fredag 16. desember 2011

Det er den enkle pynten som råder, noen røde detaljer her og der, og en god del naturpynt i form av kongler og slikt.Disse bildene er fra den største gangen, her står en gammel og sliten krakk med en lysestake.
Den har fått en rød/hvit sløyfe som eneste pynt, og ved siden av ligger tørre blomsterstander fra hagens blomster:))


Synes det er fint å benytte ting fra hagen, dette er tørre blomsterstander av Anis isop, og de dufter faktisk også veldig av anis:)

De har flotte lilla blomster på sommeren, og jeg har sikkret meg masse frø, for dette er en favoritt!

Gav dem en en liten dusj av snøspray, for vinterlig stemning:)

På bilde under ser du en av blomstertrappene jeg laget på sensommeren.

Denne har nå fått plass på gangen, (de flytter nemmelig litt rundt omkring).

I den lille gangen/yttergangen er det også naturpynt, her kommer det nok et rødt tovet hjerte eller to også etter hvert, litt julerødt må til:)


Den lille røde og hvite vevde matta her, fant jeg på loppis forrige helg:)

Den bare måtte bli med hjem, synes den skapte liv og farge her på gangen;)

Det er enda noen dager til jula ringes inn, og vi kan senke skuldrene.... håper du tar deg tid til en liten pause underveis i forberedelsene, jula kommer uannsett:))

Tenkte jeg skulle avslutte med et lite juledikt/vers som jeg har skrevet:

MOT JUL:

Letter små snøfnugg daler,

stille mot jorden ned.

Lager et hvitkledd landskap,

som hviler i stille fred.

Nå tenner vi våre lykter,

og gjør det så koselig vi kan.

Og himmelens stjerner stråler,

over de islagte vann.

Dagene blir så korte,

når naturen går til ro.

Det er som den holder pusten,

mot vinterens kalde sno.

Over by og land kimer klokker,

det ringes til høytid inn.

Et buskap om glede de bringer,

og ro i hjerte og sinn...

Ønsker deg en fin kveld, og helg!

12 kommentarer:

Gry sa...

Vakkert dikt og flott adventsstemning hos deg!
Ønsker deg ei fin helg! Klem : )

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin vit ljusstake, och jättefint och plocka in kottar och lummer.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Troen og Haapet sa...

Nydelig dikt, Alven! Liker så godt disse dalahestene jeg!:) Flott tid vi er inne i nå:)
Ha en fin 4. adventshelg!
klem

Malys krok sa...

Så flink du er til å skrive! Nydelig dikt med mye stemning i! Slikt liker jeg, ja jeg liker alt her hos deg! Så fint og koselig du har pyntet, blir helt sikkert vakkert over hele huset når du er ferdig! Du er så flink å bruke det du finner ute, ja du får til mye med enkle midler!
Tusen takk for hyggelig hilsen!
-Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Koselige julebilder og vakkert dikt :)

helle sa...

Dejligt digt du har skrevet, man mærker du har en lille digter og julemand gemt i dig, for du elsker julen! Det gør jeg også...
Fint med havens grankviste og kogler rundt omkring i dit hjem.

Som hos dig bliver min pyntning udvidet dag for dag, men jeg mangler stadig meget i forhold til sidste år.

Nyd 4. adventssøndag
varm klem fra Helle

AnKa sa...

Takker for hyggelig kommentar:)
Nydelig du har pynta, lekkert og sart. Flott at du bruker ting fra naturen og hagen;) det liker jeg.
Ønsker deg en flott søndag.

h.espe sa...

Herlig julestemning hos deg! Å bruke naturen inn i julepyntingen, er kjempeflott :)

Ønsker deg noen fine dager frem mot jul - det er ikke lenge igjen nå ;)

Klem fra Hildegunn

farmor sa...

Så vakre julepyntede rom du har. Så koselig å få en titt inn til deg. Jeg ønsker deg og dine en fin julefeiring.Farmor

helle sa...

Er bare lige på besøg hos dig for at ønske dig en glædelig jul. Tak for godt blogge-skab!

Klem Helle:-

Vores have sa...

Hejsa.
Lige inde for at ønske dig og dine kære en glædelig jul.
Knus Hanne Bente ♥

Roser og Patina sa...

Dette var bare så nydelig! Utrolig vakre bilder! Og diktet ditt er bare helt vidunderlig vakkert! Du er en sann og ekte poet! Har sagt det før men sier det igjen:):)
Husker jeg hadde en slik rød koffert med blomster på da jeg var liten:) De er jo så sjarmerende. Utrolig god og lun stemning over bildene. Klem Ellen.