søndag 13. april 2014

Påskestart

God palmesøndag!
Inngangen til påsken er her, dager vi håper vil bli fine med masse sol og flott vær, turer med niste, appelsiner og sjokolade;)
Har pynta og ordna litt både ute og inne, påske blir det uannsett vær:)


Bildene under her, er fra turen til hytta for noen uker siden.
Å rusle ut en  tidlig morgen på hytta, se dagen våkne,fyre opp et lite bål, og sitte der og nyte morgenen med fuglesang og humlesurr...fantastisk!

Og hekletøyet var også med;) 
Jeg viste en liten bit av det i forrige innlegg, her har det blitt større... 


Måtte gjøre det litt kos utenfor hyttedøra,litt vårlig etter vinteren.
Fant noen fine greiner med store gåsunger på, og en perleblomst fikk også plass på bordet, sammen med funn fra fjæra i form av steiner og skjell:)


Et rustent anker passer vel bra her ved sjøen? 
Jeg liker rustne detaljer, noen vil vel kalle det  skrot...

Det kommer vel an på hvordan en ser det kanskje?


Her er det ferdige resultatet av hekleprosjektet:)
Det ble ei rund matte til stua.
God og varm å sette beina på:) 
Var innom nille her om dagen, og jeg klarte ikke stå for denne helt nydelige serien:)
Primrose heter den, og består av mange flotte ting til kjøkkenet. 
Helt nydelig nå mot vår og sommer! 
Liker det fine blondemønstret på asjetten. 
Glass i samme serie, vakre er de ikke?
De fikk jeg av min snille mamma;) 

Så i dag ble det fin frokost, med en stor kopp god te:) 
Og hvitveis som pynter opp et vårlig bord;)
På brettet ligger et koselig påskekort fra min snille tante:)

På stua har jeg lagt på et mer vårlig teppe i sofaen og duk på bordet, godt å slippe våren inn i form av mer vårlige tekstiler:) 
 Hadde en ramme liggende, den ble fin med et vakkert papir i bunn og noen fjær:)

Utenfor blomstrer snøklokker og perleblomst. 


Og på glassverandaen laget jeg en litt stor krans av greiner, oppi plantet jeg hvite stemor,pyntet med gåsunger og egg:)


En fin og vårlig dekorasjon.





Ønsker alle som titter innom en fin start på påska!
Ps:nytt innlegg på hagebloggen også:)




12 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Her var mye fint å lese og mye vakkert å se. Likte det runde hekleteppet ditt svært godt. Slike hjemmelagede ting setter en ekstra spiss på den hjemlige atmosfære.

Riktig god påske til deg - uansett vær! ( Her er det både mye vind og mye regn, men etter mange måneder med fint vær skal man ikke klage)

Marianne's lille rom sa...

Nydelig innlegg fra deg som alltid!
Tusen takk for koselig kommentar hos meg!!
Ønsker deg og dine riktig god påske!!
Klemmer, Marianne.

helle sa...

Intet er bedre end at slappe af og nyde livet i hytten, allermest når det er gjort så hyggeligt og fint som hos dig. Flotte grene, de holder meget længere når de står udenfor.
Så lækkert med et hæklet tæppe til fødderne, forstår det var tungt at sidde med til sidst!

Rigtig god påske i hytten!

Klem Helle

Posttausa sa...

Oj oj her var det mange flotte bilde og mykje fint å sjå på! Flott teppe du har hekla, det såg bra deilig og lunt ut:) Kjempefin serie frå Nille, koselig å dekke på med slike søte koppar. Eg går og ventar på nokre koppar i grønn Sissel frå Figgjo som eg endeleg har fått tak i! Har ønska meg det i mange år og endeleg lukkast det:) Gler meg til å dekke påskebord med dei!

Her er det skikkelig ruskete om dagen - i dag har det det både regna, hagla og sludda i tillegg til vind. Ufyselig rett og slett.
Så då er det berre å kose seg inne i staden.

Ønsker deg ei fin påske!
Påskeklem frå Alva

Malys krok sa...

Nå er jeg her og vil gjerne skrive en hilsen til deg. Du gjør fortsatt mye fint og teppet her ser virkelig flott ut! Så fint det høres ut når du beskriver det du opplevde på hytta en stille vårmorgen. Det er som å høre meg selv, og jeg var , i tankene, oppe ved vår hytte. der ligger det enda snø, så jeg må bare vente...men snart...
Nydelige kopper og glass du har kjøpt og fått! Virkelig sommerlig, og jeg syns de passer til deg!
Takk for din hilsen! Takk for at du kom innom til tross for mitt manglende forhold på bloggen!
Har vært så mye, på både godt og mindre godt, så jeg har manglet tid og lyst til å blogge. Håper jeg snart kan få det til igjen. Ønsker deg og dine god påske!
Klem fra Margit-

Lilla Källängen sa...

Vad härligt det ser ut hos dig! Mycket inspiration och så fin mattan blev.
Vill önska dig en riktigt fin påsk!
Kram Anneli

loftkroken sa...

Nyyyydelig rett og slett ♥♥
Teppet ditt ble skikkelig flott :)
Likte de rustne detaljene,flint innslag sammen med det andre :)

God påske!

Klemmmmm

h.espe sa...

For en herlig vårstemning hos deg!!

Ønsker deg en fortsatt fin påske 🐣☀

Klem fra Hildegunn

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Å for en herlig vårstemning.
Nydelig var alt sammen.
Ønsker deg fine vårdager.
Klem fra Ella

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.