fredag 24. februar 2012

Vårlengt...

Snøen ligger ennå dyp over hagens busker og vekster, noen stikker så vidt opp over snøen andre ikke....og det knytter seg hvert år en spenning til om de har klart seg gjennom vinteren.

Det drypper fra taket, snøen smelter, og når sola titter frem er det bare helt herlig å kjenne de varme og livgivende strålene mot ansiktet:))

Men ennå er det et stykke frem mot våren...det kommer nok en del nedturer i from av mer snø og kulde, men gleden over en stund i solen som i dag, gjør underverker!Og skulle en bli litt nedfor av lengsel etter VÅR , pleier jeg å ta en titt i mappen av vårbilder:) Tusenfryd, Stemorsblomst,og Snøklokker...som jeg gleder meg til å se dem igjen!

Til våren kommer og snøen er borte skal tiden nyttes til å planlegge årets blomsterbed, tegne opp hvert bed slik jeg vil at det skal bli:)
Det er kjekt å ha en plan å gå etter når plantene skal plantes ut, slik at en tar hensyn til høyde, blomstringstid og hvilke krav hver plante har.

Mange steder er nok de første vårtegnene dukket opp, mens det andre steder blir en stund til.. hvordan er det hos deg?

Håper du koser deg uansett, vår bli det nok i år også:)

Takk for koselige kommentarer på forrige innlegg, og for at du tok turen innom bloggen min:)

Ønsker deg ei flott helg, kos deg masse:)

11 kommentarer:

loftkroken sa...

Det var friske vår bilder :))
Alltid så hyggelige innleggene dine og ikke minst kommentarene dine ♥
Blir veldig inspirert av alt du finner på å lage :))

God fredda !

Klem Bente

Unknown sa...

Så vackra bilder! Kul att du vill följa vårt arbete med gården.

Kram Linda

Orlaug sa...

Ligg nok snø her endå, men det er lov å drøyme om vår.
I går planta eg om graniumane mine, og har veldig lyst å så sommarblomar, men innser at det er litt tidleg.
Kjekt med fine sommarbilder.
God helg!

Malys krok sa...

Trodde nesten at det var vår hos deg! Det var utrolig fint å se på bildene dine! Jeg ser også tilbake på bilder og så ser jeg fram mot en ny vår! Jeg er takknemlig for at jeg får lov å oppleve sola og lyset enda en gang!
det er ingen selvfølge... Iallefall, det ER deilig å ha forventninger!
Å planlegge, som du sier, er også fint, det blir en del av forberedelsene til våren!
Ønsker deg en fin helg sammen med dine! -Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Det er godt å se blomsterbildene dine. De forteller hva vi har i vente om ikke så alt for lenge. Ser man kan få kjøpt påskeliljer i potter i butikkene nå, så muligheten for å pynte litt utenfor inngangsdøren er der.

farmor sa...

Her var det litt vårlengsel, ja. Har våget meg innom Plantasjen, allerede, jeg:). På trappa står perleblomstene og ønsker velkommen, og på trappa til kjøkkenverandaen nikker påskeliljene mot morgensolen. det er til å bli glad av...
Farmor

Marianne's lille rom sa...

Hei - og takk for besøket hos meg!
Flott blogg du har, hit kommer jeg gjerne igjen!

Klemmer, Marianne.

Hulda sa...

Herlige bilder! Så flott å se disse skjøre blomstene igjen. Nydelige snøklokker og stemorsblomster. Vakkert på det siste bildet der hageredskapet også er med. :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snart snart kommer dessa blommor och blomma ute, tills dess får vi titta på bilder. Här är snön borta, men växterna har inte kommit igång.
Kramar
AnnaMaria

h.espe sa...

Snakk om å få vårfølelse da - nydelige bilder!!! Spesielt snøklokkene bringer frem den god følelsen :)

Ha en fin kveld!

Klem fra Hildegunn

loftkroken sa...

Takk for kommentar angående mitt finn funn,kjekt med så mange
tilbake meldinger og ærlige meninger :)

Ha en fin fin dag

Klem Bente