torsdag 13. januar 2011

Såpe, vintergrønt,og overaskelse:)

Så koselig at du titter innom:))

Takk for alle koselige kommentarer på forrige innlegg, det er lett å bli litt hekta på papir...så det kommer nok et innlegg til hvor jeg viser noen av eskene jeg har laget. Det gjennstår litt dekor ennå:)

I helga ble det også tid til såpestøping, har støpt såper før, men ikke slike.

De jeg har laget før, har vært med Ringblomster og Lavendel fra hagen.Det er utrolig gøy å prøve nye ting, å se hvordan det blir:)

Ikke alle ble like vellyket, men da er det bare å prøve igjen. Disse er gjennomsiktige, med såpemasse fra Panduro, bilde, og duft av Lavendel...

Prøvde noen med boksatver også, ikke så lett å se kanskje, men gøy er det å lage egne såper:)


Så til det vintergrønne, fikk denne buketten med Kristtorn til jul, og ennå står den like fin. Blanke fine og dekorative blader ...
Så selv om den kanskje er litt julete, eller blir mest brukt til jul, får den står ennå ei stund....

Så til overaskelsen:) For noen dager siden lå det pakke til meg i postkassen,jeg ventet slett ingen pakke, og ble rimelig overasket:)) Det var fra et søskenbarn av meg, og se hva jeg fikk: En skjønn skål/form, rød med prikker(jeg er så glad i prikker,som dere kanskje har sett her på bloggen)

Og oppi formen var det sjokolade... og det var pyntet med søte blomster ..snakk om koselig overaskelse på en vinterdag! Sender en stor takk til mitt snille søskenbarn, for kjempekoselig overaskelse!!


Ønsker alle en fin vinterdag!

Klem

11 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige såper du har laget og for en nydelig gave du har fått.
Så kjekt du vil viserpapireskene dine også, veskene i forrige innlegg var utrolig flotte.
Du er så kreativ og flink.
Ønsker deg en fin torsdag, kos deg med sjokoladen.
Klem Mio

Linecas have sa...

Kjempefine såper. Poden ga bort hjemmelagede såper fra Panduro i fjor. Jeg har også laget noen.Men det er forskjell på de.De han laget skummer ikke.De jeg laget gjør det. Merkelig.
Den skålen er kjempefin.Har fått dilla på Greengates i lys blått med prikker jeg.
Ikke rart du fikk mange fine kommentarer på forrige innlegg. Vel fortjent nemlig.
Klem!
Line-Cathrin

Orlaug sa...

So fine såper du har laga, eg har prøvde detta, eg òg.....men resultatet vart heller dårleg, so det overlet eg til andre.
kjekt med overraskande presang, då.......
Ha ein god kveld!

Hilde sa...

Så søte såper! Ser spennende ut... Har ikke forsøkt meg på såpeproduksjon ennå.
Sjokoladen ser lekker ut.
Hilde

Anne sa...

Så skjønne de såpene var!
Hadde vært morro å prøve det.
Du har en veldig koselig blogg,gleder meg til å følge deg videre.
Ha en fin kveld!
Hilsen Anne

Marie sa...

Nydelege såper du har laga :)

Så kjekt å få overraskelse i posten da :)

Ha ein finfin kveld :)

Malys krok sa...

Da har du jo et søskenbarn som ligner deg! Ja, for du er jo også snill, oppmerksom og kreativ! Flott overrakelsesgave du fikk!
Såpene, ja jeg skal ikke glemme å si at de ser veldig fine ut, og dufter herlig!
Jeg har en fetter som sender meg kristtorn, fra Os ved Bergen, hvert eneste år, her vokser de ikke!
Koselig! Dine ser virkelig fine ur enda, mine er kastet...
Ha det fint, Alva! Klem fra Margit.

Janne i Fagerlia sa...

Du er jammen allsidig. Sist jeg var innom var det vesker i papir, og nå er det jammen såper det handler om.
Artig!

Helga Sofie sa...

1000 takk for informasjon om papirboka, satt på ønskelista fluksens! Og ja, selvsagt blir man hekta på papir :-) Herlig! Særlig når man kan bruke det man har.

Lekre såper her også, har alltid planlagt å støype selv, eller rettere sagt: min såpelyst ligger i såpekoking - helt fra bunnen av... Har en oppskrift jeg bare MÅ prøve en dag lysten tar overhånd - den blir nok publisert om det går bra...

Ha en fortsatt trivelig kveld!

Ellen - my royal dream! sa...

Hei! For en fin blogg du hadde! :) Også så fine såper. Det så gøy ut. Trur jeg må prøve det en gang :)

- Klem

Anne sa...

Makan til kreativt kvinnemenneske enn deg finnes vel neppe i dette dalføret :-) du tryller frem det ene flottere enn det andre du jo.
Ikke skjønner jeg helt hvordan du får tid til alt dette du viser oss heller, men du tar kanskje natta til hjelp, he he Jeg får se om det lyser i et hus på andre siden her i nattetimene.

Litt forkjøla igjen, sukk og stønn, men har bare hatt en innedag i dag i håp om å bli bedre snart. Tror det er kjempesmart, for du og du som det begynte å blåse.

Ha en fin fin lørdag kveld venne.
Varm klem herfra.