søndag 19. april 2009

Bruktfunn og jordbær..

Hei på dere! Kom meg endelig på nett, (om det varer til innlegget er ferdig) har vært en del trøbbel i det siste..

Har vært på bruktmarket , og der fant jeg blant annet dette treskrinet. Vet ikke helt hva det blir brukt til ennå, og om det skal gjøres noe med..hva synes dere?
Den lille koppen som står på skinet fant jeg også,(klarte jo ikke gå fra den ) og ei lita glassflaske ble også med hjem..kan brukes til en blomst kanskje?



Fant også to slike kurver som jeg tenkte sy trekk til , fine og ha saker i slik ser det noe ryddigere ut i hyllene:) Pærene sydde jeg i fjor, de har bare fått ny dekor. Jordbærene ble til i helga, og har fått noen dråper jordbærolje og dufter herlig!
Her ser dere koppen bedre, liker den spesielle formen og også dekoren:)

Pærene og jordbærene er sydd etter mønster i Tildaboka Tildas Hus.

Er vel ikke akkurat sessong for pærer og jordbær her ennå,men synes de pynter fint opp:)

Jordbærene har fått sløyfer som passer til rosene i mønstret på stoffet, slik at de kan henges opp og spre go`lukt i huset.De har også fått påsydd små perler som pynt,men det kommer kankje ikke så godt fram på bildene?

To jordbær har jeg lagt på et norgesglass, når en letter på lokket kommer duften av jordbær strømmende opp og sprer sommerstemning i heimen..hi hi:)

Tusen takk for koselige kommentarer fra dere!

Ønsker dere alle ei flott ny uke, med masse sol og fint vårvær!!!

Stor klem:)

8 kommentarer:

GundaM sa...

Ja, måtte det endelig bli varmere i været du!!!

Så søt den koppen var da, romlemantisk ;0) Og kjenner duften av jordbæra helt hit!!!

ha en fin dag der ute;)

Japsee sa...

Hei hei!

Ja nå er det mandag igjen. Men det gjør ikke noe når man titter ut vinduet og ser at solen sku
inner.

Så heldig du har vært på brukthandelen. Den koppen var bare så skjønn.

Hadde jeg bare vært flink til å sy skulle jeg ha sydd meg slike jordbær jeg også, de var bare så søte. Men får no nøye meg meg å titte på dine.

Håpen du får en flott ukestart. Klem fra meg

Janne i Fagerlia sa...

Fine loppis-funn. Kaffekoppen var nydelig. Ang. jordbærene dine på norgesglass - nærmere hermetisering enn dette går det vel neppe an å komme. Til og med lukten er til stede .....

Malys krok sa...

Tenkte det samme, om hermetiserte jordbær, som forige kommentaren. Uansett de var fine de jordbærene, ja pærene og.
Ellers så syns jeg du har vært heldig på bruktmarkedet. Det skrinet likte jeg godt og koppen er jo nydelig. Klart du ikke kunne gå fra den! Takk for hilsen hos meg. Ha det godt! Hilsen Margit.

Anne sa...

Du så flott at nettverket ditt fungerer igjen, irriterende når ting ikke går helt som de skal gjøre og som vi er lovt.

Flott liten kopp da gitt. Fant en neste slik en gang jeg også som jeg falt hodestups for, slitt og lite hakk ja, men det grep meg rett i hjertet. Da det ble bare med den ene kom jeg på først i dag hva jeg skulle gjøre med den, og ser du innim har jeg brukt amme ide som dagens bilde på bloggen min.

Blir så imponert jeg av den som er flink til å sy, DU er en av dem du ser jeg :-) Nål og trå har desverre aldri lyktes særlig for meg, men det kommel val kanskje av at jeg ikke er verdens mest tålmodige menneske.

Fin fin uke til deg også ja, og i dag da skal vi vel ikke klage over været :-))

So long.

Magdalena sa...

så sommersøtt..!

takk fro hilsen ang lopper..!

god klem på en fiiin dag!

Hulda sa...

Så nydelig den koppen var, helt enig, fasongen var så spesiell og fin. Du er også kjempeflink å sy pærer og jordbær fra Tildaboken. De var virkelig søte, og kan pynte opp mange steder.

Nikoline sa...

Så fine ting,både loppiskjøp og eigenproduksjon! Såg hjå ein bloggar (janne i Fagerlia eller Villmarkstausa..?) at ho hadde lagt flytelys i ein fin kopp,det var verkeleg lekkert! Det var jo ein ide til den fine koppen din:0)
Og så lurt å ha jordbærlukta på glas!! Den adopterar eg...(om eg kjem så langt at eg får sydd jordbær...)
Ha ein fin kveld!