søndag 4. desember 2011

Tenkte det var på tide med et lite livstegn fra denne kanten også:)
Har laget meg et oppheng til å henge opp kort på, det kan jo hende det kommer noen julekort med posten i år også om jeg har skikket meg bra:))Er jo så koselig med et ordentlig postkort, nå i disse data tider...
Hva synes dere?
Dette opphenget har jeg laget av en slags kjetting/lenke en kjøper i metervis på Jernia.
Til å henge opp kortene har jeg tatt noen gamle gardinklyper, tok av den plastdingsen som var på klypene, bøyde dette feste til en krok og satte den fast på kjede:)

For at det skulle få et litt gammelt preg tok jeg en pensel med litt tavlemaling på kjede og klyper.

I hver ende av kjede har jeg festet en bjelle:)

Hengte opp to av mine gamle og flotte julekort, for å vise hvordan det ble.


Har også sydd julestrømper:)

Kjøpte et kjøkkenhåndkle på Kid, som ble til tre julestrømper, eller skal vi si julestrømpeskøyter...
Denne som er ferdig ordet har mønstret som var på håndkleet, de to andre er forløpig uten dekor.Og etter som denne har fått plass på kjøkkenet, passer vel teksten "kitchen star" ganske bra:)
Skøytedelen som er klippet ut av sink, fikk små huller slik at den kunne syes fast:)
Så er det andre søndag i advent, og slik ser adventstaken min ut i år...

Mose i bunnen, og valnøtter til pynt, ganske enkelt med andre ord:)

Og under her ser du aventskalendersiden for andre søndag i advent.Ved siden av står denne søte lille bøtta med juletrelys:)

Fant den i en bruktbutikk for ikke lenge siden, flott jule/vintermotiv:)

Vi takke for alle koselige kommentarer og bursdagsgratulasjoner på mitt forrige innlegg:)

Takk snille dere:)

Ønsker alle en fin kveld og ei flott ny uke!

9 kommentarer:

Hulda sa...

Takk for koselig hilsen fra deg! :) Ordentlig fint oppheng til julekort. Ligner slike lenker man kan kjøpe på interiørbutikker. Smart laget! Nydelige, de gamle julekortene dine. Så søte motiver.

Flott juleskøyte også. Jeg har brukt de håndklærne fra Kid til mye. Har bl.a sydd ei veske og gardinkappe. :) Veldig fine!

God advent!

Vores have sa...

Hej Toril
Flotte ting du viser.
Julekort på snor syntes jeg er en god ide.
Jeg har selv gjort det, men ingen i vores familie skriver julekort mere, "de unger" er mere til mail / sms.
Tak for kommentar på in blog.
Ønsker dig en god mandag / uge.
Knus Hanne Bente ♥

Solveig sa...

Oj, så mye koselig det var her hos deg, Alva! For en herlig og orginal julestrømpe!
Jeg er helt enig med deg - det er noe spesielt å få julekort i posten. Ikke det samme som en mail eller sms - helt klart;o)

Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Solveig

Roser og Patina sa...

Er så enig med deg. Julekort er jo så koselig og det finnes jo så mange vakre! Så den snoren synes jeg var veldig smart:) Håper du får mange fine kort som du kan henge opp:) Blir like imponert hver gang du poster ett nytt innlegg, du lager så utrolig mye fint! Og så kreativ du er! skjøytene var bare helskjønne:) Nyter bildene dine i fulle drag:) Ønsker deg en hyggelig uke. Klem Ellen.

farmor sa...

Så lurt å male klypene og kjettingen litt, det skal sannelig jeg gjøre med min også. Har forresten malt slik på noen messingstaker, slik at den mørke malingen ble liggende nedi alle riller i mønsteret og messingen kun skinner igjennom på toppen.Stakene fikk et gammelt preg. Hvor får du tak i sink som du kan klippe i? De strømpene dine var superfine! Ha en super dag, Alva. Farmor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev och sätta medar på julstrumpan. Och jättefin kedja, vi skickar fortfarande julkort. Det är jättefint och hänga som du ska göra.
Kramar
AnnaMaria

helle sa...

Jeg er HELT sikker på at du har opført dig ordentligt, så dit fine kortophæng vil garanteret hurtigt fyldes! Det er en god ide at hænge dem op, for de har en kedelig tendens til at vælte når man stiller dem op på en hylde (som jeg plejer!).

Så kreativt at sætte en zink-skøjte på din julesok, hvor er den fiiin!

Ønsker dig en dejlig uge!

Klem Helle

Janne i Fagerlia sa...

Du har bestandig så mange flotte ideer som du setter i gang med. Kjekt å se!

Malys krok sa...

Flott å henge opp kort på en slik måte, da blir det samtidig en dekorasjon. Smart å sy julestrømpe av håndkle!Fint bilde og ord på adventskalenderen din! Spannet du har lys i ser gammelt ut! Flott var det! -Margit-