torsdag 3. november 2011

Slapp bare av, jeg har slett ikke gått fullstendig i julemodus...
Det passet bare så godt med denne teksten til min lille lyshusgrend:)
Tok med meg noen av lyshusene ut slik at det ble ei lita grend av hus med lys i vinduene...
Det ble slik vakker stemning:))
Nå ble det kanskje litt brå overgang til de neste bildene...de ser riktig sommerlige ut,ikke?

Alle pelargoniene mine ble tatt inn for ei god stund siden, og fikk komme ned i kjelleren hvor de har sin overvintringsplass.

Der står de hele vinteren på plantebenken med lys over, og etter som de var ganske mange, tok de også mye plass.

Så de måtte beskjæres, slik at de fikk bedere plass, og blir tettere og finere til våren..
Hadde jo ikke hjerte til å kaste alle de skjønne blomstene...så jeg laget en fin rund bukett av dem:)
Så får de stå å glede i vinduet en stund, som en siste rest av sommeren:))

Nå som dagene er blitt merkbart kortere, og kjøligere, er det koselig å skape stemning inne med lys.

Selv om jeg har mange lykter fra før, er det gøy å prøve noe nytt...

Fant et sekskantet glass i kjelleren, og dermed var en ny ide født...
Klippte tynne strimler av maleteip og festet dem på glasset slik at de dannet et vindu på annen hver side .

Så tok jeg med glasset ut og gav det en dusj med hvit, matt, spraymaling...

Da malingen var tørr,tok jeg av maleteipen, og vips et fint lysglasshus!

Det lyser lunt fra vinduene, som ser en smule frostet ut:)


Ukene går fort nå frem mot adventstiden, og jeg har mange prosjekter på gang, akkurat nå går det i maling , og mellom penselstrøkene er det hekling... koser meg med begge deler:)

Ønsker deg en fin kveld!

8 kommentarer:

Hulda sa...

Smart det du har gjort med glasset, ble ordentlig dekorativt. Likte den frostede effekten. Så god stemning med lysene som er tent i de små husene.:) Sommerlig og søt var buketten av pelargonium. :)

Malys krok sa...

Som vanlig så finner du på mye fint!
Flott å se alle husene samlet på den måten, passet virkelig å skrive som du har gjort! Lysglasset du har laget var virkelig fint! Flott lys der!
-Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Artig måte å bruke(gjenbruke) glasset på. Du har alltid så mange gode idéer.

Roser og Patina sa...

Herlige bilder! Så koselig med julehusene og lysglasset ble nydelig:) Kjempesøt bukett! Må jo ikke kaste det lille vi har igjen av blomster nå:) Ønsker deg en flott og kreativ helg. God klem Ellen.

Vores have sa...

Hej Toril.
Flotte billeder du viser.
Genial ide med dine glas.
Ønsker dig en god week-end.
Knus Hanne Bente ♥

Unknown sa...

hi...lovely bolg
simona

h.espe sa...

Åhh, du kreative!!! Så flott det ble med lysglassene - skikkelig dekorative var de, og gir en herlig stemning når lyset er tent i vinduet... ;)

Ønsker deg en herlig helg - kooose deg masse!

Goklem fra Hildegunn

Solveig sa...

Så fine frostede lys du har laget! Flott og annerledes ide;o))
Ja, det er koselig å tenne lys - jeg har også noen lyshus jeg er veldig glad i;o)
Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Solveig