søndag 15. mars 2009

På tur til "våren"..

I helga bare måtte jeg en tur til våren...

Det var herlig å komme unna snø og is en stund, om bare for en dag..

Og for en dag det ble, strålende sol og nesten skyfri himmel..bare så herlig!!



Koste med stort over blomstrende snøklokker, til og med surrende fluer kan en ikke ergre seg over på en sådann dag..hi hi..en blir jo bare i så godt humør av sol og vår:)

Det ble en lang fjæretur som resulterte i disse bildene.. og jeg fikk sanket en god del drivved..

Denne blodbøka står ennå med nakne greiner mot den flotte blå himmelen, men med tid og stunder vil den få fine røde blad som blir en fantastisk kontrast mot den blå sommerhimmelen...Så flott å ligge under treet å se opp i bladverket,snuse inn sommerdufter og høre fuglesang og humlesurr... bare drømme seg bort...bare være til....



Best å komme seg tilbake til hverdagen, ennda en stund til sommerdrømmene er her...

Og i morgen er det mandag dere...og tannlegetime for meg..(noe jeg har gruet lenge til) huff ..slik er det hver gang..

Ønsker dere en herlig mandag i morgen, ny uke nye muligheter..

Kos dere!!!

6 kommentarer:

GundaM sa...

Så fine bilder av et flott sted, og blodbøk ja...Finnes ikke vakrere tre enn det ;0)
ha sanket noe driv ved selv i helga, fikk en fin fin fangst. Så nå blir det flere engler snart ;)

Tannlege du da...Jeg skal til legen, men kjenner meg allerede frisk så lurer på om jeg skal ringe og avbestille den... HIhi

ha en fin start på ny uke ;)

Nikoline sa...

Misunner alle som har ein sjø lokalt,der det er drivved å finna!! Nydeleg vårstemning her i innlegget,og snøklokkene er eit kjært syn på denne årstida...
Kjekt du synes sokkane vart fine.. likte dei godt sjølv også.
Ha ein god mandag :0)

Magdalena sa...

`nydleige bilder,- våren skulle vært på blå resept..1
klemmer~~¨¨

Malys krok sa...

Ja så fikk du en tur i fjæra igjen. Skulle gjerne blitt med deg. Det høres så flott ut å kunne samle drivved, den er så flott å pynte med overalt. og du som er så oppfinnsom og kreativ blir sikkert å lage noe fint av den. Ønsker deg en god uke videre. Hilsen Margit.

Vanja sa...

Nydelige bilder som gjorde meg i vårstemning...fjæra og bølgeskvulp:-) Ikke lenge igjen så surrer nok fluene hos meg også. Det er en fantastisk tid vi går i møte. Nydelig blodbøk.
Takk for titten og ha ei flott uke:-)
Klem fra Vanja

Janne i Fagerlia sa...

Herlig med vårfølelse ja. Her på kysten av Nordmøre har vi hatt vår i flere uker nå, og det er så trivelig. Fint å gå på jobb tidlig om morgenen og høre fuglekvitter fra trær og busker. Samler du også på driv-ved? Det gjør nemlig jeg også. Har et ganske stort lager i kjelleren. Det er jo så koselig å gå langs fjæra på skattejakt. Det er både spennende og avslappende.

Ønsker en flott vår-uke til deg også!