søndag 18. januar 2009

Blonder og nostalgi...

Så er det jammen blitt søndag igjen, og helga snart over....
Her går det i nostalgi og gamle ting for øyeblikket.
Har drevet og rydda litt i skuffer og skap, og da finner du gjerne igjen saker ting...
Fant igjen noe gammelt heklet mellomverk, muligens til sengeklær .Det er etter min oldemor, men om det er hun som har heklet det vet jeg ikke. Synes det er fint, de gjorde seg så om ting før i tiden.

Diverse blonder kom også for en dag. Koselig å ta vare på slikt, og det pynter jo opp i seg selv.
De gamle svart/hvit kortene fant jeg på en bruktbutikk, det samme med det gamle skrivestellet.Gammelt og vakkert!
Så gøy å gå på "skattejakt" i slike butikker,og drømme litt...et eldorado for en nostalgiker som meg.

En ny Primula ble det også til helga, en liten fargeklatt i vintermørke. De står ikke så lenge disse, så en får nyte dem så lenge de varer.













Og lys går det en del av på denne tida,koselig med ei lykt i vinduet.
Et lys imot mørketida...

Da vil jeg ønske alle som titter innom en trivelig søndagskveld!!
Og ei fin ny uke!!

10 kommentarer:

Magdalena sa...

heia... takk for hilsen,- ja det er godt å vite at det går mot lysere tider,- masse godt i vente...
og så vakre bilder du har tatt,- blonder og nostalgi,- hergligt!...
så flinke derer er som kom dere ut i ruskeværet,-hilsen magny med ønsker om en god uke~~~'

Japsee sa...

Oi så mange flotte ting du har funnet da. Og det heklede mellomverket er jo bare så flott og pynte opp lykter, glass eller andre ting uten å ødelegge dem.

Tips ang det å få primulaer til å stå lengre. Sett en rist over vasken (jeg bruker en bakerist). Vann primulaene godt, og la dem renne av seg en time eller to.
Og husk og klippe av det som henger. Disse blomstene tåler ikke å tørke opp. Så jeg pleier å spraye dem med litt vann hver dag. Og mine holder i flere uker.

Ha en ellers fin søndagskveld:)

Klem fra meg.

Nikoline sa...

Oi,oi.. jammen har du hatt hellet med deg på "skattejakta"! Slike vakre håndarbeid bør så absolutt komma fram i lyset,ja..og er ein dekorasjon i seg sjølv. Har tenkt å legga fram gamle hekleri eg også når eg er ferdig med oppussinga av TVrommet.
Herleg med ein liten fargeklatt i vintermørket..
Ha ein flott søndagskveld og ei god veke i vente du også!

h.espe sa...

Så gøy at du har funnet disse flotte, gamle blondene. Nydelige å ha liggende fremme i et stillben :o)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og herlig kommende uke!!

Klem fra Hildegunn

Anne sa...

Hei:) Så fin blog du har:) Nydelige bilder du har tatt! Ha en fin kvled!

Gry sa...

Så fine bilder, jeg er også glad i blonder, dine var vakre...

Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

GundaM sa...

Blonder er vakkert, tenk at noen kaster de...Har masse innimellom på jobben !

Ha en flott onsdag der ute Alva!

Anneli sa...

Takk for koselig tilbakemelding(:
Ja vi er veldig fornøy så langt. Sønnen i huset gleder seg til det blir innflytting på "ny"rommet!
Ha en koselig helg
du også (:
Klem <3

Anneli sa...

Huff! Glemte helt å nevne hvor nydelig de mellomverkene var <3
(på tide å finne senga?!)

Randi sa...

Så mye fine blonder du hadde funnet. Jeg har en drøm om en gang å få grave litt i skuffer og skap i huset til mine besteforeldre. Det har stått tomt i mange,mange år...arveoppgjør som tar tiiid! men gleder meg til vi skal se gjennom alt...håper bare noe av det kan brukes.

Ha en fiin helg