden av dyrene fra fjøset...(fantasien er det ingen ting i veien med...he he..)

Men det er noe vakkert over husene ennå synes jeg...

Den gamle slipesteinen står fortsatt klar og venter på tider som aldri kommer tilbake....Huff.. dette ble vedmodig..
Vi hadde iallefall en flott tur med fine naturopplevelser, og så godt som det gjør å komme ut på tur!!!


Og til dere som titter innom vil jeg bare si : Ha en kjempeflott dag, og kos dere ute eller inne!!!

8 kommentarer:

Orlaug sa...

Hei på deg!
Fin tur, ser eg. Flotte bilde, likte veldig godt det med slipesteinen. So kan ein fantasere om korleis det var her i farne tider.
Fin turkamerat òg.
Ha ei god veke!

Magdalena sa...

vemodig og vakkert,- minner om da tida stod stille.....

svært trist å se hus forfalle slik...

takk for hilsen hos meg, og skjønn uke til deg~~~~~


magny

GundaM sa...

Neimen, et så vakkert sted da. Hvor er nå dette...virker sååå kjent... ;)))HIhi

Og de husene, så synd ingen har vett til å ta vare på de. Gi de bort til noen som har kapasitet til å ta vare på... Æsj, kunne tenkt meg noe slikt sjøl nemlig ;0)

Takk for strandturen, la merke til drivved biten ved høyre framlabb ja!

Ha en fin, ny uke der ute!

Anonym sa...

fin blogg du har! =)
det alltid godt med en tur til sjøen og la tankene fly=)
ønsker deg ei fin uke!=)

Nikoline sa...

Så flotte bilder og så flott turkamerat! Men eg synes det er trasig å sjå slike gamle,sjelfulle hus forfalla til dei grader..
(her hadde nok vore mange fjølbitar eg kunne malt på...)
Ha ei superfin veke!

Randi sa...

Heisann!

Å tusen tusen takk,det varmer så godt når ein får ein sånn velkomst!!
Eg har mykje å lære her enda eg,men det går seg nok til!
Å veit du.Sånne hus som er falleferdig er her mange av her eg bur.Å eg tenkjer kvar gong eg går forbi dei at ,tenk kor mykje som har lagt bak desse veggane,å so mange som har slete i og rundt dei husa..sukk. Alt har sin sjarm!

Men da sjåast oss igjen håper eg!!

Ha ein fin kveld!
Klem frå meg!

Japsee sa...

Vakre bilder du har tatt. Flott turkammerat du har også.

Det er sikkert sant som du sier at man alltid vil savne kysten om man flytter fra den. Jeg bor jo ennå her, og kunne ikke tenkt meg å flytte fra den.

Ha en ellers fin fredag.

Gry sa...

Så fine bilder du viser, og for en søt turkammerat. Jeg pleier å låne min mors hund..Ylva og går tur med henne.
Det er noe vemodig med falleferdige hus.... tenker på de som har slitt og bygd dem, og så forfaller de bare når ingen tar vare på dem.
Ha ei fin helg!
Klem Gry : )