tirsdag 12. november 2013

Endelig i gang:)

I sommer var vi så heldige å få dette gamle jernvinduet av en snill mann:)
Vinduet kommer fra fyret på heimplassen min,så det er ekstra gøy å ta vare på det når en vet historien bak.

Vi bestemte oss for at vi skulle forandre på stua, og at det gamle vinduet skulle få en plass der. 
Da vi flyttet inn her vi bor, var det to mindre stuer.(Tror ikke jeg har blogget den andre stua noen gang)
Det var vanlig med ei finstue og ei dagligstue i gamle dager.
Huset vårt er fra 1927, og det var ikke gjort noe med huset siden...vi valgte å åpne opp veggen mellom de to stuene.
For noen år siden ville vi ha forandring, og satte opp en slik skjermvegg.
Nå blir det atter forandringer;)
Veggen vi rev ned da vi flyttet inn, skal delvis bygges opp igjen, slik at stuene blir litt avdelt.
Som du ser, er vi igang med oppbyggingen, gleder meg til å se hvordan det blir:D

Om du vil se resultatet så titt gjerne innom neste innlegg:)

Da blir det også Give away her på bloggen, bloggen min hadde 5 års jubileum sist i oktober.
Det hadde jeg helt glemt, så jeg vil da  feire med en liten Give away.

Kan røpe såpass at premien er en slags adventskalender, det er jo snart tiden for det:)

Noe annet det også er  tiden for nå og fremover er svibler, eller hyasinter som de også heter.
Dette er min klare favorit for årstiden, ingen advent eller jul uten disse!
Og nå er de i butikken,jippi!

Håper du titter innom neste innlegg og vil bli med på min Give Away:)

Ønsker deg en fin kveld!

6 kommentarer:

Merethe sa...

Blir artig å se hvordan det blir med det gamle vinduet i den nye veggen?Det er koselig å gjøre ting inne også, nå som hagesesongen er over.
Lykke til med arbeidet. Klem Merethe

Posttausa sa...

Så spennande.... gled meg til å sjå korleis det blir:) Spent på det vinduet altså - det var rååfint!
Sviblar er kjempefine... må alltid ha det i hus til advent. Men likar dei best før dei kjem i blomst - då må dei ut for eg tåler ikkje lukta. Får skikkelig åndenød av den!

Ha ein fin kveld:)
Klem Alva

Malys krok sa...

Stadig noe spennende som skjer der du er! Dette blir virkelig artig å følge med på! Og så svibler da! det hører med!
Ja jeg titter garantert innom og blir med på din Give away!
Jeg har faktisk vunnet to ganger hos deg! Ønsker deg vakre dager! -Klem!
-Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Det glassvinduet var en vakker sak. Dobbel verdi når det også har en kjent historie. Lykke til med stueprosjektet!

Anonym sa...

Det kommer til å bli kjempefint med det flotte vinduet i en vegg inne. :)Lykke til med prosjektet. :)
Klem Mette.

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Forandring fryder:)
Blir sikkert veldig fint
når alt er ferdig.
Ja snart tid svibler,
de er jo så fine og dufter nydelig.