tirsdag 14. februar 2012

Hjertedagen:)

Hva passer vel bedre enn hjerter på denne Valentines day!

Jeg har laget min egen utgave,med et noe nostalgisk preg:) (som vanlig)Bildene har jeg funnet i noen bøker jeg har, de ble scanet og skrevet ut på papir, og så limt på litt tykk kartong.

Rundt hjertene har jeg limt på hampesnor.
Synes disse fuglebildene er helt nydelige, så hvorfor bare ha dem i en bok?
Flotte som kort på en pakke eller bare som en fin tag til å pynte med:)
Litt vårlig er det også blitt i det gamle vinduet i trappa, som har fått et lite rede som pynt.

Detter minner meg på en vakker dansk sang jeg vil dele med deg ...

Jeg ved en lærkerede

Nielsen, Carl 1924 Bergstedt, Harald 1921
Komponist Tekst

Jeg ved en lærkerede
jeg siger ikke mer;
den findes på en hede
et sted, som ingen ser.

I reden er der unger
og ungerne har dun.
De pipper, de har tunger,
og reden er så lun.

Og de to gamle lærker,
de flyver tæt omkring.
Jeg tænker nok, de mærker,
jeg gør dem ingenting.

Jeg lurer bag en slåen.
Dér står jeg ganske nær
Jeg rækker mig på tåen
og holder på mit vejr.

For ræven han vil bide
og drengen samle bær.
Men ingen skal få vide,
hvor lærkereden er.

Et nostalgisk postkort har også sett dagens lys, og fått plass ved rede:)

Tusen takk for alle superkoselige kommentarer dere legger igjen, det gleder virkelig!

Kanskje fikk du litt inspirasjon til å lage noen hjerter du også?

Ønsker deg en strålende dag!

Happy Valentines day!

10 kommentarer:

Mira sa...

Nydelige hjerter! Og du inspirerer stadig!

Det var hos deg eg såg de fuglene også, det hadde eg glemt. Men de fikk ikkje fred hos meg, blei plukka ned med ein gang, tiltross for at dei satt stille.

Ønsker deg ein super fin Valentinsdag.

Klem,

Hulda sa...

Så flink du er! :) Nydelige hjerter, så skjønne, vårlige motiver. Likte det rustikke båndet du har rundt hjertene også. Stilig. Herlig kort også. Virkelig kreativt.

AnKa sa...

Skjønne hjerter du har laget, herlige motiver.
Og et nydelig dikt du deler med oss.
Ha en flott valentines dag:)

Malys krok sa...

Jeg var innom deg tidligere og så på det nydelige du har laget!Jeg trengte akkurat noe fint å ha på en gave jeg skal sende til en venninnes bursdag.
Og vet du, jeg hadde akkurat denne boka i huset, så nå har jeg scannet den siden der det står februar, og laget et kort til henne! Tusen takk for tipset!
Hjertene du har laget er kjempefine!
Ja, kortet også!
Redet du har pyntet med ser så ekte ut at en nesten kunne tro det var våren! Vakkert dikt du har pyntet innlegget med! Takk for din, alltid,koselige hilsen! -Margit-

Malys krok sa...

Glemte å si at Emma går med på det meste! Hun er vant til å ligge i bur på nettene, så hun tok dette med å være i skapet helt rolig. Hun er dessuten vant til mammas mange påfunn med henne! :)

Solveig sa...

Åååå, disse tags'ene er bare helt nydelige og spesielle! Så fint med kanten rundt;o) Du er flink, er du.
Herlig innlegg i både bilder og tekst.
Fin valentinskveld til deg.
Klem fra Solveig

h.espe sa...

Hei på deg, og takk for de gode ordene du legger igjen hos meg :)

For noen fantastisk flotte hjerter du har laget - virkelig helt nydelige!

Ønsker deg en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn

Bestemor Drillo sa...

Vakre bilder av vakre hjerter og vakkert dikt! Man må jo bli inspirert! Ha en fortsatt glad uke!
Klem!

loftkroken sa...

Så flink og kreativ du er :))
Nydelige hjerter !
Kjempekoselig innlegg :)

Klem Bente

Vores have sa...

Hejsa.
Rigtig flotte billeder du viser.
Dejlig sang: Jeg ved en lærkerede.
Jeg laver fuglereder af grenene fra min hængebirk....
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥