fredag 5. oktober 2012

Høsten er ok:)

Høsten er ikke min favoritt av årstidene, men når den viser seg fra sin beste side slik som de siste dagene, med sol og de skjønneste farger, går jeg bare rundt og smiler:))
Høsten er ikke bare mørketid og trist vær, den er faktisk vakker!
Det ble konklusjonen da jeg satt her og leste i dag, og kjente solas varme mot ansiktet:)
Den gamle kassen som fikk duge som bord, er en kasse jeg pleier å ha urteplanter i.
 De har fått komme inn på planterommet i kjelleren, kassen er vasket og skal også få komme inn.
På glassverandaen er det også flott å sitte nå på høsten.
Den lille boksen med fuglene på, er funnet på et loppis, og er til kjeks:)
Om du synes det er noe kjent med fuglemotivet på boksen, så har jeg brukt det som header på bloggen:)

 Lyng i flotte farger pynter fint opp, nå som sommerplantene er båret inn.
Inne er det også blitt litt høst;))
Gresskarene jeg sydde i fjor, har fått komme frem igjen.
De pynter fint opp på tretrappen nå i Oktober.
Mønstret kommer fra Stoff og Stil, og de er veldig enkle å sy.
Kanskje ikke så vanlig med hvite gresskar, men jeg liker dem slik.
Noen bær fra en Rognasal pynter også opp på trappen:)

Tror faktisk jeg begynner å like høsten:))
Og skulle det bli ruskevær og regn er jeg godt rustet for det også, har masse nye ideer, og fikk nylig pakke fra Panduro hobby, som  ligger klar og venter:))
Kan ønske velkommen til to nye følgere! og det gleder stort, velkommen skal dere være!
I slutten av denne måned er det 4 år siden jeg startet denne bloggen, og hva passer vel da bedre enn å feire det med en liten give away?
 Kommer tilbake til det ganske snart:)

Til slutt vil jeg bare ønske alle som titter innom ei RIKTIG GOD HELG!

11 kommentarer:

Malys krok sa...

Der har du gjort det igjen! Gjort hva? Jo, du har gjort det vakkert rundt deg! Fint bilde med kurvstolen og kassen, tenker det var godt å sitte der, men kjenner jeg deg rett så var det ikke lange stunden du hadde tid til det!
Alltid har du et prosjekt på gang!
Koselig på glassverandaen også, det er der jeg har så lyst å sitte og se meg rundt! Glad jeg fikk sett det her iallefall! Takk for hyggelig hilsen! Ønsker dere en fin hyttehelg! -Margit-

Inger Marie sa...

Herlige høstmotiv hos deg:)
Og de fine hvite gresskarene likte jeg veldig godt:))
Ønsker deg en fin helg:))

Tussi sa...

Jeg har alltid likt høsten - og jeg har det ikke på langt nær så fint som deg! Nydelig stemning :)
Men i morgen skal det pyntes litt her òg. Har masse røsslyng som skal plasseres.
God helg :)

salige lavendel sa...

Ja, glorete bilder ødelegger når avisen skal brukes på denne måten. I min avis var det bare 3 brukbare sider. Men jeg lagde papirbånd av resten, så hele avisen ble brukt likevel. Var faktisk litt gøy. Skal lage et innlegg om avisbåndet også en dag jeg får tid. Det var de skjønneste høstbildene her hos deg! Alle årstider er egentlig vakre og deilige bare det er SOL, solen gjør alt! God helg til deg også!

Marianne Dragon Waagan sa...

Ååååå... så herlige bilder:)
Høsten er fin på en godværsdag, ingen tvil om det! Håper på flere slike flotte dager:)
Synes gresskarene du har sydd er riktig så flotte... flinka:)

En riktig flott kveld fra meg til deg:)
Klem fra Marianne

Janne i Fagerlia sa...

Er ikke så alt for glad i høsten jeg heller. Men som du sier - når solen skinner og denne årstiden viser seg fra sitt aller beste - ja så er det ikke så verst likevel.

Riktig god helg! Vi får håpe finværet varer enda noen dager.

Vores have sa...

Flotte efterårsbilleder du viser.
Jeg elsker efteråret.
Ønsker dig en god week-end:)
Knus Hanne Bente

Merethe sa...

Hei på deg. :) Jeg har også konkludert med at høsten er faktisk ikke så verst den heller. Vi har strålende sol i dag og dagen skal tilbringes ute på tunet. Blir kos. Så håper jeg på fortsatt fint vær til uken så jeg kan fortsette å pusse møbler så de blir malings klare. For det kan jeg gjøre på Rødstua :) Så flotte gresskar du har laget. Hmm kan ikke huska å ha sett det mønsteret på stoff og stil. Får nok titte en gang til. God helg :) klemmer Merethe

helle sa...

Netop din header har jeg lagt mærke til mange gange, den er så fin. Sjovt motivet kommer fra kiksboksen!
Det eneste jeg ikke kan lide ved efteråret er, at loppemarkederne slutter lol, men jeg kan se at du forstår at nyde kaffen udendørs og sætter pris på de sidste milde vinde. Kassen fungerer jo fint som bord til hyggelige kurvestol!

Nyd det mens det varer!

Klem Helle

Vitspets sa...

Härliga höst
Fina bilder
Kram Karina

Asbjørg sa...

Høsten har aldri vært min favoritt heller,men det er utrolig vakkert når været er godt og høstfargene spraker!
Du har evnen til å gjøre det veldig koselig rundt deg,liker den kassen til bord!Mummikopper har jeg også forressten,de er søte.Flotte gresskar også!
Ha en fin dag!