onsdag 25. februar 2015

Snart vår:))

Dagene er blitt lysere og snart er våren her for fullt:)
Og jeg er kommet i gang med såing av stauder og litt annet.
Har rigget opp et plantelys i vaskerommet i tillegg til det jeg har i planterommet, men gleder meg mest til å kunne starte i drivhuset:)
Kjenner det kribbler i fingrene av iver etter å få starte i hagen.

Gøy å se at små spirer titter frem fra frøene jeg høstet i fjor høst:))    


Og når sola titter fram, er det vel ikke mye som kan måle seg med å spise ute til lyden av fuglesang.
Kjenne sola varme og føle at nå er det snart VÅR!
Inne er det også fint når sola titter inn gjennom ruta, og gjør dagen lys og lett, og de skittne vinduene ser enda skittenere ut....må nok få gjort noe med det;))




Rosene som har stått siden valentin dagen, klippet jeg kortere, og satte i en skål:)
Vakkert pynter de opp på bordet. 
Synes denne rosafargen er helt nydelig!







Til slutt må jeg bare vise disse fantastiske lestene jeg fikk i posten for en stund siden.
Det var litt av en overaskelse må jeg si, ante ikke hvem det kunne være fra, før jeg leste det koselige kortet i pakken.

Pakken var fra snilleste Margit med bloggen Makys krok som du finner her: http://malyskrok.blogspot.no   

Tenk at hun hadde strikket disse flotte lestene til meg, ble utrolig rørt og takknemmlig:)

Bruker dem til kosesokker, og når de ikke er i bruk, henger de fint til pynt over en stolrygg:)

Takk for koselige kommentarer, og for at du tittet innom!
Ønsker deg en flott dag videre!

4 kommentarer:

Malys krok sa...

Det er godt å tenke på at det går mot vår, og flott å se de små spirene her! Og det å sette seg ut men kaffekoppen lengter jeg etter. Koselig kopp og termos!
Deilig ute her i dag, nesten vårlig men det er nok bare lureri!
Nydelige roser i vakker farge.
Og så lestene da, du gjør meg glad ved at du likte de så godt. måtte le litt når du sier at de henger til pynt når de ikke er på! Ønsker deg vakre dager og sender en klem din vei! Jeg har vært og kjøpt vindusvasker, så nå skal det bli blanke vinduer! -Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Wow, her var du jammen heldig. Tenk at noen gir bort noe som er så tidkrevende.

Lykke til med planteprosjektene!

Marianne's lille rom sa...

Jeg lengter også mot vår, men er ikke så flink til å sette frø og forberede hagesesong. Enda. Det er litt for mange andre prosjekter som krever min tid. ;-) Blir spennende å se hva du skal plante ut etter hvert!!
Nydelige lester - for en fantastisk gave! Mye omtanke og mange gode tanker i disse her!
Ønsker deg en fin dag!
Klem, Marianne.

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.