torsdag 2. februar 2012

De små gleder er viktige i hverdagen, og små gleder kan være så mye:)

For meg kan slike små gleder gjerne være å sette sammen en liten sammenplanting, skape litt vår inne!

De søte små perleblomstene skaper litt vårstemning i vinterkulda, her har de fått selskap av lys rosa mini-ildtopp i ei litt rustikk krukke:)


Det ble et fint blikkfang på kjøkkenet, her sammen med årets kalender(laget på gjennbruksmatrialer og i nostalgisk stil), og en lysestake som har fått en omgang med sinkspray:)
Lysestaken var en ganske vanlig messingstake, som etter en "ansiktsløftning" fikk et noe annet utseende:))

I mitt neste innlegg får du se mer til det under her...så kan du lure litt på hva jeg har funnet på, og hva det er blitt:)

Hva tror du?


Takk for besøket, og en ekstra takk til dere som legger igjen koselige og oppmuntrende kommentarer!

Ønsker deg en flott dag!

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du målat ljusstaken, den blev helt som ny. Och vårblommor är så fint nu, extra fint att du samplanterat i en stor kruka.
Kramar
AnnaMaria

Torill sa...

Så fint det blei. Enig i at det er kjekt å laga litt vår inne på denne tida. Kos deg !!

farmor sa...

Jeg MÅ bare komme meg til Biltema:). Her blir det fornyelser. Lysestaken din ble kjempefin, og det oser god stemningen ved bordet ditt. Liker så godt måten du blander det røffe med det søte, den røffe potten og blonden. Ha en fin, fin dag. Farmor

Roser og Patina sa...

Så vakre og stemmningsfulle bilder! Det er godt å unne seg noen blomster på denne tiden:) Det er ikke så mye som skal til for å lage det koselig:) Lysestaken ble kjempefin:) For en god ide med zinkspray. Jeg lurer på hva du har funnet på..er det klatrestativer til erteblomster? :) Ønsker deg en fin dag. Klem Ellen.

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så vårlige og inspirerende bilder... elsker perleblomster:)
Lysestaken ble kjempeflott... nå er det frem med sinksprayen igjen, her skal det sprayes:)

Ønsker deg en riktig så flott dag:)
Klem Marianne

Vores have sa...

Hejsa.
Smukke stemningsbilleder du viser - elsker din kreativitet.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥

AnKa sa...

Nydelig sammenplanting, og det er sant som du sier det trenger ikke være stor ting som gleder et hjerte mye.
Klæm fra AnKa

Rosemary and thyme sa...

Perlemor og ildtopp var fint sammen!
Så fin lysestaken var blitt også.
Jeg er ikke god på gjetting, så tror jeg står over. Men spennende er det!

Klem Tove

loftkroken sa...

Fine bilder og morsomt å se hva spray maling kan gjøre :))
Gleder meg å se hva du har funne på;)

God kveld fra meg

helle sa...

Ja hvad mon du nu har fundet på? Du finder altid på så kreative ting, lysestagen med tekst på er meget fin og narcisserne står flot i dit køkken!

Hav en fin aften, klem fra Helle:-

Malys krok sa...

Perleblomster er så fine, og slik du har gjort det er det ekstra fint!
Lysestaken og kalenderen passer sammen! Men hva i all verden er det du viser på det siste bildet!? Du gjør det spennende her inne! Gleder meg til fortsettelsen! Psss...ikke vent så lenge... takk for hilsen! Margit-

h.espe sa...

En herlig og vårlig sammenplanting du har laget der - flott!! Men du, åhhh som jeg elsker bruken av sinkspray - nye, flotte ting i løpet av et øyeblikk. Tror jeg må kjøpe, men lurer litt på utfordringen ved bruken, i og med at jeg bor i blokkleilighet....

Fin fredag og flott helg til deg!

Klem fra Hildegunn

Stina sa...

Så fint.:-)

salige lavendel sa...

Vårstemning smaker godt nå som det er FULLT av snø og kuldegrader...gleder meg sånn til det slepper taket og jeg kan ønske vår og varme velkommen. Lysestaken din ble fin i sink!! Kan man spraye porselens-lysestaker også tro, eller blir det for glatt underlag?