mandag 7. september 2009

Feil årstid?

Da er jeg bedre av forkjølelesen, vil takke for koselige kommentarer og ønsker om god bedring:) en føler seg straks litt bedre av litt omtanke,så takk til dere!

En kan vel begynne å lure på om jeg har tatt noe feil av årstiden..hihi:) men jeg fikk bare så lyst til å snekkre noen fuglekasser...



Etter mange prosjekter med huset, blir det gjerne litt lister og div som skiftes ut..

så jeg har slått inn på gjennbruk igjen..bombe:) til disse kassene er det kun brukt gamle lister og slikt.

Nå er ikke jeg så flink med sag, (og mannen er ikke hjemme) så det får bli som det ble...

Men du verden så morro:) om en ser bort fra en blå pekefinger:)

To av fuglekassene har fått tavlemaling på taket, og en liten velkomsttekst...

Ble da ganske søte med litt pynt...

Ved inngangen har jeg boret et hull og satt inn en liten sittepinne:)

Meningen er at det med tid og stunder skal sitte en liten fugl der...om jeg finner noen som passer da...:)

Har sett slike små pyntefugler, men tror dere jeg husker hvor?

Vel, kanskje dukker det opp noe...

Denne har fått en plass i entreen på ei hylle, der kan den stå og ønske velkommen!

I går fikk jeg med meg yngstemann på bærtur, godt å komme ut , blir litt lettere i både nese og hodet av en tur ut i skogen:)

Men den karen hadde ikke tenkt å plukke noe særlig med bær nei..

Han tok bilder i stedet ..hihi:)



Synes disse bildene ser litt skummle ut,ser ut som et fjes med øyne, nese,og munn..

Kanskje bare jeg som ser det? Fantasien er det nemelig ingen ting i veien med:)

Så to bilder av den flotte månen i gårkveld..nydelig måneskinn:)

Ønsker dere en flott kveld og ny uke!!

Klem fra meg:)

14 kommentarer:

Hulda sa...

Så fine fuglehus du har snkera og dekorert. Har noen slike jeg også, et ute og to inne. :)Veldig dekorative. Spennende naturbilder du viser også.

Malys krok sa...

Trodde nesten du skulle ha de fuglehusene ute, og tenkte at de blir vel ødelagt ute i "vind og vær". Bra de skal være inne, til pynt, ville være synd om noe så fint skulle bli ødelagt. Glad for å høre at du er bedre igjen- så håper vi det fortsetter sånn.
Flotte naturbilder der en kan finne forskjellige "formasjoner". det gjelder bare å se det med rette øyne. Takk for trivelig hilsen. Fra Margit.

GundaM sa...

Herligheten så søte små fuglehus da!! har ikke jeg sett noen små fugler hos Kremmerhuset mon tro..?

Kos med bærtur selv om ikke alle er like flittige med rompa i været... Her har det vært lite bærplukking og min mor ringte en kveld og lurte på om jeg hadde plukka no...HUn er født bærplukker tror jeg;)
Etter telefonsamtalen sier lillebror fra sofaen; det var bra du ikke fortalte henne du hadde hjulpa mæ me å plukk 34 frosk igår da...HI-hi

Bestemor Drillo sa...

Takk for forslaget på bloggen min.
Jeg har også vært inne på tanken om kvede, men har ikke syntes at det har lignet,
men jeg har nok aldri sett dem modne, derfor er de på dette tidspunktet helt ulike de gule fruktene som er avbildet på de forskjellige webbsidene. Forøvrig, for noen flotte fuglehus. Hendig dame du ! Fine bilder også, man kan bli månesyk av mindre. Ha en fin uke videre:

Janne i Fagerlia sa...

Så oppfinnsom du er! Fuglehusene ble skikkelig lekre, og vil garantert ta seg fint ut hvor enn du plaserer dem.

Tino sa...

Så fine fuglehus! De var virkelig dekorative,morsom ide.

Ha en fin dag!

Japsee sa...

Hei hei Alva!

Så herlige de fuglekassene var! Kjempe søte, du er jo kreativ som få;)

Flotte bilder fra bærtur også:)

Håper du får en flott dag:)
Klem fra meg

helle sa...

Har du selv lavet fuglekasserne? Det er da flot klaret, Alva!!

Pipperne kommer til at bo standsmæssigt, når sæsonen starter igen til foråret.

Klem Helle

h.espe sa...

Kjempefine fuglebur du har laget! Mener å ha sett på bloggen til Hulda, at hun hadde kjøpt noen fine pyntefugler hos Emmas verden - tror jeg..!

Ha en flott dag videre!

Klem

ninabakke sa...

Så søte fuglehus! :)

Flotte bilder også!

Mvh Nina
www.fotoverden.blogspot.com

Nikoline sa...

Bevares så flink du er då! Eg er ei KLØNE med verktøy og får det ikkje til... spesielt stooor kløne med saga... Har planar om å laga ein lampe av eit fuglehus, men huset er KJØPT og ikkje snekra av meg!
Ha ein flott dag :0)

Moski sa...

Så utrolig sjarmerende fulglehus du har laget! Virkelig fine.Ser du har laget mye annet fint også. Koselig blogg du har!
Takk for at du blir med i konkurranse hos meg.Legger av et lodd.
Ha en fin dag!

Unknown sa...

Godt å høre at du er på bedringens vei..
Fuglekassene er jo så søte, du er helt rå på gjenbruk. Takk for god inspirasjon.
God uke og god bedring.
Klem...Ellen

Grip dagen sa...

Det var da litt av en standard på de fuglekassene! Er det
5-stjerners?!
Så koselig du har pyntet dem.

Riktig god helg!
Klem Marit