mandag 26. desember 2011

Hei, og riktig god jul til deg!
Det har vært lenge mellom innleggene her hos meg i førjulstida, men her kommer et juleinnlegg fra et julepyntet hus.
Jeg pleier å starte pyntinga til første søndag i advent, og den pågår helt til jula ringes inn..hihi:)
Det er julepyntet i de fleste av husets rom, for dette er noe jeg koser meg med.

Årets juletre ble tatt inn og pyntet alt den 16. desember, og denne jula har det fått plass i en stor og gammel trestamp.

Synes det passet fint slik, i og med at husets katt hver jul finner det for godt og ta av den nederste pynten for å leke med:) (uten at det hjalp noe videre..)

En gammel ansjosboks får huse en av julesviblene, denne boksen er litt spesiell, for den er hjerteformet.

Tror ikke det fins slike i butikken lengre.

En annen svibel har fått en krukke med "snø", det er bare decosnø(et fint pulver som tilsettes vann og blir til "snø". Det gir en fin effekt.

Slik ser det ut i spisekroken på kjøkkenet denne julen, i rødt og hvitt:)

På bordet ligger Julens minnebok, som tas frem hver 1. desember.

Her noteres juleforberedelser, og en kan se hva en gjorde i de foregående år. Den har også plass til bilder og andre notater.På bordet ligger også noen fluesopper som jeg tovet til forrige jul, fine som dekor til jul.
Under her, ser du flere røde og hvite detaljer fra kjøkkenet, de pynter opp og skaper julestemning:)
En flott gammel kakeboks har fått plass på skapet.


Stua har også fått noen røde/hvite detaljer til jul, som bånd på gardinen, og noen nye puter.Her titter sola inn også:)

Den røde løperen har min mor sydd, den ble flott på den hvite duken.


Håper du har en fin julefeiring og koser deg og nyter juledagene:)

Ønsker ei fortsatt god jul til alle som titter innom!

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina bilder från din jul, hoppas du hade en mysig julafton.
Här ska vi på julkalas hos svärmor, blir mycket mat under julen.
Kramar
AnnaMaria

Solveig sa...

For et nydelig julehus du har! Ikke rart du har hatt hendene fulle;o) Dessuten sjoger det litt ekstra hos oss kreative før jul - det er jo storsesong på hobbyfronten;o)
Fortsatt fin jul til deg.
Klem fra Solveig

Hulda sa...

Så flott å se bilder fra ditt skjønne julehjem! Virkelig mye fint her. Likte så godt det siste bildet, der man ser inn i gangen, med stjerna i sentrum. Nydelig med det røde og hvite du pynter med. Likte også lysestakene dine så godt, i rødt og hvitt. :)

Tussi sa...

Så koselig du har det i julehuset ditt - fikk nesten lyst til å komme på romjulsbesøk!
Ønsker deg fine dager :)

Vores have sa...

Hejsa Toril.
Så mange flotte billeder du viser - virkelig kreativ.
Følte næsten at jeg var der.
Håber at du har haft en god jul.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥

Torill sa...

Mykje fin og koslig julepynt hos deg. Forstår godt du koser deg med julepynting for det gjer eg og !!

Malys krok sa...

Her er jeg sikker på at dere har koset dere og fortsatt gjør det! At du er god til å gjøre det fint rundt deg er sikkert, og det merker nok alle som er der. Nydelig gammel kakeboks! Og de tova soppene dine, så flotte! Koselig å se inn til deg!
Likte det med den gamle boksen med svibel i og den stilige radioen bak!
At den er rød gjorde den helt perfekt i denne tiden! (vi har en blå)
Så ønsker jeg dere gode dager og alt godt for nyåret!
Klem! -Margit-

Roser og Patina sa...

Kjære Alva. Tiden løp meg forbi, men så kom jeg til å tenke på deg og at jeg ikke har vært inne hos deg og kommentert eller sagt god jul! En fryd å se gjennom alle de vakre bildene fra ditt julepyntet hus:) Likte utrolig godt alle røde detaljer på kjøkkenet. Kakeboksen var bare så skjønn! Og så elsker jeg alt det fine røde porselen som du har. Kjempeherlig den gamle ansjos boksen:) Og de soppene som du har tovet er bare så fine! Veldig koselig hos deg:) Takk for titten og alle dine inpirerende innlegg i 2011! Gleder meg til å følge deg i 2012 også! Godt nytt år:) Go klem Ellen.

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så nyyyydelige og stemningsfulle julebilder:))

Ønsker deg og dine et riktig GODT NYTT ÅR!
Nyttårsklem Marianne

Vores have sa...

Hejsa.
Jeg vil gjerne benytte denne anledningen til å si takk til dere har vært en av mine blogg venner, og takk for alle dine søte kommentaren i 2011.
Jeg ønsker deg og dine kjære en lykkelig og fremgangsrikt nyttår.
Takk for 2011 - vi blogget i 2012.
Godt Nyttår!
Klem Hanne Bente ♥

Janne i Fagerlia sa...

Stikker bare innom for å ønske deg et flott og kreativt nytt år. Takker for mange koselige hilsener fra deg i året som har gått :)

Nikoline sa...

Ynskjer deg eit riktig godt nytt år og takkar for mange gode ord og all inspirasjon du har gitt i året som er gått!
Nyttårshelsing frå Nikoline:0)

Bluggi buggi blogg sa...

Takk for et fint bloggår. Ønsker deg et godt nytt år :)

Nyttårsklem fra Trude :)